Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 04.03.2016

Multitasking w sieci

Nie da się ukryć, że wraz z rozwojem technologii, z możliwością połączenia się z Internetem nie tylko w domu, ale też poza nim, w ostatnim czasie znacznej zmianie uległy zachowania użytkowników sieci – nasiliła się nasza zdolność do wielozadaniowości, co ma ogromny wpływ na to, jak funkcjonujemy, jak postrzegamy świat i w jaki sposób dokonujemy wyborów.

Czym jest wielozadaniowość? Wielozadaniowość (z ang. multitasking), to zdolność pozwalająca na efektywną realizację kilku zadań jednocześnie, na przykład pisanie wiadomości tekstowej lub maila podczas oglądania programu telewizyjnego. Związana jest ze zwiększoną aktywnością pewnych obszarów mózgu i, między innymi, ze zwiększoną ilością popełnianych błędów podczas wykonywania danych czynności (brak pełnego skupienia), niższą wydajnością pamięci, a także odnotowywanymi stratami czasu wywołanymi tak zwanym przełączaniem kontekstu.

Wyzwanie dnia – kupno młynka do kawy Czasy, kiedy potencjalni klienci bezpośrednio wyszukiwali dany przedmiot i po kilku chwilach zastanowienia się i przeanalizowania parametrów technicznych oraz ceny, po prostu dokonywali zakupu, właściwie odeszły już w niepamięć.

Nie robimy już zakupów w sieci w sposób bezpośredni. Często impulsem do rozpoczęcia poszukiwań przykładowego młynka do kawy są trywialne czynniki – kolory, zapachy, wrażenia wizualne, które mówią nam, że nadszedł czas na kupno nowego.

Sięgamy więc natchnieni po urządzenie z dostępem do Internetu, wpisujemy poszukiwaną frazę i… w kolejnej zakładce sprawdzamy prognozę pogody. Następnie trafiamy na forum tematyczne, blog znanego fachowca, odbieramy w międzyczasie telefon od znajomego. Zmieniamy wyszukiwaną frazę na „dobry młynek do kawy”.

Źródło: www.google.pl

Porównujemy modele. Mijają kolejne minuty, które zamieniają się w kwadranse, a one w godziny. Na YouTube oglądamy test młynków do kawy, przy okazji filmik przedstawiający koty w różnych sytuacjach w kuchni, sprawdzamy konto na Facebooku, gdzie pytamy znajomych, co polecają.

Źródło: www.youtube.com

Wywiązuje się dyskusja i sfrustrowani odkładamy zakup na później. Ewentualnie ulegamy sugestii i zamawiamy ostatecznie polecany w sieci produkt, informując o tym fakcie na Twitterze.

Multitasking a marketing Nasza wielozadaniowość sprawiła, że proces nabywania produktu stał się wyjątkowo złożony. Odbiło się to tym samym na procesie sprzedaży – aby obecnie trafić do potencjalnego klienta, niezbędnym jest zatrudnienie wszystkich narzędzi, dzięki którym nasza oferta pojawi się we właściwym miejscu, w odpowiednim czasie, a dodatkowo swoją atrakcyjnością zachęci do kliknięcia przycisku „Kupuj”.

Warto zadbać o to, aby poszczególne kanały nadawania, zarówno te działające w trybie online, jak i offline, wzajemnie się uzupełniały. Zatroszcz się nie tylko o reklamę telewizyjną, wyświetlaną w konkretnych godzinach i być może w trakcie trwania programów o powiązanej tematyce, ale też o dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania strony internetowej, ze szczególnym naciskiem na konsekwencję w dobieraniu słów kluczowych oraz powiązanych fraz.

Podsumowanie

Nie można zignorować faktu, że potencjalni nabywcy w trakcie trwania reklam telewizyjnych, bardzo często sięgają po laptopa lub inne urządzenie mobilne i przeglądają w wolnej chwili strony internetowe. Ważne są też niezmiennie atrakcyjność, unikalności i element zaskoczenia – nawet, jeśli klient nie zapamięta nazwy produktu lub marki, z pewnością w odpowiednim momencie przypomni sobie kontekst, przekazane informacje lub wywołane emocje.

Źródło: searchengineland.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55