
Koniec roku to zawsze czas podsumowań. Także w naszej branży. Rok 2009 mimo wielu różnych zawirowań, okazał się być łaskawy dla rynku internetowego. Co więcej właśnie w tym roku mogliśmy zaobserwować spory wzrost znaczenia Internetu jako medium - służącego zarówno reklamodawcom, przedsiębiorcom, jak i konsumentom. A więc jak - gotowi na podsumowanie?

Zbliżający się wielkimi krokami, Nowy Rok 2010 niesie z sobą bardzo budujące prognozy dla marketingu internetowego. Nakłady na reklamę tradycyjną w dalszym ciągu będą maleć, natomiast promocja w sieci jeszcze bardziej zwiększy swoją popularność, a sam Internet wysunie się na prowadzenie wśród mediów. Czy czeka nas internetowa rewolucja czy raczej nieuniknione zmiany?



Jak myślicie, czego najczęściej szukali Internauci w 2009 roku? Jakie frazy cieszyły się największą popularnością? Google niedawno opublikowało statystki, które odpowiadają na te pytania. Ze znanych osobistości największą popularnością cieszył się Michalel Jakcson i Doda, z porad typu „Jak…” najczęściej pytaliśmy zaś ”jak poderwać dziewczynę” oraz „jak schudnąć”.

Wszyscy lubimy nowości – tym bardziej, jeżeli wprowadza je koncern, którego poczynania bacznie śledzimy. Tym razem pragniemy przedstawić kilka nowości, które w ostatnim czasie pojawiły się w wyszukiwarce Bing. Należą do nich m.in. obecność powiązanych wyników wyszukiwania, ujednolicenie źródeł tekstów, a także możliwość wyszukiwania filmów według np. długości.

Kocha czy nie kocha? A raczej w tym przypadku: wyświetla się czy się nie wyświetla? Dzisiaj skupimy się na odpowiedzi na pytanie: od czego zależy widoczność kampanii linków sponsorowanych Google AdWords? Czynniki, które mają na nią wpływ, to m.in. kwota dziennego budżetu, harmonogram wyświetlania reklam, odpowiedni dobór słów kluczowych czy stawka CPC.

Według raportu „Zakupy świąteczne 2009” polscy konsumenci w tym roku na prezenty świąteczne, przeznaczą tyle samo lub więcej środków niż na poprzednią Gwiazdkę. Jeśli chodzi o Święta to nie straszne nam kryzysy oraz oszczędzanie. Prezenty często kupujemy na ostatnią chwilę, a więc spontanicznie i bez wcześniejszego rachunku sumienia. I w sporym stopniu pomagają nam w tym reklamy.

Jak się ma reklama internetowa oraz co ją czeka w przyszłości? Na mającej miejsce na początku listopada konferencji Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, mogliśmy zapoznać się z prognozami, przepowiadającymi rewolucję marketingu internetowego. A także istotne zmiany, które czekają nie tylko reklamodawców i marketerów, ale również konsumentów.

Jesień, wielkimi krokami zbliża się zima, a więc okres zachorowań można uznać za otwarty. Sezon grypowy w pełni, a Google serwuje nam kolejną nowość. Tym razem zdrowotną, a dokładniej szacuje aktywność grypy na świecie. I robi to w taki sposób, że mieszkańcom Ameryki podpowiada nawet, gdzie mogą się zaszczepić. Zapraszamy do zapoznania się z Google Flu Trends.

Cenisz sobie swoją prywatność w sieci? W takim razie koniecznie powinieneś zapoznać się z nową funkcją Google, a mianowicie Google Dasboard. Po zalogowaniu będziesz mógł sprawdzić, jakie informacje na Twój temat gromadzą różne aplikacje Google (na przykład Gmail czy YoyTube). Jeśli chcesz wiedzieć jakie informacje o sobie udostępniłeś w Internecie, koniecznie skorzystaj z możliwości jaką daje Ci Google.
