Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Content wideo możemy zamieszczać w sieci na wiele sposobów. Największy zasięg zapewni umieszczenie filmiku w popularnym serwisie do odtwarzania multimediów, np. na YouTube lub oczywiście w mediach społecznościowych.
Obecnie serwis YouTube zajmuje drugie miejsce pod względem udziałów na cyfrowym rynku wideo. Wyprzedza go oczywiście Facebook. Za wyświetlanie postów (w tym treści wideo) na Facebooku odpowiada bowiem algorytm o nazwie Edge Rank. Oczywiście na ocenę postów przez Edge Rank wpływa bardzo wiele czynników, w tym źródło pochodzenia linku.
Content wideo ma coraz większe znaczenie marketingowe. Według badań firmy Brightcove 46 procent widzów przyznało się do dokonania zakupu po obejrzeniu materiału wideo w mediach społecznościowych. 32 procent natomiast stwierdziło, że rozważało zakup po obejrzeniu filmu. Dla 31 procent przebadanych internautów wideo jest ulubionym rodzajem treści marketingowych.
Aby odnieść sukces contentu wideo, warto zapoznać się z czynnikami rankingowymi algorytmu działającego w serwisie. Przyjrzyjmy się platformie YouTube. Tutaj na wzrost popularności filmów wpływ mają następujące czynniki:
1. Ilość obejrzanych minut wideo
Wystarczy jedno wyróżniające się popularnością wideo, aby poprawić wyszukiwalność pozostałych filmików na danym kanale. Czynnik analizuje sumę obejrzanych minut każdego wideo.
2. Ilość minut obejrzana na kanale
Mierzy minuty obejrzane na kanale użytkownika w ciągu ostatnich 28 dni. Czynnik wpływa na wzrost ilości filmów „sugerowanych” do obejrzenia na kanale.
3. Średnia ilość czasu spędzona na konkretnym wideo
Czynnik liczy tylko minuty, lecz nie określa wartości proporcjonalnej (tzn. 1 obejrzana minuta liczy się tak samo, bez względu na długość trwania całego filmu).
4. Długość sesji
Sesja rozumiana jest jako czas spędzony na platformie przez użytkownika bez przerwy.
5. Zapoczątkowanie sesji
Ma znaczenie, czy użytkownik rozpoczął sesję właśnie od wideo na konkretnym kanale.
Użytkownik może podjąć działania, dzięki którym zoptymalizuje swoje wideo pod kątem algorytmu YouTube. Warto:
– systematycznie dodawać nowe filmiki (użytkownicy to uwielbiają!),
– podnosić zaangażowanie użytkowników – filmy chętnie oglądane i udostępniane będą popularniejsze,
– podjąć działania optymalizujące w ciągu 48 do 72 godzin od dodania filmu,
– opatrzyć film opisem, ważne są zatem metadane.
Jak tworzyć metadane podnoszące wyszukiwalność filmów? Metadane zawierać powinny najważniejsze informacje o filmie, takie jak tytuł, opis, adnotacje i tagi. Pomogą one algorytmowi wyszukać film w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Odpowiednio skonstruowane mogą zwiększać widoczność filmu.
1. Metadane należy tworzyć przed dodaniem filmu do sieci.
2. Warto obserwować konkurencję – w jaki sposób skonstruowane są metadane popularnych filmów konkurujących bezpośrednio z danym filmem.
3. Dobór odpowiednich słów kluczowych – warto szukać ich na YouTube, ale też za pomocą Google Search Console i innych narzędzi do wyszukiwania fraz.
4. Umieszczanie tagów (słów kluczowych) ułatwia klasyfikację filmu. Dla lepszej wyszukiwalności dobrze jest dodawać tagi long-tail, które precyzyjnie określą temat filmu, np. Co powiedzieć, by zaprosić chłopca na randkę. Ważne są również tagi złożone z pojedynczych słów (zaprosić, chłopak, randka) i tagi szeroko tematyczne (randkowanie, randki, chłopcy, spotkania z chłopcami, rozmowy z chłopcami itp.).
5. Można korzystać też z płatnych narzędzi, które wyświetlają tagi używane przez najczęściej wyświetlane filmy.
6. Planując strategię słów kluczowych należy obrać od 10 do 20 pojedynczych słów kluczowych. W pierwszej kolejności należy dodawać najważniejsze tagi.
Chcąc osiągnąć sukces materiału wideo należy zadbać o odpowiedni tytuł filmu (najlepiej taki, który odzwierciedlałby zapytania użytkowników), opis (bogaty w słowa kluczowe) i tagi (zarówno long-tail, jak i pojedyncze słowa, w tym nazwy kategorii). Ważna jest również liczba subskrybentów kanału, ponieważ wpływa na wzrost zaufania algorytmu. Świeżo dodane filmy, o zoptymalizowanym opisie (dopracowanym jeszcze przed dodaniem filmu) mają szansę osiągnąć wysokie wyniki w czasie do 72 godzin od dodania.
Znaczenie contentu wideo wciąż wzrasta dlatego już teraz żadna marka nie powinna lekceważyć tej formy promowania się w sieci. Możliwości jest bardzo wiele, a potrzeby i zapytania internautów nieograniczone. Skorelowane prowadzenie fanpage’a na Facebooku i kanału na YouTube może przynieść wiele korzyści – zarówno wizerunkowych jak i sprzedażowych.
Źródła: Search Engine Land, Affmarketing, Blog Bufferapp
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: