Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Co czeka media cyfrowe w 2012 roku?
Opublikowano: 20-12-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min

Koniec roku to tradycyjny czas podsumowań, lecz również snucia prognoz na przyszłość. Jakie będą media cyfrowe w 2012 roku? O odpowiedź na to pytanie pokusiła się prestiżowa grupa Millward Brown. Specjaliści tej ogólnoświatowej agencji, istniejącej na rynku już od 35 lat, przedstawili swoje typy. Powstała dzięki temu zwięzła lista dwunastu przepowiedni dla branży cyfrowej na nadchodzący rok.

Czy rzeczywiscie się one spełnią? Tego oczywiscie nie wiemy, ale na pewno warto się z nimi zapoznać. Choćby po to, aby móc niektóre pomysły wykorzystać do własnych celów.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Czy Polacy mają zaufanie do Internetu?
Opublikowano: 19-12-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Kto czyta opinie o produktach zamieszczone w internecie? Co więcej, kto te opinie pisze? Czy ufamy temu, co znajdujemy w sieci? Jak wypadamy na tle internautów z innych krajów? Te oraz wiele innych, czasami zaskakujących, informacji można znaleźć w najnowszym raporcie Digital Life 2011. Można z niego także wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski na temat skuteczności marketingu w mediach społecznych.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Rynek reklamy internetowej wciąż ma się świetnie!
Opublikowano: 19-12-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:55 min

Przynajmniej na razie nic nie wskazuje na to, że zdesperowani internetowi marketingowcy wyjdą na ulicę. Branża internetowa jest bowiem jedną z tych, które mimo kryzysu mają się doskonale. Sektor ten odnotowuje stały wzrost,  tym samym rynek niezmiennie potwierdza jego niezbędność. Może  wręcz tu tkwi szansa na ożywienie gospodarki w ogóle? Jakkolwiek by było, wyśmienitą kondycję  branży reklamy internetowej potwierdza przeprowadzone właśnie przez IAB Polska i organizację PwC prestiżowe badanie wydatków na reklamę internetową.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Internet prze w przód i drze druk
Opublikowano: 14-09-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Dom mediowy Mpg opublikował swoją analizę rynku reklamy w Polsce. Pokazuje ona, jak bardzo Internet wyprzedza tradycyjne media pod względem wzrostu inwestycji zrealizowanych przez przedsiębiorców na reklamowanie się za jego pośrednictwem. Zwiększenie wydatków o prawie jedną piątą świadczy, o coraz chętniej wykorzystywanym, jednak wciąż potężnym potencjale marketingowym globalnej sieci.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
3.40 - (10 głosów)
Facebook, Twitter – obecność obowiązkowa!
Opublikowano: 02-09-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Media Społecznościowe w przeciągu kliku ostatnich lat na tyle zyskały na znaczeniu i popularności, że na trwałe zakorzeniły się w nawykach setek milionów użytkowników na całym świecie, a tym samym zmusiły największych gigantów rynku IT do przystosowania się do nowych realiów. W sierpniu br, uznawany za lidera wśród portali społecznościowych Facebook, według socialbackers naliczył 742 200 740 użytkowników na świecie, w tym 6 711 360 w Polsce.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.31 - (13 głosów)
Inbound Marketing, czyli wciągaj klienta w markę
Opublikowano: 30-08-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min

