Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Google Analytics - bezbłędne targetowanie i aptekarska precyzja
Opublikowano: 31-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 9:00 min

Fakt, że przytłaczająca większość internetowych akcji marketingowych wiąże się z promocją firmowych bądź dedykowanych witryn pozwolił przyjąć słuszne założenie, że o jakości danego nośnika reklamowego świadczy charakter generowanego przezeń ruchu. Obecnie najchętniej wybieranym i najbardziej cenionym narzędziem pomiaru ruchu i jego źródeł, pozostaje bezpłatna aplikacja Google Analytics. Mimo jej powszechności, profesjonalna osbługa i wyciąganie miarodajnych informacji wymaga specjalnych kwalifikacji. Google przyznaje je profesjonalistom po zdaniu eksperckiego egzaminu.

Autor
Michał Fortuniak
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Marketingiem rządzi symbioza
Opublikowano: 30-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 5:35 min

Za kilkanaście miesięcy nikt nie będzie już dzielił rynku na tradycyjny i direct. Wraz z naszym wejściem w nowe kanały sprzedażowe tamte podziały odejdą do przeszłości. Research Online, Purchase Offline - to zjawisko znane nam wszystkim doskonale. Zanim dokonamy wyboru produktu, czy to będzie samochód, telewizor, kawa czy prezenty gwiazdkowe - dokładnie sprawdzamy możliwości w Internecie.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (6 głosów)
Projekt ustawy nr 89417-6. O włos od cenzury w „runecie”
Opublikowano: 25-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:55 min

Lipiec okazał się niezwykle gorącym miesiącem w rosyjskim Internecie. Wzburzenie i zakrojone na szeroką skalę protesty wywołał projekt ustawy „O ochronie dzieci przed treściami szkodliwymi dla ich zdrowia i rozwoju”. Istniało realne ryzyko, iż część jej zapisów pozwoli na cenzurę rosyjskiego Internetu. O jakie zapisy chodziło i jakie mogły być konsekwencje wprowadzenia ustawy w pierwotnej formie?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
3.75 - (4 głosy)
TradeTracker wkracza na rynek rosyjski
Opublikowano: 19-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:05 min

TradeTracker, jedna z największych firm w branży marketingu internetowego, otwarła swoje biuro w Moskwie. Jest to pierwsze biuro otwarte na terenie Rosji, a już 13 biuro TradeTracker na świecie. Co nowego oferuje TradeTracker reklamodawcom? wynagrodzenie funkcjonuje na zasadzie „nie zarabiasz – nie płacisz”. Na naszym rynku i rynkach zachodnich taki model promocji strony internetowej działa już dosyć długo i zdążyliśmy się do niego przyzwyczaić. Natomiast w Rosji taki system jest właściwie nieznany, co może się wkrótce zmienić.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Yandex.ru – krótka historia rozwoju
Opublikowano: 05-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Yandex.ru jest obecnie największą wyszukiwarką internetową w Rosji i w wielu krajach byłego Związku Radzieckiego. Jaka jest jej historia? Skąd wzięła się nazwa Yandex? Kto jest jej założycielem? Historia ciekawa jak w przypadku wszystkich internetowych sukcesów, a poza tym - czy można działać na rynku wschodnim i nic nie wiedzieć o Yandexie?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Słowa „kluczowe” na profilu firmowym
Opublikowano: 02-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Aby treści zamieszczane na stronach internetowych były atrakcyjne zarówno dla czytelników, jak i wyszukiwarek, niezbędne jest umieszczenie w nich określonych fraz kluczowych. Okazuje się, że w postach publikowanych na fanpage'ach w mediach społecznościowych również warto zawrzeć odpowiednie słowa. Jakie? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Treść treści nierówna, czyli o „Edge Rank'u”
Opublikowano: 21-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Facebook, podobnie jak Google, stara się zapewnić swoim użytkownikom treści możliwie adekwatne do ich zainteresowań. W obu przypadkach wymaga to wyłowienia przysłowiowej kropli z morza informacji, którym zalewa nas Internet. W przypadku Google, do określenia najadekwatniejszych witryn stosowany jest Page Rank. Facebook natomiast „priorytetyzuje” treści za pomocą niedawno wprowadzonego algorytmu Edge Rank.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Chrome najpopularniejszy na świecie
Opublikowano: 20-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

W zeszłym miesiacu nastąpiła historyczna zmiana lidera na światowym rynku przeglądarek internetowych. Jak wynika z opublikowanych niedawno danych StatCounter - Google Chrome pokonał w maju Internet Explorera i pierwszy raz przez cały kalendarzowy miesiąc był najpopularniejszą światową przeglądarką. W Polsce bez zmian. Bezkonkurencyjny jest na razie Firefox.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Czy Facebook przejmie Face.com?
Opublikowano: 18-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Funkcja rozpoznawania twarzy, wprowadzona jakiś rok temu przez Facebooka, wzbudziła dosyć spore kontrowersje. Obawiamy się różnych nieprzyjemnych konsekwencji, a także braku kontroli nad naszą prywatnością. Jednak Facebook nie ma zamiaru rezygnować z tej technologii, co więcej, wszystko wskazuje na to, że będzie ją rozwijał. Rozmowy z Face.com trwają.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.25 - (4 głosy)
Wirtualny realny świat Google
Opublikowano: 11-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

„Projekt Glass” to niezwykle interesujący, przez wielu postrzegany za wręcz wizjonerski projekt realizowany przez Google. Mowa o zaawansowanych technologicznie okularach wykorzystujących tzw. Rozszerzoną Rzeczywistość. Są sterowane głosem, integrują obraz z wbudowanej kamery m.in. z Mapami Google i Google+, jak też dają wiele innych, niezwykłych możliwości. Czy to kolejny krok na drodze ku pełnej integracji interfejsu komputera z użytkownikiem?

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
4.57 - (7 głosów)
Social media i nowe technologie górą, czyli najważniejsze trendy marketingowe w 2012 roku
Opublikowano: 04-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 7:35 min

W tegorocznych trendach marketingowych prym wiodą media społecznościowe – a w szczególności Facebook - oraz nowoczesne technologie. Z całą pewnością już niebawem będziemy mieli okazję się przekonać, które z nich na stałe wzbogacą naszą codzienność, a które w ogóle nie znajdą zastosowania, albo po prostu zostaną zastąpione innymi. Które trendy zatem dominują i czy warto je wykorzystywać podczas własnych kampanii? Zapraszam do lektury.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
3.80 - (5 głosów)
Precyzyjnie nakierowana reklama internetowa potraja zysk
Opublikowano: 01-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Od dawna wiadomo, że reklama internetowa bardzo skutecznie wspiera sprzedaż produktów i usług. Teraz zyskujemy również empiryczne dowody na to, że jeśli podczas kampanii wykorzystamy dane pochodzące z procesów zakupowych klientów oraz precyzyjnie nakierujemy naszą reklamę na konkretnego adresata, sukces mamy niemal w kieszeni.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się