Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Pisaliśmy już o tzw. „Social TV”, czyli symultanicznym korzystaniu z wielu mediów. Często zdarza się, że korzystamy np. z portali społecznościowych mając również włączone radio lub nawet telewizję. Szacuje się, że 64 proc. obywateli USA komentuje w Internecie właśnie oglądane programy telewizyjne. Twitter postanowił wykorzystać ten trend i opracował system, który pozwala obserwować kto i jak często komentuje konkretną markę lub daną reklamę.
I tak zleceniodawca reklamy otrzyma informacje, którzy użytkownicy Twittera wykazują zainteresowanie emitowanymi reklamami. Dzięki temu można będzie uruchomić usługę tzw. tweetów promujących daną reklamę, skierowanych do konkretnego, zainteresowanego odbiorcy. Twitter udostępni agencjom telewizyjnym dostęp do panelu, na którym można będzie monitorować statystyki mówiące o tym, które reklamy są najchętniej i najczęściej komentowane oraz jaka jest skuteczność wspomagających konkretny spot tweetów promocyjnych.
System targetowania reklam działa w ramach współpracy między Twitterem a zwykłymi stacjami telewizyjnymi. Portal społecznościowy coraz ściślej współpracuje m. in. ze stacjami ESPN i Fox. Na razie przeprowadzane są testy w części Stanów Zjednoczonych, czy ten sposób targetowania reklam telewizyjnych się przyjmie i jak bardzo będzie popularny.
W Polsce taki sposób uzupełniania kampanii reklamowych wydaje się na razie mało możliwy, gdyż nie komentujemy, aż tak masowo nawet programów telewizyjnych, a co dopiero reklam. Być może za jakiś czas ten trend dotrze jednak i do nas. W raporcie „Twitter w Polsce” oszacowano bowiem, że w 2012r. Polacy opublikowali łącznie prawie 5 mln 418 tys. tweetów.
Źródlo: Marketing Przy Kawie
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: