Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
O "user experience" w nietypowy sposób
Opublikowano: 17-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 0:30 min

Biznes online różni się zasadniczo od jego tradycyjnej, stacjonarnej wersji. Nie oznacza to bynajmniej, że równie duża różnica zachodzi pomiędzy preferencjami oraz oczekiwaniami klientów internetowych i tradycyjnych. Właściciele cyfrowych sklepów zdają się czasami zapominać, że „po drugiej stronie kabla” znajduje się żywy człowiek, posiadający ograniczone pokłady cierpliwości. Zespół Google Analytics przypomina o tym w dość oryginalny sposób.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Tylko nie kolejny login i hasło!
Opublikowano: 19-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Klucz do sukcesu w e-mail marketingu - cd.
Opublikowano: 11-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Jak to zrobić, by się nie narobić? Nie ma takiej opcji -  skuteczność kampanii e-mail marketing wymaga sporego nakładu pracy. Podstawową kwestią jest zbudowanie bazy adresów oraz zbadanie potrzeb grupy docelowej. Budując listę mailingową należy szczególnie pamiętać o tym, aby naszej wiadomości nie uznano za spam. Są na to dwa sposoby. Jednym z nich jest zachęcanie klientów do wpisu na odpowiednią listę subskrypcyjną umieszczoną na naszej stronie internetowej. Drugim natomiast, dość kosztownym rozwiązaniem jest kupno bazy danych od wyspecjalizowanej firmy.

Autor
Anna Gajewska
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Foursqaure – geolokalizacja dla marketingu mobilnego
Opublikowano: 08-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię "check - in" (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Podczas każdego "check – in’u" możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości.

Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Google Maps zabierze Cię również pod wodę
Opublikowano: 27-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min

Niezwykłe zdjęcia powstały we współpracy Google z organizatorami Catlin Seaview Survey – naukowych wypraw, mających na celu badanie raf koralowych. Ponadto Google udostępnia także zdjęcia z pięciu innych niesamowitych miejsc, w tym z filipińskiej wyspy Apo, gdzie podziwiać można liczącą setki lat rafę koralową, czy hawajskiej wyspy Molokini.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
E-mail marketing w 2011 roku - renesans „dinozaura reklamy”
Opublikowano: 25-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

Marketerzy nie mogą lekceważyć faktu, że 64% internautów codziennie korzysta z poczty elektronicznej. W obliczu takich danych polskie firmy coraz częściej biorą pod uwagę jedną z tych najstarszych i często niedocenianych form marketingu internetowego e-mail marketing. Źle wykorzystany, cieszy się złą sławą spamu, ale odpowiednie targetowanie bazy odbiorców może przynieść zaskakująco dobry efekt.

Autor
Anna Gajewska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Duże może więcej? Prognozy dla reklamy displayowej
Opublikowano: 24-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, reklama displayowa jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display'owej zasadniczo do każdego budżetu - jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają. Najgroźniejszym konkurentem jest marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Miliardowy potencjał e-commerce
Opublikowano: 20-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 7:25 min

4,51 miliarda euro wydali Polacy na zakupy online w 2011. Wartość handlu elektronicznego w Polsce wzrosła w okresie 2010-2011 o 33,5%, co wyróżnia nasz rynek na tle innych krajów.
Szeroko rozumianą branżę e-commerce poza dobrodziejstwem wzrostu dotyka również szereg specyficznych wyzwań. Okres przedświąteczny – dopiero wrzesień, ale temperatura wokół gwiazdkowych budżetów Polaków powoli, lecz systematycznie narasta – będzie kolejnym sprawdzianem dla e-commerce.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.25 - (4 głosy)
Mobilny internet – zawsze i wszędzie
Opublikowano: 31-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Od wielu lat firma Ericsson prowadzi badania nad komunikacją mobilną zarówno na terenach miejskich, jak i wiejskich. Analiza ostatnich wyników badań, przeprowadzona głównie na użytkownikach biznesowych, przyniosła zaskakujące wyniki. Okazało się, że ponad 90% badanych,  odczuwa silną potrzebę dostępu do Sieci w każdym miejscu i o każdej porze!

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Budżety na promocję w Internecie rosną i będą rosnąć
Opublikowano: 31-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
AdWords za darmo
Opublikowano: 30-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Darmowa reklama w Internecie? Dotarcie ze swoim przekazem do precyzyjnie określonej grupy docelowej bez wiążących się z tym kosztów? Jeśli reklamujesz się, po to by zarobić – nie ma siły – musisz inwestować, jeśli jednak działasz charytatywnie, po to, by nieść pomoc innym – Google pomoże również Tobie, znacząco poszerzając Twoje możliwości działania.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Co z tym CEE?
Opublikowano: 29-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min
Populacja internautów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stale wzrasta.  Dowodzą tego wyniki badań, które zostały przeprowadzone przez lidera w badaniach internetu - firmę Gemius, we współpracy z IAB Europe w ramach kolejnej edycji raportu "Do you CEE?" The Internet Market of Central and Eastern Europe 2011. CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) okazuje się najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym.
Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się