Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Grafika ma tę zaletę, że trafia jednocześnie do wzrokowców i osób reagujących na reklamy tekstowe. Warto jednak pamiętać o kilku kolejnych zasadach, które gwarantują poprawność i uczciwość kampanii – bo Google dba o skuteczność powiązaną z bezwzględną etycznością.
A zatem – nie wolno manipulować internautą poprzez: – oferowanie nagród za kliknięcia w reklamę – organizowanie gier i konkursów, których celem jest wymuszenie kliknięć – naśladowanie funkcji komputera, na przykład poprzez udawanie ruchu myszki.
Jak w dobrej literaturze, tak i tutaj należy ograniczyć powtórzenia w animacji. Pojedyncza animacja może trwać do 15 sekund. Rozpraszające, męczące wzrok pulsujące bądź migające tła reklamy są również niewskazane. W odniesieniu do reklam w formacie Flash również należy postępować zgodnie z pewnymi standardami – w odniesieniu do formatu: *Baner: 468 x 60 *Długi baner: 728 x 90 *Kwadrat: 250 x 250 *Mały kwadrat: 200 x 200 * Duży prostokąt: 336 x 280 * Baner śródtekstowy: 300 x 250 * Wieżowiec: 120 x 600 * Szeroki wieżowiec: 160 x 600
> W odniesieniu do rozmiaru pliku: reklamy Flash muszą mieć rozmiar pliku nie większy niż 50 KB.
> W odniesieniu do długość animacji: może mieć długość maksymalnie 15 sekund (przy szybkości 15-20 kl./s), po których reklama musi być statyczna. Reklamy te muszą również spełniać pozostałe zasady animacji.
> W odniesieniu do wersji aplikacji Flash: reklamy Flash muszą mieć format w wersji od 4 do 8.
> W odniesieniu do zmiennego ClickTAG: reklamy Flash muszą obsługiwać zmienną clickTAG (kod śledzenia przypisywany przez Google poszczególnym reklamom).
Dzięki tej zmiennej Google może rejestrować miejsca wyświetlenia reklamy po jej kliknięciu, co ułatwia analizowanie skuteczności kampanii.
* Każde kliknięcie reklam Flash musi przekierowywać do adresu URL określonego w argumencie clickTAG, bez przekierowań pośrednich. Parametr clickTAG (pisany bezwzględnie jak wskazuję w tekście) powinien przybrać postać: on (release) { if (clickTAG.substr(0,5) == „http:”) { getURL(clickTAG, „_blank”); } } Niekiedy konieczne może być dodanie parametru „_root.” lub „_level0.” do powyższej zmiennej „clickTAG”.
Aby uniknąć źle działającej reklamy, warto ją umieścić w koncie i sprawdzić.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: