
W chwili, kiedy piszę te słowa wchodzi w życie nowa, zapowiadana już od jakiegoś czasu polityka prywatności Google. O lękach z tym związanych, a także sporym niedoinformowaniu internautów traktuje artykuł Agnieszki Filipiak o wymownym tytule "Czego dowie się o nas Google?" w dzisiejszej "Gazecie Wyborczej". Czy Google naprawdę staje się Wielkim Bratem?

Od pewnego czasu Google dąży do uszczuplenia polityk prywatności, ale mimo dość aktywnych kroków w tym kierunku nadal istnieje ponad siedemdziesiąt różnych polityk, związanych z poszczególnymi usługami. Prowadzi to do sporych komplikacji i braku integracji pomiędzy wieloma produktami. Nadszedł więc czas radykalnych posunięć. Co to w praktyce oznacza?

We wrześniu i październiku ubiegłego roku przeprowadzono badanie, które niezbicie pokazało, że tzw. Rich Media (RM) są bardziej skuteczne niż formaty tradycyjne, zwłaszcza, gdy reklamowana marka zostanie właściwie wyeksponowana, odbiorca podczas całej interakcji będzie miał do niej stały dostęp i podejmie się akcji związanej z zauważoną reklamą, co jest zresztą jednym z jej założeń.

Badania wskazują, że internauci nie życzą sobie, aby reklamowane marki towarzyszyły im podczas aktywności w Sieci. Jednocześnie użytkownicy mają ogromne zaufanie do informacji kierowanych do nich w sposób wirtualny. Nieskorzystanie z tego byłoby marketingowym grzechem. Jak zachęcać klientów do skorzystania z naszych usług, nie będąc zarazem zbyt nachalnym?

Koniec roku to tradycyjny czas podsumowań, lecz również snucia prognoz na przyszłość. Jakie będą media cyfrowe w 2012 roku? O odpowiedź na to pytanie pokusiła się prestiżowa grupa Millward Brown. Specjaliści tej ogólnoświatowej agencji, istniejącej na rynku już od 35 lat, przedstawili swoje typy. Powstała dzięki temu zwięzła lista dwunastu przepowiedni dla branży cyfrowej na nadchodzący rok.
Czy rzeczywiscie się one spełnią? Tego oczywiscie nie wiemy, ale na pewno warto się z nimi zapoznać. Choćby po to, aby móc niektóre pomysły wykorzystać do własnych celów.

Kto czyta opinie o produktach zamieszczone w internecie? Co więcej, kto te opinie pisze? Czy ufamy temu, co znajdujemy w sieci? Jak wypadamy na tle internautów z innych krajów? Te oraz wiele innych, czasami zaskakujących, informacji można znaleźć w najnowszym raporcie Digital Life 2011. Można z niego także wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski na temat skuteczności marketingu w mediach społecznych.

Przynajmniej na razie nic nie wskazuje na to, że zdesperowani internetowi marketingowcy wyjdą na ulicę. Branża internetowa jest bowiem jedną z tych, które mimo kryzysu mają się doskonale. Sektor ten odnotowuje stały wzrost, tym samym rynek niezmiennie potwierdza jego niezbędność. Może wręcz tu tkwi szansa na ożywienie gospodarki w ogóle? Jakkolwiek by było, wyśmienitą kondycję branży reklamy internetowej potwierdza przeprowadzone właśnie przez IAB Polska i organizację PwC prestiżowe badanie wydatków na reklamę internetową.

Dom mediowy Mpg opublikował swoją analizę rynku reklamy w Polsce. Pokazuje ona, jak bardzo Internet wyprzedza tradycyjne media pod względem wzrostu inwestycji zrealizowanych przez przedsiębiorców na reklamowanie się za jego pośrednictwem. Zwiększenie wydatków o prawie jedną piątą świadczy, o coraz chętniej wykorzystywanym, jednak wciąż potężnym potencjale marketingowym globalnej sieci.

Media Społecznościowe w przeciągu kliku ostatnich lat na tyle zyskały na znaczeniu i popularności, że na trwałe zakorzeniły się w nawykach setek milionów użytkowników na całym świecie, a tym samym zmusiły największych gigantów rynku IT do przystosowania się do nowych realiów. W sierpniu br, uznawany za lidera wśród portali społecznościowych Facebook, według socialbackers naliczył 742 200 740 użytkowników na świecie, w tym 6 711 360 w Polsce.

Inbound Marketing to termin wprowadzony przez Brian'a Halling'a i Dharmesh'a Shah'a dla określenia zespołu działań skupionych wokół Internetu, mających na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów w sposób nienachalny, nienarzucający się, skuteczny i zarazem zaskakująco tani. Inbound Marketing do niedawna postrzegany był jako przyszłość reklamy, obecnie jest to już raczej teraźniejszość.

Captcha advertising to nowa forma promocji w Internecie. Wykorzystuje jeszcze niezagospodarowaną przestrzeń - technologię captcha służącą do zabezpieczania strony przed spamem czy działaniem automatów - do promocji haseł reklamowych firm i zwiększania rozpoznawalność marki. Captcha advertising zostało wykorzystane już między innymi w kampanii Internet Explorer 8 - w Polsce to wciąż nowość.

Google wciąż rozszerza możliwości aplikacji Google Maps wzbogacając ją o nowe funkcje. Ostatnie unowocześnienie o nazwie Google Traffic pozwala na śledzenie natężenia ruchu na najważniejszych drogach w kraju, a także aortach komunikacyjnych dużych miast. Istnieje również możliwość obliczenia przebiegu trasy z uwzględnieniem objazdów bardziej zakorkowanych części miast.