Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Facebook i jego Graph Search/Socjogram – jak to działa?
Opublikowano: 21-02-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Pierwsze testy nowej wyszukiwarki Facebooka Graph Search już za nami. Już teraz, choć dopiero w wersji testowej, ukazuje ona, jak wielkie możliwości daje użytkownikom serwisu. Chcesz wyszukać „singielki, które lubią pizzę i mieszkają w Krakowie” albo "chińskie restauracje w Warszawie, w których jedli Twoi znajomi"? Nic łatwiejszego! Zobacz, jak to działa.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.29 - (7 głosów)
Reklama przejmuje Internet - The 2012 YouTube Ads Leaderboard
Opublikowano: 31-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

„Co sprawia, że reklama jest świetna? To proste: ludzie chcą ją oglądać.” – tymi słowami portal YouTube rozpoczyna prezentację najpopularniejszych reklam w 2012 roku. Są to produkcje, których zazwyczaj nie oglądamy w telewizji. Przygotowane pod kątem Viral marketingu i buzzu najczęściej zaskakują swoją pointą i poziomem realizacji.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.60 - (5 głosów)
Graph Search. Czy socjogram zrewolucjonizuje Internet?
Opublikowano: 21-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Korzystacie z opcji wyszukiwania na Facebooku? Niezwykle rzadko, prawda? Na pewno jest to spowodowane tym, że system jest mało czytelny i ciężko z jego pomocą znaleźć istotne dla nas informacje. Mark Zuckerberg zapowiedział jednak, podczas konferencji zwołanej 15 stycznia, wprowadzenie zmian, które bynajmniej nie będą tylko kosmetycznym przypudrowaniem dotychczasowych braków.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.00 - (9 głosów)
Tak, jestem przedsiębiorcą - tak, mam profil na Facebooku!
Opublikowano: 18-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:45 min

Social media odnoszą kolejny sukces, tym razem zyskując zaufanie przedsiębiorstw włączających je do swoich kampanii reklamowych i nawiązując za ich pomocą kontakty z klientami. Podsumowanie IMM we współpracy z PRoto.pl przynosi ciekawe informacje w zakresie tego, co zmieniło się na przestrzeni ostatniego roku w tej dziedzinie, a w jakich opiniach respondenci – eksperci od PR – pozostali niezmienni.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
"Pokolenie Y" - generacja przesiąknięta Internetem
Opublikowano: 18-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:55 min

Każde pokolenie różni się czymś od poprzedniego i ma swoje indywidualne cechy oraz  zachowania. Nie inaczej jest z tak zwaną „generacją Y”, która nastąpiła po „X” i jest jej całkowitym przeciwieństwem. Badania nad tym, czym jest dla niej Internet i w jakim stopniu go używa, pozwalają na wysunięcie interesujących wniosków.  Ankietę, która objęła kilkanaście krajów z całego świata (w tym Polskę), przeprowadził InsightExpress.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.75 - (4 głosy)
Przeglądarka Yandex - ewolucja, rewolucja czy może odgrzewany kotlet?
Opublikowano: 17-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Rosjanie nie przestają zaskakiwać i wprowadzają coraz więcej nie tylko usprawnień do już oferowanych usług, ale także doskonałych rozwiązań będących nowością w ich ofercie… co oczywiście nie oznacza, że konkurencja (mowa oczywiście o głównym przeciwniku – Google) takich rozwiązań już dawno nie zaoferowała. Czym więc jest Яндекс.Браузер? Rewolucyjnym krokiem w nowym kierunku, czy jedynie kolejnym ruchem w stabilnym, ewolucyjnym rozwoju rosyjskiego giganta? A może nie jest to nic nowego?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Czy będziemy płacić za wysyłanie wiadomości na Facebook’u?
Opublikowano: 15-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

Wiadomość do Marka Zuckerberga można wysłać za jedyne 100 dolarów. Inne wiadomości do naszych "nie-znajomych" mogą oznaczać koszt symbolicznego dolara. Czy czeka nas zalew płatnego spamu? Nie jest to wyjątkowa rewolucja – wiele profesjonalnych serwisów społecznościowych takich jak chociażby LinkedIn od dawna korzysta z takich płatnych form komunikacji wewnątrz serwisu.
Na chwilę obecną działania Facebooka  w tym kierunku to jedynie testy, nie wiadomo kiedy, oraz czy w ogóle takie zmiany zostaną wprowadzone.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Kompetencje dzieci w Sieci
Opublikowano: 10-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Czy dzieci reagują na reklamy w Internecie? Jakie kompetencje internetowe ma najmłodsze pokolenie? Coraz częściej środowiska akademickie, jak też ośrodki naukowe przeprowadzają badania dotyczące problematyki tak zwanego pokolenia cyfrowego (the digital generation), które stanowi o przyszłości Internetu. Gdański Instytut Kultury Miejskiej w ramach projektu badawczego „Dzieci sieci” przeprowadził badania nad respondentami w wieku 9-13 lat.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
"Wyślij wiadomość za 100 dolarów", czyli nowe rozwiązania na Facebook’u
Opublikowano: 07-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Facebook rusza pełną parą z pomysłem na wprowadzenie opłat za wysyłanie wiadomości w serwisie. Zaczyna od 100 dolarów za wiadomość skierowaną do osób, które nie są dodane do listy naszych znajomych. Czy pomysł się przyjmie i co właściwie ma na celu?  Złośliwi twierdzą, że niebawem nawet logowanie do systemu stanie się płatne.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Przyszłość marketingu internetowego jest mobilna!
Opublikowano: 28-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Z końcem roku jesteśmy zalewani podsumowaniami, informacjami dotyczącymi wzrostów, spadków, stagnacji, recesji… Warto zatrzymać się nad danymi na temat marketingu mobilnego - słupki każą przypuszczać, że rola urządzeń mobilnych może tylko wzrastać. Na podstawie danych firmy Kleiner Perkins Caufield and Byers w 2012 roku już wiemy, że aż 13% całego ruchu w Internecie pochodziło z urządzeń mobilnych.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Gwiazdkowe szaleństwo e-zakupowe 2012
Opublikowano: 18-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min

Sklepy internetowe co roku odnotowują wzrost zainteresowania zakupami przez Internet. Ten sposób szczególnie popularny okazuje się w okresie przedświątecznym, kiedy często nie mamy czasu na maratony po tradycyjnych sklepach i wielogodzinne stanie w kolejkach do kas. Co i gdzie najchętniej kupujemy online?  Money.pl, Gazeta Wyborcza i serwis Wyborcza.biz przeanalizowały ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych, aby sprawdzić, co ma największe znaczenie dla klientów.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Grupowe zakupy: hit czy kit?
Opublikowano: 18-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Autentyczna promocja czy wyprzedaże zapasów po niższej cenie? Zakupy grupowe to dowód, że owczy pęd czasem się opłaca - kupując w grupie, kupujesz taniej. Czy opłaca się to sprzedającemu? Przy odpowiedniej proporcji kupujących do rabatów - na pewno tak. Warto pamiętać, że atrakcyjne obniżki przyciągną szczególnie panie. Nie dziwi więc liczba ofert na zabiegi upiększające w okazyjnej cenie.

Autor
Adam Marciniak
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się