Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Akcja i reakcja, czyli o współzależności człowieka, Internetu i reklamy
Opublikowano: 09-01-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:05 min

Ogromny postęp technologiczny, jaki dokonał się w ostatnich dwóch dekadach, znacząco wpływa na przekształcenia społeczne. Dynamiczne zmiany, zachodzące w przemyśle informatycznym, przyczyniają się do transformacji gospodarki, a także modyfikują nasze własne życie. Z drugiej strony aktywność ludzi w Sieci stanowi doskonały marker, pozwalający na bieżący monitoring tego co aktualnie pociąga potencjalnych konsumentów.  Jesteśmy świadkami narodzin nowego społeczeństwa internetowego. Jaki wpływ na reklamę mają działania przeciętnego Internauty?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Jaki był rok 2013 dla Facebooka?
Opublikowano: 03-01-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Największy portal społecznościowy na świecie przeżywał w minionym roku zarówno chwile wzlotów, jak i upadków. Serwis wprowadził wiele nowości, ale nie wszystkie okazały się strzałem w dziesiątkę. Cieszące użytkowników zmiany, np. większa liberalizacja wypowiedzi, przeplatały się z całkowicie nieudanymi posunięciami. Jak w związku z tym przedstawiają się dla Facebooka prognozy na nowy, 2014 rok?

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Jak słoneczko krąży po sieci , czyli internetowe oszustwa 2013 roku
Opublikowano: 30-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:10 min

Mówi się, że w Internecie można znaleźć wszystko. Niestety, na dużą część informacji napotykanych podczas surfowania po bezkresie sieci należy wziąć poprawkę. Część z nich bowiem stanowi niewybredny żart lub oszustwo, nawet karalne przez prawo. W Internecie aż roi się od fikcyjnych konkursów, sensacyjnych newsów mijających się z prawdą oraz prób wyłudzenia. Zobaczcie, na co Internauci dali się nabrać w 2013 roku.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Czego szukaliśmy w Google w 2013 roku?
Opublikowano: 19-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Jak co roku Google raczy nas listą najbardziej popularnych zapytań, jakie wpisywaliśmy do wyszukiwarki internetowej. Spośród milinów poszukiwanych przez Internautów haseł Google przygotowało dla nas zestawianie tych, które w 2013 roku generowały większy ruch na stronach internetowych niż w 2012 roku. Sprawdźmy zatem, które osoby oraz zagadnienia cieszyły się największą popularnością wśród polskich oraz światowych użytkowników.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (9 głosów)
Niekłopotliwa forma reklamy
Opublikowano: 18-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

W ostatnich możemy zetknąć się z nowym pojęciem – reklama natywna (native advertising). Zjawisko to nie ma jednej, powszechnie uznanej, definicji. Co więcej, trudno określić, czy jest to zupełnie nowy sposób przekazywania odbiorcom treści reklamowej, czy jest to po prostu nazwa określająca znane już, ale współgrające ze sobą, formy reklamowania marek, czy produktów.

Autor
Anna Augustyniak-Bączkowska
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Street View – kolejna odsłona
Opublikowano: 17-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Zaczęło od pięciu amerykańskich miast, teraz kontynuuje przygodę w zoo, pod wodą, w kopalniach, a nawet magicznej krainie Hobbitów. Chodzi o funkcję Google Maps i Google Earth, czyli Street View, dzięki której każdego dnia możemy oglądać nie tylko swoje rodzinne miasto, ulicę, na której mieszkamy, czy własny dom, ale także przenieść się do najpopularniejszych miejsc na Ziemi (i nie tylko!). Przedstawiamy następne dzieła, wykonane za pomocą Trekkera Street View.

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
4.56 - (9 głosów)
Siedem trendów w social media na 2014 rok
Opublikowano: 16-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 5:10 min

Zbliża się nowy rok, a wraz z nim nadciągają nowe trendy w social media marketingu, z którymi warto zapoznać się już dziś. W najbliższych 365 dniach media społecznościowe mają potwierdzić swoją siłę i przejąć jeszcze większą część budżetów reklamowych zarówno międzynarodowych korporacji, jak i mniejszych firm. Nie należy spodziewać się rewolucji, ani znaczących przełomów. Będziemy mieć po prostu do czynienia z konsekwentnym budowaniem pozycji social media wśród marketerów na całym świecie.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Co tysiąc głów to nie jedna, czyli parę słów o crowdsourcingu
Opublikowano: 26-11-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Zjawisko crowdsourcingu w Polsce znajduje się jeszcze w powijakach, gdy tymczasem stanowi jedno z najchętniej wykorzystywanych rozwiązań w Europie Zachodniej oraz Stanach Zjednoczonych. Wpłynęło znacząco na zmianę podejścia do komunikacji z odbiorcą, włączając konsumentów w wymyślanie nowych projektów. Czy potęga tłumu jest szansą na sukces? Jak racjonalnie wykorzystać mądrość zbiorową?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Social media is so trendy – really?
Opublikowano: 25-11-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:50 min

Media społecznościowe to dzisiaj bez wątpienia silne narzędzie marketingu internetowego. Coraz więcej firm angażuje się w aktywność na Facebooku, a w mniejszym stopniu również na innych portalach. Sotrender – narzędzie zajmujące się analizą działań przedsiębiorstw w Internecie zbadało, w jaki sposób kształtuje się ta tendencja i przedstawiło prognozy na najbliższe miesiące.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
YouTuber - zawód z pasją
Opublikowano: 23-11-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Rzucili pracę w korporacjach, aby zarabiać na Internecie. Zna ich tysiące, a nawet miliony osób. Ich popularność często przekracza ramy wirtualnego świata. Po licznych nagranych filmikach ich twarze stają się rozpoznawalne. Co jednak najważniejsze – ich działania przynoszą realne wpływy finansowe. To YouTuberzy. Termin YouTuber pojawił się w momencie upowszechnienia półprofesjonalnych kanałów w serwisie YouTube.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Wspólna sprzedaż reklam przez Facebooka i Google
Opublikowano: 31-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Dwóch największych przedstawicieli przemysłu internetowego łączy swoje siły, decydując się na wspólne sprzedawanie reklam. To właśnie Google oficjalnie ogłosił partnerstwo z Facebookiem, w celu zwiększenia przychodu ze sprzedaży reklam. Kto może na tym zyskać, a kto stracić? Ogłoszenie przez Google partnerstwa z Facebookiem wywołało falę zainteresowania na całym świecie – nie tylko wirtualnym.

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Instagram – od zdjęć do reklam, czyli sposób na budowę marki w social media
Opublikowano: 24-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Instagram – obecnie jeden z bardziej znanych internetowych portali społecznościowych, początkowo nastawiony był na ludzi młodych, którzy prowadzą aktywne życie i chcą dzielić się tą aktywnością ze znajomymi. Od czasu, gdy stał się częścią większej machiny zarządzanej przez właścicieli Facebooka, jest jednak czymś więcej, niż tylko miejscem publikacji zdjęć przez „zwyczajnych” użytkowników.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się