Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
W jednym z wcześniejszych wpisów ustaliliśmy już, że urządzenia mobilne są dziś naszym nieodłącznym towarzyszem. Praktycznie przy każdej czynności. W podróży. Na mieście. Nawet w toalecie. Zmieniły one jednak nie tylko postrzeganie samej wyszukiwarki i prezentowanych w niej wyników, lecz zaczęły również determinować nasze preferencje i podejmowane przez nas decyzje.
Mikromomenty są bardzo ważnym elementem strategii marketingowej. Czym jednak są tak właściwie? Google określa je jako chwile – impulsy mające decydujący wpływ na działania użytkowników wynikające z potrzeby chwili, które determinują nie tylko efekty podejmowanych działań, lecz także preferencje związane m.in. z wyszukiwaniem, czy użytkowaniem strony/aplikacji mobilnej.
Prościej? Oczywiście!
Po telefon sięgamy setki razy dziennie. Za każdym razem jest to mikromoment – bez względu na to, czy chcemy sprawdzić godzinę, czy znaleźć najbliższą restaurację. Google dzieli je dla ułatwienia na kilka kategorii:
1. I-want-to-know – „Jak nazywa się…?”, „Czym jest…?” Google szacuje, że 66% użytkowników smartfonów sięgnęło po telefon chcąc sprawdzić coś, o czym właśnie usłyszeli w telewizji. 2. I-want-to-go – „restauracja Poznań centrum” Badania giganta z Mountain View potwierdzają, że porównując rok 2015 z 2014 aż dwukrotnie zwiększyła się liczba wyszukiwań typu „blisko mnie”. Poza tym już 82% użytkowników wyszukuje lokalne firmy na urządzeniach mobilnych. 3. I-want-to-do – „Jak zrobić…?”, „Jak zawiązać krawat?” Statystyki Google mówią jasno – 91% posiadaczy smartfonów korzysta z telefonu szukając pomysłów na wykonanie zadania. 4. I-want-to-buy – „Gdzie kupię…?”, „Eleganckie szpilki sklep online” Według Google aż o 29% wzrósł współczynnik konwersji mobilnych związanych z zakupami, a nawet 82% użytkowników smartfonów posiłkuje się informacjami wyszukanymi mobilnie podczas zakupów w sklepie stacjonarnym!
Mikromomenty można w łatwy sposób wykorzystać w planowaniu działań marketingowych. Wystarczy przeanalizować kilka rzeczy, żeby określić działania, jakie musimy podjąć chcąc pozyskać użytkowników mobilnych sięgających po tablet bądź telefon w wyniku nagłego impulsu. Warto przy tym skorzystać z podpowiedzi Google.
1. Znajdź mikromomenty właściwe dla Twojej branży i potencjalnych klientów. 2. Zrozum potrzeby swoich Klientów będące efektem mikromomentów i podaj im to, czego chcą, jak na tacy. Zastanów się, czego będą od Ciebie oczekiwać oraz co możesz zrobić, żeby usprawnić dotarcie do informacji/produktów, których oczekują. 3. Wykorzystaj kontekst i popraw tym samym User Experience. Wykorzystaj np. lokalizację lub porę dnia dodając do informacji np. to, które potrawy można zjeść w Twojej restauracji rano, na śniadanie, a które będą dostępne w porze obiadowej, czy będąc po prostu obecnym na Mapach Google. 4. Dopasuj się do sytuacji. Użytkownicy z łatwością przeskakują między urządzeniami i kanałami informacji. Bądź na to gotowy! 5. Analizuj możliwości. Szacuj. Mierz wyniki. Nie przegap żadnego mikromomentu!
Pamiętaj więc, że w mikromomentach najważniejsze jest zrozumienie ich istoty i użyteczność rozwiązania będącego odpowiedzią na nie! Dopasuj formę działań do potrzeb potencjalnych użytkowników Twojej strony, kanału na YouTube, czy aplikacji i ułatwiaj im ich realizację. Nikt nie będzie chciał przecież wrócić do rozwiązania, które na każdym kroku tylko denerwują. Chwytaj chwile!
Źródła: think with Google – Turning Micro-Moments into Growth Opportunities, think with Google – Micromoments, jestem.mobi, Golden Submarine
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: