Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Magdalena Drajkowska 01.04.2023

Marketingowe podsumowanie tego, co działo się w marcu 2023

W marcu, wprowadzenie modelu GTP-4 przez OpenAI wzbudziło duże emocje, szczególnie w środowiskach technologicznych, marketingowych oraz wśród cyfrowych twórców. Ponadto, wydarzenia w Google oraz na platformach społecznościowych również przyciągnęły uwagę. Co jeszcze działo się w świecie marketingu?

Nowy model ChatGPT

Śmiało można powiedzieć, że to był technologiczny news marca! Na wejście nowej wersji viralowego rozwiązania od OpenAI czekali chyba wszyscy – czy to z czystej ciekawości, czy dla faktycznego wykorzystania tej sztucznej inteligencji. Jak podają twórcy:


GPT-4 może rozwiązywać trudne problemy z większą dokładnością dzięki szerszej wiedzy ogólnej i umiejętnościom rozwiązywania problemów.

Według twórców, nowy model działa jeszcze kreatywniej niż poprzednie. Sztuczna inteligencja jest w stanie generować oraz edytować treści, m.in. komponować piosenki, pisać scenariusze, czy uczyć się stylu pisania właściwego użytkownikowi. Mało tego, aby sprawdzić faktyczne możliwości GPT-4 zasymulowano egzaminy, które istnieją naprawdę i sprawdzają różne kompetencje specjalistyczne ludzi. Efekt? Według raport OpenAI GPT-4 zdałby jednolity egzamin adwokacki!

Chcąc zobaczyć, jak naprawdę działa sztuczna inteligencja trzeba wejść na specjalnie utworzoną do tego stronę: https://chat.openai.com/auth/login?next=/chat i zalogować się. Można skorzystać ze swojego konta Google lub Microsoft, konieczne jest pozostawienie m.in. numeru telefonu. Po jego podaniu użytkownik otrzymuje kod SMS. Po jego wprowadzeniu we właściwe pole GPT-4 jest gotowy do użycia. Aby jednak w pełni wykorzystać jego możliwości należy wykupić plan ChatGPT Plus za pond 20 USD.

Obecnie wiele osób nadal traktuje nowy model od OpenAI jako ciekawostkę. Z drugiej strony wejście na rynek GPT-4 zaogniło też dyskusje na temat granic wykorzystania sztucznej inteligencji czy podstaw prawnych do korzystania z utworów przez AI.

Co łączy LinkedIn z GPT-4?

Właścicielem platformy LinkedIn jest Microsoft, więc nie dziwi, że również jej dotykają w pewnym stopniu działania związane z GPT-4. Microsoft chce bowiem zintegrować zaplecze konwersacyjne LinkedIn ze swoimi aplikacjami i funkcjami. W efekcie na platformie mają pojawić się nowe opcje tworzenia profilu (dla kont Premium) oraz możliwość dodawania opisów stanowisk wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Ponadto można zauważyć też nowe kursy na LinkedIn Learning związane właśnie z rozwijaniem umiejętności w pracy z AI. Warto sprawdzić – za darmo do 15 czerwca!

Sztuczna inteligencja od Google do tworzenia aplikacji

Od lat Google inwestuje w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Najnowsze z nich powstało z myślą o deweloperach i ma ułatwić oraz zapewnić bezpieczne eksperymentowanie z dużymi modelami językowi Google. Nazywa się PaLM API. Dodatkowo Google proponuje narzędzie Maker Suite, do szybszego i łatwiejszego tworzenia prototypów. Obecnie udostępnione zostało w ramach prywatnej wersji wybranym osobom.

Ogólna podstawowa aktualizacja algorytmu Google

Zgadza się! Właśnie w marcu wyszła pierwsza w 2023 roku podstawowa aktualizacja algorytmu Google, co więcej jest to pierwsza aktualizacja od 6 miesięcy. Zgodnie z informacją na oficjalnej stronie – wdrażanie aktualizacji zakończono 7 marca.

<blockquote class=”twitter-tweet”><p lang=”en” dir=”ltr”>Today we released the March 2023 core update. We&#39;ll update our ranking release history page when the rollout is complete: <a href=”https://t.co/sQ5COfdNcb”>https://t.co/sQ5COfdNcb</a></p>&mdash; Google Search Central (@googlesearchc) <a href=”https://twitter.com/googlesearchc/status/1636012534426640384?ref_src=twsrc%5Etfw”>March 15, 2023</a></blockquote> <script async src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>

Nowe produkty reklamowe na Instagramie

Popularna platforma społecznościowa ogłosiła w pierwszy dzień wiosny, że wprowadza dla firm dwa nowe produkty reklamowe. Mają wspierać przedsiębiorców w jeszcze lepszym docieraniu do ich ofert. Czym są?

  • Reklamy przypominające – mają ułatwić firmom informowanie, przypominanie i powiadamianie odbiorców o przyszłych wydarzeniach albo premierach, którymi mogą być zainteresowani.
  • Reklamy w wynikach wyszukiwania – czy będzie to dodatkowy bodziec pod pozycjonowanie stron? Na razie nie trzeba się jeszcze nad tym głęboko zastanawiać, ponieważ rozwiązanie jest w fazie testów. Reklamy mają być wyświetlane w kanale, który odbiorcy mogą przewijać, w momencie, gdy klikną post w wynikach wyszukiwania. Według Instagrama rozwiązanie ma być dostępne w ciągu kilku miesięcy na całym świecie.
instagram-3

Patrząc na wydarzenia minionego miesiąca można dojść do przekonania, że stare polskie przysłowia sprawdzają się nie tylko w odniesieniu do przyrody, ale też temperatury marketingowych newsów w świecie digital. W marcu było niemal jak w garncu – gorąco, a temat sztucznej inteligencji momentami doprowadzał do wrzenia.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55