Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 18.03.2014

Nie ma Cię na fejsie? Nie istniejesz…

 

Kit, mit, czy pomoc w słusznej sprawie

Współcześnie większość marketerów nie ma wątpliwości co do konieczności istnienia marki w mediach społecznościowych. Dobrze zbudowana strategia daje szereg nowych możliwości promocji, budowania pozytywnego wizerunku marki oraz kontaktu z odbiorcami. Sieć umożliwia także zdecydowanie tańsze przekazywanie informacji, a przy tym dozwolony jest bardziej bezpośredni przekaz – bez nadmiernej egzaltacji i kokieterii w stosunku do potencjalnych Klientów.

 

Do głównych zalet obecności w przestrzeni społecznościowej Internetu należą: – zasięg – Nieograniczony transfer informacji obejmuje cały świat. Zostały tu zniesione bariery transportowe, kosztowe, czy też organizacyjne. – dostępność – Z wirtualnych mediów społecznościowych można korzystać o każdej porze dnia i nocy, bez dodatkowych opłat. – użyteczność – Portale bazujące na zasadach social media opierają się na użytkownikach, wykorzystują ich aktywność i obecność. – aktualność – Informacje pojawiające się w mediach tego typu stanowią z reguły komentarz do bieżącej sytuacji i rozchodzą się w bardzo szybkim tempie. – stałość – Pojawiające się wiadomości na portalach są stale dostępne, jest to szczególnie pomocne w śledzeniu zmian.

Konto firmowe na portalu społecznościowym spełnia wiele funkcji:

Źródło: Charakterystyka

Warto unikać jednak hurraoptymizmu i nie rzucać się na oślep w objęcia Social Media. Należy naprawdę solidnie opracować strategię istnienia w mediach społecznościowych i systematycznie realizować założenia.

 

Skuteczny plan działania

 

Obecność w przestrzeni social media wymaga zaangażowania, czasu oraz odpowiednio przygotowanej strategii. Dla zbudowania i realizowania planu działania kluczowe znaczenie ma metodyczne wypełnianie poszczególnych etapów, czyli:

 

1.    Analiza sytuacji wyjściowej

Przynoszącą wymierne korzyści techniką jest analiza SWOT, opierająca się na prześledzeniu słabych i mocnych stron, szans i zagrożeń. W ten sposób powstają solidne podstawy, stanowiące zarys sytuacji wyjściowej. Na tym etapie należy także przyjrzeć się także konkurencji i działaniom, jakie podejmuje oraz zaobserwować potencjalne grupy docelowe.

 

Źródło: Kompedium wiedzy

 

2.    Określanie celów biznesowych i komunikacyjnych

W tej fazie najczęściej dokonuje się analizy SMART, która pozwala wyodrębnić czynniki, na których będą opierały się późniejsze cele: biznesowe – np. chcę mieć większą sprzedaż, chcę wykonywać więcej usług; komunikacyjne – ogólne i szczegółowe. Konieczne jest także wyznaczenie na tym poziomie punktu odniesienia, który będziemy z każdym krokiem na przód przesuwali ustanawiając nowy poziom działań.

 

3.    Wytyczenie grupy docelowej

Wyznaczenie grona odbiorców, wymaga zebrania podstawowych danych w zakresie wieku, płci, miejsca zamieszkania, ale warto sięgnąć głębiej. Im więcej wiemy o odbiorcach, tym lepiej możemy doprecyzować target.

 

4.    Przygotowanie komunikatu

Określenie grupy docelowej pozostawia problem sformułowaniu komunikatu, czyli tego co przekazać, w jaki sposób, z jaką częstotliwością.

 

5.    Wyznaczenie ogólnej koncepcji

Określenie BIG IDEA działań komunikacyjnych pozwala zachować spójność podejmowanych czynności. Krótka myśl sformułowana w jednym – dwóch zdaniach zamyka problem pomysłu na kampanię.

 

6.    Dobór narzędzi

Stale pojawiające się nowe media społecznościowe, a także różnorodność już istniejących w Sieci wymagają starannego przemyślenia. Warto zastanowić się, jakie informacje i w jakiej formie umieszczać na poszczególnych profilach. Najlepiej wybrać te kanały transmisji danych, które najpełniej odpowiadają celom i charakterystyce grupy docelowej.

 

7.    Harmonogram i budżet

Wyznaczenie nakładów na działania w social mediach pozwalają zaplanować skuteczną kampanię. Należy uwzględnić w tym przypadku czas i koszt poniesiony przez pracodawcę z tytułu działań prowadzonych na rzecz mediów społecznościowych przez pracowników. Warto uwzględnić koszty reklamowe, zasobów ludzkich, itp.

 

8.    Realizacja

Wykonanie wszystkich zaplanowanych wyżej działań.

 

9.    Walidacja

Ten etap wymaga określenia tego, co i w jaki sposób chcemy zmierzyć. W tej fazie prac możemy zdecydować czy podjęte przez nas czynności przyniosły pożądane efekty w zestawieniu z punktem odniesienia i zamierzonymi celami.

 

Źródła: Socjomania, Nowy Marketing, Brief

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55