Inbound Marketing to termin wprowadzony przez Brian'a Halling'a i Dharmesh'a Shah'a dla określenia zespołu działań skupionych wokół Internetu, mających na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów w sposób nienachalny, nienarzucający się, skuteczny i zarazem zaskakująco tani. Inbound Marketing do niedawna postrzegany był jako przyszłość reklamy, obecnie jest to już raczej teraźniejszość.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
2.82 - (11 głosów)
Captcha advertising, czyli kreatywny pomysł na promocję w Internecie
Opublikowano: 25-08-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Captcha advertising to nowa forma promocji w Internecie. Wykorzystuje jeszcze niezagospodarowaną przestrzeń -  technologię captcha służącą do zabezpieczania strony przed spamem czy działaniem automatów - do promocji haseł reklamowych firm i zwiększania rozpoznawalność marki. Captcha advertising zostało wykorzystane już między innymi w kampanii Internet Explorer 8 - w Polsce to wciąż nowość.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.10 - (10 głosów)
Google Traffic w Polsce!
Opublikowano: 03-08-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Google wciąż rozszerza możliwości aplikacji Google Maps wzbogacając ją o nowe funkcje. Ostatnie unowocześnienie o nazwie Google Traffic pozwala na śledzenie natężenia ruchu na najważniejszych drogach w kraju, a także aortach komunikacyjnych dużych miast. Istnieje również możliwość obliczenia przebiegu trasy z uwzględnieniem objazdów bardziej zakorkowanych części miast.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
2.71 - (14 głosów)
Google+ - czas na praktyczne zastosowania
Opublikowano: 18-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 5:55 min

Kiedy zaczynałem pisać ten artykuł, zatytułowałem go: „Google+ - nowy, lepszy Facebook?”. W założeniu miał on stanowić swego rodzaju próbę porównania obu tych produktów. Zdałem sobie szybko jednak sprawę z tego, że nie mam przecież konta na Facebook’u, a na pytanie „Czemu nie masz konta na Fejsie?”, stale odpowiadam „Bo nie wprowadzili jeszcze opcji „nie lubię”. Uznałem więc, że nie jestem do końca wiarygodny w kwestii Facebook’a, postaram się zatem skoncentrować na zagadnieniu nowego projektu społecznościowego, stworzonego przez internetowego potentata z Kalifornii.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.08 - (24 głosy)
Google + trochę mniej entuzjastycznie
Opublikowano: 05-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Propozycji serwisów społecznościowych jakimi raczyło nas Google było w przeszłości już kilka.  Wcześniejsze, takie jak: Buzz, Wave czy Orkuta poniosły sromotną klęskę. Pozycja Facebooka zatem wciąż pozostawała niezachwiana.  28 czerwca br. odbyła się oficjalna prezentacja nowego projektu o nazwie Google +. Z racji tego, że produkt znajduje się w fazie testowej i pojawiło się ryzyko przeciążenia serwerów, skorzystanie z niego wymaga wcześniejszego otrzymania zaproszenia. Co ciekawe, już na tym etapie nie przewidziano możliwych problemów.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
2.27 - (15 głosów)
Dzięki znajomym Google powie nam, że "to jest fajne".
Opublikowano: 01-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Po ostatnich testach Google wprowadziło kolejną innowację do swojego produktu. Przycisk „+1” o którym mowa oznaczać ma „to jest fajne” lub „zobacz to”. Od niedawna każdy zainteresowany ma możliwość polecania stron oraz sprawdzania, które witryny zostały polecone przez jego znajomych. By zobaczyć przycisk przy wynikach wyszukiwania i z niego korzystać trzeba być zalogowanym użytkownikiem na koncie Google. Informacje o rekomendacji są widoczne tylko od osób zapisanych w kontaktach na naszym profilu.

Autor
Piotr Markiewicz
Ocena artykułu
2.33 - (15 głosów)
Google Adwords jako uzupełnienie szerszych działań marketingowych
Opublikowano: 20-06-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Google, oprócz niezależnego narzędzia reklamy, stanowić może również doskonałe uzupełnienie szerszych działań. Marketing internetowy oparty na zintegrowanej aktywności w wielu mediach, jest coraz bardziej popularny i często okazuje się niezbędnym dla przedarcia się przez otaczający nas szum komunikacyjny. Google w tego typu akcjach, doskonale sprawdza się jako swoisty łącznik pomiędzy poszczególnymi kanałami.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
3.44 - (16 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się