Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Współcześnie większość marketerów nie ma wątpliwości co do konieczności istnienia marki w mediach społecznościowych. Dobrze zbudowana strategia daje szereg nowych możliwości promocji, budowania pozytywnego wizerunku marki oraz kontaktu z odbiorcami. Sieć umożliwia także zdecydowanie tańsze przekazywanie informacji, a przy tym dozwolony jest bardziej bezpośredni przekaz – bez nadmiernej egzaltacji i kokieterii w stosunku do potencjalnych Klientów.
Do głównych zalet obecności w przestrzeni społecznościowej Internetu należą: – zasięg – Nieograniczony transfer informacji obejmuje cały świat. Zostały tu zniesione bariery transportowe, kosztowe, czy też organizacyjne. – dostępność – Z wirtualnych mediów społecznościowych można korzystać o każdej porze dnia i nocy, bez dodatkowych opłat. – użyteczność – Portale bazujące na zasadach social media opierają się na użytkownikach, wykorzystują ich aktywność i obecność. – aktualność – Informacje pojawiające się w mediach tego typu stanowią z reguły komentarz do bieżącej sytuacji i rozchodzą się w bardzo szybkim tempie. – stałość – Pojawiające się wiadomości na portalach są stale dostępne, jest to szczególnie pomocne w śledzeniu zmian.
Konto firmowe na portalu społecznościowym spełnia wiele funkcji:
Źródło: Charakterystyka
Warto unikać jednak hurraoptymizmu i nie rzucać się na oślep w objęcia Social Media. Należy naprawdę solidnie opracować strategię istnienia w mediach społecznościowych i systematycznie realizować założenia.
Obecność w przestrzeni social media wymaga zaangażowania, czasu oraz odpowiednio przygotowanej strategii. Dla zbudowania i realizowania planu działania kluczowe znaczenie ma metodyczne wypełnianie poszczególnych etapów, czyli:
Przynoszącą wymierne korzyści techniką jest analiza SWOT, opierająca się na prześledzeniu słabych i mocnych stron, szans i zagrożeń. W ten sposób powstają solidne podstawy, stanowiące zarys sytuacji wyjściowej. Na tym etapie należy także przyjrzeć się także konkurencji i działaniom, jakie podejmuje oraz zaobserwować potencjalne grupy docelowe.
Źródło: Kompedium wiedzy
W tej fazie najczęściej dokonuje się analizy SMART, która pozwala wyodrębnić czynniki, na których będą opierały się późniejsze cele: biznesowe – np. chcę mieć większą sprzedaż, chcę wykonywać więcej usług; komunikacyjne – ogólne i szczegółowe. Konieczne jest także wyznaczenie na tym poziomie punktu odniesienia, który będziemy z każdym krokiem na przód przesuwali ustanawiając nowy poziom działań.
Wyznaczenie grona odbiorców, wymaga zebrania podstawowych danych w zakresie wieku, płci, miejsca zamieszkania, ale warto sięgnąć głębiej. Im więcej wiemy o odbiorcach, tym lepiej możemy doprecyzować target.
Określenie grupy docelowej pozostawia problem sformułowaniu komunikatu, czyli tego co przekazać, w jaki sposób, z jaką częstotliwością.
Określenie BIG IDEA działań komunikacyjnych pozwala zachować spójność podejmowanych czynności. Krótka myśl sformułowana w jednym – dwóch zdaniach zamyka problem pomysłu na kampanię.
Stale pojawiające się nowe media społecznościowe, a także różnorodność już istniejących w Sieci wymagają starannego przemyślenia. Warto zastanowić się, jakie informacje i w jakiej formie umieszczać na poszczególnych profilach. Najlepiej wybrać te kanały transmisji danych, które najpełniej odpowiadają celom i charakterystyce grupy docelowej.
Wyznaczenie nakładów na działania w social mediach pozwalają zaplanować skuteczną kampanię. Należy uwzględnić w tym przypadku czas i koszt poniesiony przez pracodawcę z tytułu działań prowadzonych na rzecz mediów społecznościowych przez pracowników. Warto uwzględnić koszty reklamowe, zasobów ludzkich, itp.
Wykonanie wszystkich zaplanowanych wyżej działań.
Ten etap wymaga określenia tego, co i w jaki sposób chcemy zmierzyć. W tej fazie prac możemy zdecydować czy podjęte przez nas czynności przyniosły pożądane efekty w zestawieniu z punktem odniesienia i zamierzonymi celami.
Źródła: Socjomania, Nowy Marketing, Brief
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: