Nadmiar kontra cenzura
Opublikowano: 20-01-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min

Alternatywa dla Google? Dla tych, dla których informacje stanowią narzędzie manipulacji, jest to całkiem realny projekt. Engels miałby zastąpić amerykańskiego giganta w Rosji, prezentując jedynie słuszne, aprobowane przez władzę wyniki wyszukiwania. Chińscy przywódcy myślą natomiast o nałożeniu cenzury na Sieć, blokując strony dla nich niewygodne.
Rembrandt w Google
Opublikowano: 20-01-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:40 min

Teraz nic już nie stoi na przeszkodzie, aby obejrzeć dzieła najznamienitszych malarzy świata. Google Earth właśnie to umożliwia. Za jego pośrednictwem można podziwiać dzieła nie tylko Rembrandta, ale także Rubensa czy Tycjana. Wszystko to wprost z muzeum Prado w Madrycie. Zamiast więc bukować bilet do Hiszpanii, możesz skorzystać ze stale poszerzanych możliwości Google Earth!
Dwa plus jeden równa się sześć
Opublikowano: 12-01-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 3:15 min

Ten zadziwiający efekt w marketingu nosi różne nazwy – od „efektu surround” przez „efekt synergii” do – co oddaje sedno sprawy - „efektu kompensacji”. Sedno tkwi tutaj w fakcie, iż połączenie dwóch bardzo skutecznych metod promocji daje skuteczność wyższą niż suma skuteczności każdej z tych metod stosowanych osobno.
Wirtualne biura - realne podróże
Opublikowano: 09-01-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Wakacje? Niekonieczne wtedy, gdy na zewnątrz jest parno. Polacy coraz chętniej wyjeżdżają na urlop zimą, a co ciekawe - ofert poszukują nie w biurach podróży, ale za pośrednictwem wyszukiwarki oraz stron internetowych. Znacznie łatwiej dziś zabukować bilet i zarezerwować miejsce w hotelu bez wychodzenia z domu - i z przyjemnością z tego korzystamy.
Podszepty marketingowe
Opublikowano: 05-01-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Święta, święta i już po... Jak pokazują najnowsze badania, ponad 2 mln Polaków robi bożonarodzeniowe zakupy przez Internet. Co przemawia za takim wyborem? Nie tylko konkurencyjność ofert oraz atrakcyjne promocje, ale także oszczędność czasu oraz wygoda zakupów. Są jednak i zagrożenia, do których zalicza się nie tylko nieuczciwych sprzedawców, lecz także... licznych pochlebców.
Sposoby na klienta
Opublikowano: 05-01-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Efektywny, czyli jaki? Każdy ma własną definicję, szczególnie zaś ci, dla których jest to pojęcie związane z pozyskiwaniem zainteresowania potencjalnych klientów. Marketerzy pragną włożyć jeszcze więcej w stosowane przez siebie narzędzia marketingowe celowane do indywidualnego odbiorcy. Co to oznacza? Między innymi to, że zwiększą się inwestycje na kampanie SEM/SEO.
Zielone światło dla e-biznesu
Opublikowano: 31-12-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Szykują się pozytywne zmiany dla przedsiębiorców prowadzących działalność za pośrednictwem Sieci. Centrum Informacji Rządu donosi, że w latach 2009-2011 wystartuje specjalny program, którego celem będzie ułatwienie zakładania oraz zarządzania e-biznesem. Dotyczyć będzie nie tylko poprawek w obrębie prawa, ale także nowych możliwości związanych z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych.
Cyberbezpieczeństwo
Opublikowano: 30-12-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Bezpieczny Internet - czy to nie nadużycie? Stron przesyconych niewłaściwymi treściami jest w Sieci całe mnóstwo, a walka z nimi przypomina zmagania Don Kichota. Poszukiwane są natomiast coraz nowsze sposoby na to, aby uchronić nie tylko siebie, ale zwłaszcza najmłodszych, przed ciemnymi zakamarkami Internetu. Jednym z pomysłów jest nałożenie ograniczeń wiekowych.
Co przyniesie Nowy Rok
Opublikowano: 29-12-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Prognozy są takie jak zwykle: jedne z nich brzmią optymistycznie, inne nie pozwalają ze spokojem patrzeć w przyszłość. W kwestii reklamy można przewidzieć jednak sporo dobrego, a to za sprawą rosnącej wartości rynku reklamy internetowej. Analitycy wolą być jednak ostrożni i dmuchają na zimne tak, aby bezpieczne i z rozmysłem wejść w nadchodzący rok.
To był rok Google
Opublikowano: 17-12-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:30 min

W mijającym 2008 roku Google niezmiennie święciło same sukcesy. Wyszukiwarka była prawdziwym hitem wśród internautów. Jednak firma z siedzibą w Mountain View w Kalifornii nie spoczywa na laurach. Nieustannie pracuje nad nowościami, zmianami w wyglądzie i algorytmach, aby użytkownicy otrzymywali jeszcze lepsze wyniki wyszukiwania na swoje zapytania.
Cenione przekazy
Opublikowano: 16-12-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:40 min

Idealna reklama? Taka, która zachęca zamiast odstraszać, to oczywiście wiemy. Podczas tworzenia kampanii należy jednak mieć na uwadze coś jeszcze - a mianowicie, aby nie przesadzić. Jak pokazują najnowsze badania, 30% użytkowników Sieci opuszcza stronę, na której wyświetla się zbyt wiele banerów i reklam, a co gorsza - negatywnie ocenia reklamodawcę pod kątem atrakcyjności oferty.
Gwiazdkowe obyczaje
Opublikowano: 15-12-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

Obyczaje ulegają zmianie, także ze względu na coraz większy dostęp do Internetu. Zamiast tradycyjnych wybieramy więc kartki elektroniczne, korzystając z możliwości, jakie daje nam sieć. Tylko czy to oznacza, że zatracamy magię samych świąt? Niekonieczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak wiele osób wybiera ten sposób ze względu na szybkość i wygodę docierania z życzliwym słowem do najbliższych.