Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Kompetencje dzieci w Sieci
Opublikowano: 10-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Czy dzieci reagują na reklamy w Internecie? Jakie kompetencje internetowe ma najmłodsze pokolenie? Coraz częściej środowiska akademickie, jak też ośrodki naukowe przeprowadzają badania dotyczące problematyki tak zwanego pokolenia cyfrowego (the digital generation), które stanowi o przyszłości Internetu. Gdański Instytut Kultury Miejskiej w ramach projektu badawczego „Dzieci sieci” przeprowadził badania nad respondentami w wieku 9-13 lat.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
"Wyślij wiadomość za 100 dolarów", czyli nowe rozwiązania na Facebook’u
Opublikowano: 07-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Facebook rusza pełną parą z pomysłem na wprowadzenie opłat za wysyłanie wiadomości w serwisie. Zaczyna od 100 dolarów za wiadomość skierowaną do osób, które nie są dodane do listy naszych znajomych. Czy pomysł się przyjmie i co właściwie ma na celu?  Złośliwi twierdzą, że niebawem nawet logowanie do systemu stanie się płatne.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Przyszłość marketingu internetowego jest mobilna!
Opublikowano: 28-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Z końcem roku jesteśmy zalewani podsumowaniami, informacjami dotyczącymi wzrostów, spadków, stagnacji, recesji… Warto zatrzymać się nad danymi na temat marketingu mobilnego - słupki każą przypuszczać, że rola urządzeń mobilnych może tylko wzrastać. Na podstawie danych firmy Kleiner Perkins Caufield and Byers w 2012 roku już wiemy, że aż 13% całego ruchu w Internecie pochodziło z urządzeń mobilnych.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Gwiazdkowe szaleństwo e-zakupowe 2012
Opublikowano: 18-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min

Sklepy internetowe co roku odnotowują wzrost zainteresowania zakupami przez Internet. Ten sposób szczególnie popularny okazuje się w okresie przedświątecznym, kiedy często nie mamy czasu na maratony po tradycyjnych sklepach i wielogodzinne stanie w kolejkach do kas. Co i gdzie najchętniej kupujemy online?  Money.pl, Gazeta Wyborcza i serwis Wyborcza.biz przeanalizowały ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych, aby sprawdzić, co ma największe znaczenie dla klientów.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Grupowe zakupy: hit czy kit?
Opublikowano: 18-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Autentyczna promocja czy wyprzedaże zapasów po niższej cenie? Zakupy grupowe to dowód, że owczy pęd czasem się opłaca - kupując w grupie, kupujesz taniej. Czy opłaca się to sprzedającemu? Przy odpowiedniej proporcji kupujących do rabatów - na pewno tak. Warto pamiętać, że atrakcyjne obniżki przyciągną szczególnie panie. Nie dziwi więc liczba ofert na zabiegi upiększające w okazyjnej cenie.

Autor
Adam Marciniak
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Kto (nie) korzysta z Internetu?
Opublikowano: 17-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Jak zrozumieć osoby niekorzystające z Internetu (czy to dziś możliwe, zapyta niejeden zapalony internauta). Raport „World Internet Project Poland 2012” podaje, że motywy "niepodłączenia" są różne - od braku potrzeb, przez cenę po brak umiejętności. Nie oznacza to jednak braku korzystania z zalet i zasobów Internetu - badanie pokazuje, ze kto sam nie szuka w Sieci, często prosi o to kogoś bliskiego, tak czy inaczej pozyskując potrzebne informacje.  "Podłączeni" natomiast korzystają z Sieci z rosnącą intensywnością.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
O "user experience" w nietypowy sposób
Opublikowano: 17-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 0:30 min

Biznes online różni się zasadniczo od jego tradycyjnej, stacjonarnej wersji. Nie oznacza to bynajmniej, że równie duża różnica zachodzi pomiędzy preferencjami oraz oczekiwaniami klientów internetowych i tradycyjnych. Właściciele cyfrowych sklepów zdają się czasami zapominać, że „po drugiej stronie kabla” znajduje się żywy człowiek, posiadający ograniczone pokłady cierpliwości. Zespół Google Analytics przypomina o tym w dość oryginalny sposób.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Tylko nie kolejny login i hasło!
Opublikowano: 19-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Klucz do sukcesu w e-mail marketingu - cd.
Opublikowano: 11-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Jak to zrobić, by się nie narobić? Nie ma takiej opcji -  skuteczność kampanii e-mail marketing wymaga sporego nakładu pracy. Podstawową kwestią jest zbudowanie bazy adresów oraz zbadanie potrzeb grupy docelowej. Budując listę mailingową należy szczególnie pamiętać o tym, aby naszej wiadomości nie uznano za spam. Są na to dwa sposoby. Jednym z nich jest zachęcanie klientów do wpisu na odpowiednią listę subskrypcyjną umieszczoną na naszej stronie internetowej. Drugim natomiast, dość kosztownym rozwiązaniem jest kupno bazy danych od wyspecjalizowanej firmy.

Autor
Anna Gajewska
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Foursqaure – geolokalizacja dla marketingu mobilnego
Opublikowano: 08-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię "check - in" (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Podczas każdego "check – in’u" możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości.

Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Google Maps zabierze Cię również pod wodę
Opublikowano: 27-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min

Niezwykłe zdjęcia powstały we współpracy Google z organizatorami Catlin Seaview Survey – naukowych wypraw, mających na celu badanie raf koralowych. Ponadto Google udostępnia także zdjęcia z pięciu innych niesamowitych miejsc, w tym z filipińskiej wyspy Apo, gdzie podziwiać można liczącą setki lat rafę koralową, czy hawajskiej wyspy Molokini.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
E-mail marketing w 2011 roku - renesans „dinozaura reklamy”
Opublikowano: 25-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

Marketerzy nie mogą lekceważyć faktu, że 64% internautów codziennie korzysta z poczty elektronicznej. W obliczu takich danych polskie firmy coraz częściej biorą pod uwagę jedną z tych najstarszych i często niedocenianych form marketingu internetowego e-mail marketing. Źle wykorzystany, cieszy się złą sławą spamu, ale odpowiednie targetowanie bazy odbiorców może przynieść zaskakująco dobry efekt.

Autor
Anna Gajewska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się