Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 03.11.2016

Mikromomenty – masz chwilę na „złapanie” użytkownika mobilnego!

W jednym z wcześniejszych wpisów ustaliliśmy już, że urządzenia mobilne są dziś naszym nieodłącznym towarzyszem. Praktycznie przy każdej czynności. W podróży. Na mieście. Nawet w toalecie. Zmieniły one jednak nie tylko postrzeganie samej wyszukiwarki i prezentowanych w niej wyników, lecz zaczęły również determinować nasze preferencje i podejmowane przez nas decyzje.

 

 

 

Masz moment – mikromoment na pozyskanie użytkownika mobilnego. 

Mikromomenty są bardzo ważnym elementem strategii marketingowej. Czym jednak są tak właściwie? Google określa je jako chwile – impulsy mające decydujący wpływ na działania użytkowników wynikające z potrzeby chwili, które determinują nie tylko efekty podejmowanych działań, lecz także preferencje związane m.in. z wyszukiwaniem, czy użytkowaniem strony/aplikacji mobilnej.

Prościej? Oczywiście!

Po telefon sięgamy setki razy dziennie. Za każdym razem jest to mikromoment – bez względu na to, czy chcemy sprawdzić godzinę, czy znaleźć najbliższą restaurację. Google dzieli je dla ułatwienia na kilka kategorii:

1.    I-want-to-know – „Jak nazywa się…?”, „Czym jest…?” Google szacuje, że 66% użytkowników smartfonów sięgnęło po telefon chcąc sprawdzić coś, o czym właśnie usłyszeli w telewizji. 2.    I-want-to-go – „restauracja Poznań centrum” Badania giganta z Mountain View potwierdzają, że porównując rok 2015 z 2014 aż dwukrotnie zwiększyła się liczba wyszukiwań typu „blisko mnie”. Poza tym już 82% użytkowników wyszukuje lokalne firmy na urządzeniach mobilnych. 3.    I-want-to-do – „Jak zrobić…?”, „Jak zawiązać krawat?” Statystyki Google mówią jasno – 91% posiadaczy smartfonów korzysta z telefonu szukając pomysłów na wykonanie zadania. 4.    I-want-to-buy – „Gdzie kupię…?”, „Eleganckie szpilki sklep online” Według Google aż o 29% wzrósł współczynnik konwersji mobilnych związanych z zakupami, a nawet 82% użytkowników smartfonów posiłkuje się informacjami wyszukanymi mobilnie podczas zakupów w sklepie stacjonarnym!

 

Jak wykorzystać mikromomenty w biznesie?

 

Mikromomenty można w łatwy sposób wykorzystać w planowaniu działań marketingowych. Wystarczy przeanalizować kilka rzeczy, żeby określić działania, jakie musimy podjąć chcąc pozyskać użytkowników mobilnych sięgających po tablet bądź telefon w wyniku nagłego impulsu. Warto przy tym skorzystać z podpowiedzi Google.

1.    Znajdź mikromomenty właściwe dla Twojej branży i potencjalnych klientów. 2.    Zrozum potrzeby swoich Klientów będące efektem mikromomentów i podaj im to, czego chcą, jak na tacy. Zastanów się, czego będą od Ciebie oczekiwać oraz co możesz zrobić, żeby usprawnić dotarcie do informacji/produktów, których oczekują. 3.    Wykorzystaj kontekst i popraw tym samym User Experience. Wykorzystaj np. lokalizację lub porę dnia dodając do informacji np. to, które potrawy można zjeść w Twojej restauracji rano, na śniadanie, a które będą dostępne w porze obiadowej, czy będąc po prostu obecnym na Mapach Google. 4.    Dopasuj się do sytuacji. Użytkownicy z łatwością przeskakują między urządzeniami i kanałami informacji. Bądź na to gotowy! 5.    Analizuj możliwości. Szacuj. Mierz wyniki. Nie przegap żadnego mikromomentu!

 

Pamiętaj więc, że w mikromomentach najważniejsze jest zrozumienie ich istoty i użyteczność rozwiązania będącego odpowiedzią na nie! Dopasuj formę działań do potrzeb potencjalnych użytkowników Twojej strony, kanału na YouTube, czy aplikacji i ułatwiaj im ich realizację. Nikt nie będzie chciał przecież wrócić do rozwiązania, które na każdym kroku tylko denerwują. Chwytaj chwile!

Źródła: think with Google – Turning Micro-Moments into Growth Opportunities, think with Google – Micromoments, jestem.mobi, Golden Submarine

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55