Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:45 min Ikona 31.03.2009

Notatka specjalisty

There are some questions, that can’t be answered by Google … ale wszyscy pytają Google o wszystko… – tak wynika z obserwacji potocznej, potwierdzonej przez samo Google na dzisiejszym szkoleniu dla agencji. Jako branżową plotkę mogę na wstępie zdradzić, że medialne doniesienia o swoistej kulturze korporacyjnej Google nie są przesadzone: pracownicy polskiej filii globalnego giganta, który zawiaduje naszymi potrzebami informacyjnymi i kształci nas na sieciową społeczność, emanuję energią i luzem. Widać to choćby po sposobie przytaczania milionowych danych („wdrożyliśmy to w zeszłym roku dla x milionów użytkowników”) czy zadziwiającej skłonności do dzielenia się darmową, a przy tym bezcenną wiedzą i narzędziami.

 

Historyczne dane Google

 

Z wyniesionych e-nowinek warto przytoczyć choćby takie:

– w 2006 roku miesięcznie w wyszukiwarkę wpisywano 2,6 bilionów zapytań, – w 2008 liczba ta wzrosła do 31 bilionów, – 1,4 miliarda osób na świecie tworzy aktywną populację internautów, wytwarzających 90% światowego PKB, – w 2008 roku wzrost wydatków na reklamę internetową wyniósł 38,1%, – w innych mediach wskaźniki poleciały na łeb na szyję (choćby z tego względu, że cena papieru rośnie i zachodzi paradoks: im więcej prasy się drukuje i sprzedaje, tym wyższy koszt druku), – iGoogle liczy już 45 000 gadżetów i wykorzystywane jest przez 2,1 miliona polskich internautów, – Google Maps liczą więcej użytkowników (3,6 miliona) niż Zumi (3,1 miliona).

SEM, SEO, niezagospodarowane możliwości korzystania z Sieci i analityka internetowa zostały omówione na wysokim poziomie szczegółowości, ale to, co tajne przez poufne (bądź specjalistyczne i hermetycznym językiem mówione), niech pozostanie jako skuteczna broń specjalisty – koniec końców, i tak skorzysta z tego nasz klient 🙂

 

Jak wyglądało SEO w 2009?

 

Co godne uwagi, to nakreślenie przez pracowników Google kontekstu socjologiczno-technologiczno-kulturowego, w jakim ewoluuje Sieć. Zgrabną metaforą streszczającą ów kontekst jest przejście od przekonania „Web link sites” do „Web links people” – ludzi z całym bagażem ich zwyczajów, potrzeb, upodobań. „Społeczeństwo informacyjne” tworzone przez „podlinkowanych” ludzi nie oznacza, że tak bardzo łakniemy wiedzy – ale że szybki dostęp do każdej istniejącej informacji jest nam po prostu potrzebny do normalnego życia: do posiadania, do umilania sobie codzienności, do zawierania nowych znajomości i kontraktów biznesowych.

Z powodu Sieci świat i ludzie mają się zmieniać. Ma powstać komputer posiadający zdolności ludzkiego umysłu (tutaj wiara w technologię napotyka na opór obrońców swoistości ludzkiego mózgu, dla których pamięć, gromadzenie i twórcze wykorzystywanie danych to nie jedyne wyróżniki tego organu), w najbliższych miesiącach mogą powstać profesje, których teraz nie potrafimy sobie wyobrazić.

Czy to brzmi nieprawdopodobnie? Bynajmniej. Pisząca te słowa wykonuje zawód, jakiego ona sama jako dziecko i starsze od niej pokolenie nie potrafiłoby  wymyślić. Jaki będzie świat za rok, za dzień, za chwilę – dociekajmy. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przypuścić,  że Google będzie miało dużo o tym do powiedzenia.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55