Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
W marcu, wprowadzenie modelu GTP-4 przez OpenAI wzbudziło duże emocje, szczególnie w środowiskach technologicznych, marketingowych oraz wśród cyfrowych twórców. Ponadto, wydarzenia w Google oraz na platformach społecznościowych również przyciągnęły uwagę. Co jeszcze działo się w świecie marketingu?
Śmiało można powiedzieć, że to był technologiczny news marca! Na wejście nowej wersji viralowego rozwiązania od OpenAI czekali chyba wszyscy – czy to z czystej ciekawości, czy dla faktycznego wykorzystania tej sztucznej inteligencji. Jak podają twórcy:
Today we released the March 2023 core update. We’ll update our ranking release history page when the rollout is complete: https://t.co/sQ5COfdNcb
— Google Search Central (@googlesearchc) March 15, 2023
Według twórców, nowy model działa jeszcze kreatywniej niż poprzednie. Sztuczna inteligencja jest w stanie generować oraz edytować treści, m.in. komponować piosenki, pisać scenariusze, czy uczyć się stylu pisania właściwego użytkownikowi. Mało tego, aby sprawdzić faktyczne możliwości GPT-4 zasymulowano egzaminy, które istnieją naprawdę i sprawdzają różne kompetencje specjalistyczne ludzi. Efekt? Według raport OpenAI GPT-4 zdałby jednolity egzamin adwokacki!
Chcąc zobaczyć, jak naprawdę działa sztuczna inteligencja trzeba wejść na specjalnie utworzoną do tego stronę: https://chat.openai.com/auth/login?next=/chat i zalogować się. Można skorzystać ze swojego konta Google lub Microsoft, konieczne jest pozostawienie m.in. numeru telefonu. Po jego podaniu użytkownik otrzymuje kod SMS. Po jego wprowadzeniu we właściwe pole GPT-4 jest gotowy do użycia. Aby jednak w pełni wykorzystać jego możliwości należy wykupić plan ChatGPT Plus za pond 20 USD.
Obecnie wiele osób nadal traktuje nowy model od OpenAI jako ciekawostkę. Z drugiej strony wejście na rynek GPT-4 zaogniło też dyskusje na temat granic wykorzystania sztucznej inteligencji czy podstaw prawnych do korzystania z utworów przez AI.
Właścicielem platformy LinkedIn jest Microsoft, więc nie dziwi, że również jej dotykają w pewnym stopniu działania związane z GPT-4. Microsoft chce bowiem zintegrować zaplecze konwersacyjne LinkedIn ze swoimi aplikacjami i funkcjami. W efekcie na platformie mają pojawić się nowe opcje tworzenia profilu (dla kont Premium) oraz możliwość dodawania opisów stanowisk wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Ponadto można zauważyć też nowe kursy na LinkedIn Learning związane właśnie z rozwijaniem umiejętności w pracy z AI. Warto sprawdzić – za darmo do 15 czerwca!
Od lat Google inwestuje w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Najnowsze z nich powstało z myślą o deweloperach i ma ułatwić oraz zapewnić bezpieczne eksperymentowanie z dużymi modelami językowi Google. Nazywa się PaLM API. Dodatkowo Google proponuje narzędzie Maker Suite, do szybszego i łatwiejszego tworzenia prototypów. Obecnie udostępnione zostało w ramach prywatnej wersji wybranym osobom.
Zgadza się! Właśnie w marcu wyszła pierwsza w 2023 roku podstawowa aktualizacja algorytmu Google, co więcej jest to pierwsza aktualizacja od 6 miesięcy. Zgodnie z informacją na oficjalnej stronie – wdrażanie aktualizacji zakończono 7 marca.
<blockquote class=”twitter-tweet”><p lang=”en” dir=”ltr”>Today we released the March 2023 core update. We'll update our ranking release history page when the rollout is complete: <a href=”https://t.co/sQ5COfdNcb”>https://t.co/sQ5COfdNcb</a></p>— Google Search Central (@googlesearchc) <a href=”https://twitter.com/googlesearchc/status/1636012534426640384?ref_src=twsrc%5Etfw”>March 15, 2023</a></blockquote> <script async src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>
Popularna platforma społecznościowa ogłosiła w pierwszy dzień wiosny, że wprowadza dla firm dwa nowe produkty reklamowe. Mają wspierać przedsiębiorców w jeszcze lepszym docieraniu do ich ofert. Czym są?
Patrząc na wydarzenia minionego miesiąca można dojść do przekonania, że stare polskie przysłowia sprawdzają się nie tylko w odniesieniu do przyrody, ale też temperatury marketingowych newsów w świecie digital. W marcu było niemal jak w garncu – gorąco, a temat sztucznej inteligencji momentami doprowadzał do wrzenia.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: