Pierwszą zasadą tworzenia efektywnego linku jest doprecyzowanie frazy, która nasuwa się jako pierwsza i jest bardzo ogólna, na przykład „buty”. Znacznie trafniejsze i chętniej wpisywane przez internautów będą na przykład „buty XYZ, Bydgoszcz”.
Następnym krokiem jest przyporządkowanie konkretnych reklam do konkretnych słów kluczowych: zatem jeżeli reklamodawcę wyróżnia kilka wyrażeń, każde z nich powinno być odzwierciedlone przez link sponsorowany.
W efekcie mamy kilka reklam pogrupowanych kategoriami. Po przeanalizowaniu, które słowa kluczowe są najczęściej wpisywane przez internautów, warto je wyeksponować. Umieszczając popularną frazę w tytule reklamy, prawdopodobnie zwiększymy liczbę kliknięć przy tej samej liczbie wyświetleń, a to z kolei umożliwi poprawę CTR.
Zwiększanie ruchu uzyskać można również poprzez rozważną strategię finansową, czyli ustawienie takiego budżetu dziennego, który zwiększy szanse na wartościowe kliknięcia. Czasami ustalenie kwoty jest owocem metody prób i błędów – internauci nie wpisują wyrażeń na komendę ani automatycznie, dlatego trzeba zrobić mały rekonesans (narzędzia Google służą temu doskonale) i optymalizować budżet.
Obok ilościowych zmian, czyli ekonomicznych kalkulacji, trzeba czuwać nad Wynikiem Jakości i rankingiem – receptą w tym wypdku jest optymalizować, optymalizować, optymalizować: wyrażenia, kampanie, treści linku.
Dalej można rozszerzać lokalizację, na którą kierowana jest kampania, a więc przeformułować geograficznych adresatów/ może buty XYZ zechcą kupić nie tylko bydgoszczanie? Niekiedy okazuje się, że największy ruch mogą generować wyrażenia, o których nie pomyśleliśmy. Dlatego przy prowadzeniu kampanii zawsze należy pamiętać, że reklama w Internecie to zjawisko inteligentne i trzeba czuwać nad przekazem właściwie stale. Ale od czegóż są
specjaliści Google AdWords.