Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Google+ - czas na praktyczne zastosowania
Opublikowano: 18-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 5:55 min

Kiedy zaczynałem pisać ten artykuł, zatytułowałem go: „Google+ - nowy, lepszy Facebook?”. W założeniu miał on stanowić swego rodzaju próbę porównania obu tych produktów. Zdałem sobie szybko jednak sprawę z tego, że nie mam przecież konta na Facebook’u, a na pytanie „Czemu nie masz konta na Fejsie?”, stale odpowiadam „Bo nie wprowadzili jeszcze opcji „nie lubię”. Uznałem więc, że nie jestem do końca wiarygodny w kwestii Facebook’a, postaram się zatem skoncentrować na zagadnieniu nowego projektu społecznościowego, stworzonego przez internetowego potentata z Kalifornii.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.08 - (24 głosy)
Google + trochę mniej entuzjastycznie
Opublikowano: 05-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Propozycji serwisów społecznościowych jakimi raczyło nas Google było w przeszłości już kilka.  Wcześniejsze, takie jak: Buzz, Wave czy Orkuta poniosły sromotną klęskę. Pozycja Facebooka zatem wciąż pozostawała niezachwiana.  28 czerwca br. odbyła się oficjalna prezentacja nowego projektu o nazwie Google +. Z racji tego, że produkt znajduje się w fazie testowej i pojawiło się ryzyko przeciążenia serwerów, skorzystanie z niego wymaga wcześniejszego otrzymania zaproszenia. Co ciekawe, już na tym etapie nie przewidziano możliwych problemów.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
2.27 - (15 głosów)
Dzięki znajomym Google powie nam, że "to jest fajne".
Opublikowano: 01-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Po ostatnich testach Google wprowadziło kolejną innowację do swojego produktu. Przycisk „+1” o którym mowa oznaczać ma „to jest fajne” lub „zobacz to”. Od niedawna każdy zainteresowany ma możliwość polecania stron oraz sprawdzania, które witryny zostały polecone przez jego znajomych. By zobaczyć przycisk przy wynikach wyszukiwania i z niego korzystać trzeba być zalogowanym użytkownikiem na koncie Google. Informacje o rekomendacji są widoczne tylko od osób zapisanych w kontaktach na naszym profilu.

Autor
Piotr Markiewicz
Ocena artykułu
2.33 - (15 głosów)
Google Adwords jako uzupełnienie szerszych działań marketingowych
Opublikowano: 20-06-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Google, oprócz niezależnego narzędzia reklamy, stanowić może również doskonałe uzupełnienie szerszych działań. Marketing internetowy oparty na zintegrowanej aktywności w wielu mediach, jest coraz bardziej popularny i często okazuje się niezbędnym dla przedarcia się przez otaczający nas szum komunikacyjny. Google w tego typu akcjach, doskonale sprawdza się jako swoisty łącznik pomiędzy poszczególnymi kanałami.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
3.44 - (16 głosów)
Reklama w Internecie przyciąga młodych
Opublikowano: 17-06-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Pozycja i wizerunek reklamy w sieci na przestrzeni ostatnich lat uległy zupełnej przemianie. To co do tej pory było ignorowane, denerwowało i zniechęcało, obecnie przyciąga i interesuje. Reklama internetowa na dobre zadomowiła się w świadomości użytkownika, który widząc kreatywny baner czy link płatny, klika inicjując w ten sposób ścieżkę do wykonania pożadanej akcji.

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
2.50 - (10 głosów)
Jeszcze skuteczniejsza analiza stron internetowych
Opublikowano: 16-06-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Istotne informacje, które do niedawna wyświetlane były wyłącznie w narzędziu Webmaster Tools, takie jak choćby średnia pozycja witryny na daną frazę, czy współczynnik klikalności, są widoczne w panelu Google Analytics. Google uruchomiło właśnie program pilotażowy, który stara się łączyć zalety powszechnie znanych narzędzi analityki ruchu i widoczności witryny.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
2.93 - (14 głosów)
Dlaczego warto aktualizować przeglądarki internetowe
Opublikowano: 08-06-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

Przestarzałe przeglądarki w końcu przestaną być zmartwieniem dla wszystkich webdeveloperów. Oceniono, że zaledwie niewielki odsetek internautów nadal używa muzealnych platform, dlatego też Google zamierza wprowadzić od 1 sierpnia 2011  dosyć znaczące zmiany. Już wkrótce aplikacje webowe będą działały tylko na aktualnych wersjach przeglądarek lub na wersjach starszych o numer. Ta decyzja ma na celu rozwój i wyjście poza standardowe oprogramowanie. Dla przykładu, użytkownicy będą mogli sprawdzić swoją pocztę w Internet Explorer7 ale niemożliwym stanie się skorzystanie z większości przydatnych narzędzi.

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
3.23 - (13 głosów)
Wyszukiwanie społecznościowe w Polsce
Opublikowano: 24-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Portale społecznościowe znajdują dla siebie coraz to nowe zastosowania zmieniając nieodwracalnie oblicze światowej sieci... 
Nowa funkcja Google, uruchomiona właśnie w Polsce, to kolejny krok w stronę pełnej personalizacji internetu. Opisujemy pokrótce na czym polega ta unikalna usługa, wykorzystująca media takie jak Facebook, czy Twitter do tworzenia indywidualnych rankingów wyników wyszukiwania.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
3.17 - (6 głosów)
Użyteczność stron www – wrażenia po seminarium
Opublikowano: 24-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

Użyteczność stron ma wiele definicji, a ich autorzy często kładą w nich nacisk na różne jej aspekty wskazując na fakt, że użyteczność strony www. często wykracza nawet poza  Internet. Na organizowanym w Poznańskim Urzędzie Miasta, przez Fundację Obserwatorium Zarządzania, seminarium „Użyteczna Strona”  poświęconym tematyce web-usability w roli słuchaczy  nie mogło zabraknąć naszych przedstawicieli.

Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
4.20 - (10 głosów)
Jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki – raport BCG dla Google
Opublikowano: 16-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Boston Consulting Group przygotowała na zlecenie Google pionierski, niezależny raport o wpływie Internetu na Polską gospodarkę oraz na jej wzrost w najbliższych latach.
Raport, który dostępny jest od kilku dni dostarcza wielu cennych danych, których do tej pory brakowało, a bez których trudno podjąć dyskusję na temat rozwoju gospodarki i prawa związanego z Internetem.

Autor
Marcin Kubik
Ocena artykułu
3.67 - (6 głosów)
Nowe trendy w e-marketingu cz. II
Opublikowano: 29-04-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:55 min

Trzy kolejne trendy, mające szanse zaistnieć na polskim rynku reklamy internetowej, są nieodłącznie związane z rozwojem technologii i wykorzystaniem jej w codziennym życiu. Grywalizacja, mobilność i technologie zbliżeniowe zapewniając nam zabawę, rywalizację, a niejednokrotnie możliwość zysku, wnoszą długo oczekiwany powiew świeżości i nowatorskości. 

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Nowe trendy w e-marketingu cz. I
Opublikowano: 18-04-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Marketing internetowy przeżywa nieustanny progres. Ciągle ojawiają się nowe, mniej lub bardziej, trafione trendy, związane zarówno z rozwojem technologii, jak również zmianą naszych przyzwyczajeń lub preferencji. Pod koniec 2010 na nasz rodzimy rynek zaczęły wkraczać formy marketingu, które dosyć solidnie zakorzeniły się już w Wielkiej Brytanii czy USA. Na czym polegają? Czy osiągną znaczące pozycje? Pewnie szybko się o tym przekonamy.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.60 - (5 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się