Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Strzeż się! Reklama Cię śledzi!
Opublikowano: 02-05-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Bloki reklamowe emitowane w telewizji to idealny czas na wyjście do kuchni czy korzystanie z urządzeń mobilnych. Jak wskazują badania ponad połowa telewidzów korzysta w czasie oglądania ulubionych programów także ze swoich smartfonów oraz tabletów. System Sync pozwala na emitowanie jednakowych reklam w tym samym czasie w telewizji oraz w urządzeniach mobilnych. W ten sposób użytkownicy i tak napotkają dany przekaz promocyjny.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Facebook Business Manager - możliwości i korzyści
Opublikowano: 30-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Wychodząc naprzeciw potrzebom reklamodawców i podejmując walkę z firmami takimi jak Virtue, Buddy Media czy też Wilfire, Facebook stworzył nowe narzędzie ułatwiające menedżerom zarządzanie stronami, aplikacjami i kontami. Business Manager ma ułatwić współpracę dużym firmom, operującym wieloma markami z agencjami zajmującymi się ich obsługą. To krok w stronę rozdzielenia na portalu relacji biznesowych i prywatnych.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Digital Economy Lab – Laboratorium Gospodarki Cyfrowej
Opublikowano: 29-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Wzmocnienie wykorzystania nowoczesnych technologii w społeczeństwie i gospodarce – to główne działania, które będzie prowadzić interdyscyplinarny ośrodek Digital Economy Lab, nazywany również DELab. Powstał dzięki granowi przekazanemu przez przedsiębiorstwo Google, w wysokości 1 miliona USD. Dofinansowanie inicjatywy Wydziałów: Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Nauk Ekonomicznych oraz Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego pozwoli na wdrożenie innowacji w codzienne życie.

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
...a jeśli zabraknie Facebooka?
Opublikowano: 28-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Nie ulega wątpliwości, że dziś pomiędzy social media a Facebookiem możemy postawić znak równości. Dla wielu marketerów portal Marka Zuckerberga jest podstawą działań w mediach społecznościowych i większość z nich nie wyobraża sobie bez niego życia. Jak jednak uczy nas historia, każdy serwis musi mieć kiedyś swój zmierzch. Coraz częściej możemy słyszeć głosy, że Facebook się kończy, jednak statystyki mówią co innego i w przeciągu kilku najbliższych lat nie powinniśmy być świadkami upadku giganta. Już teraz warto się jednak zainteresować możliwościami promocji za pośrednictwem innych kanałów social media.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Wyszukiwarki internetowe przewidują przyszłość?
Opublikowano: 24-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Czy wykorzystywane każdego dnia przez internautów silniki wyszukiwania wiedzą wszystko? Polegający na nich użytkownicy zdają się popierać to twierdzenie, wysyłając do nich najróżniejsze zapytania. Twórcy wyszukiwarek takich jak Google czy Bing, starają się pójść krok naprzód i dać jeszcze więcej informacji tym, którzy ich szukają. Microsoft uruchomił nową usługę – przewidywanie. Opierając się na podstawie ruchu w internecie, podpowie nam jak mogą potoczyć się niektóre nieznane jeszcze losy.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Daj lajka, a dostanę to, o czym marzę
Opublikowano: 16-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Proszę o… Marzę o… Pomóż w… i kliknij, kliknij, kliknij. Żebrolajki  są powszechnie wykorzystywane - zwłaszcza te, gdzie na fotografii zwykły szary człowiek trzyma kartę z prośbą w rękach, do której spełnienia wystarczy zaledwie kilka lajków. Wiele osób, a co gorsza wiele marek wykorzystywało ten prosty sposób na osiągnięcie realnych korzyści materialnych. Co z tą grą na emocjach? Dokąd zmierza trend żebrania?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Czy event marketing dotyczy także internautów?
Opublikowano: 11-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o event marketingu. Okazuje się, że kojarzymy ten termin z organizowaniem rozmaitych imprez: koncertów, pikników, zlotów, wykładów, czy happeningów. Warto jednak zacząć myśleć o tym zjawisku również w kontekście mediów społecznościowych, ponieważ to dzięki nim każde wydarzenie zaczyna istnieć w świadomości odbiorców. One też pozwalają dzielić się wrażeniami z zabawy ze znajomymi, dzięki czemu całe przedsięwzięcie nabiera większego rozgłosu.

Autor
Anna Augustyniak-Bączkowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Co to jest Google: sonda uliczna nr 1
Opublikowano: 11-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Zaczęło się od wyszukiwarki, ale dziś to coś znacznie więcej - narzędzia w chmurze, poczta, niezawodny "wujek" - zapytaliśmy przypadkowych przechodniów, co to jest Google. Ciekawie posłuchac o fundamentalnych narzędziach bzinesowych z perspektywy tak zwanych laików, a przede wszystkim - upewnić się w badaniach terenowych, że Google jest dla większości ludzi po prostu ... niezbędną oczywistością. Zapraszamy do pierwszego odcinka firmowego cyklu sond ulicznych - niebawem kolejny film!

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.11 - (9 głosów)
Nowy wygląd Google i Facebooka
Opublikowano: 10-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

TIME FOR CHANGES – postanawia Google i Facebook. Zmiana layotu Google oraz News Feeda w Facebooku to nie tylko wizualizacja. Wpływa również na wyniki zapytań w wyszukiwarce oraz swobodę poruszania się użytkowników po popularnym portalu społecznościowym. Jakie działania są testami, a które z nich wprowadzone na stałe? Zachęcamy do przeczytania artykułu, który wyjaśni kwestie, dotyczącego nowego wyglądu – nie tylko w przypadku wyżej wymienionych stron.

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Co musisz wiedzieć, aby stworzyć kampanię reklamową na Facebooku?
Opublikowano: 08-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

W ostatnim czasie wiele mówi się o zwrocie z inwestycji w media społecznościowe. Przez długi czas kanał ten był uznawany za możliwość darmowej promocji firmy, a jednocześnie szansę zwiększenia ruchu na stronie www czy sklepie internetowym, co bezpośrednio mogło przekładać się na sprzedaż. Media społecznościowe w krótkim czasie jednak stały się areną nowoczesnych działań marketingowych, bez których dziś wiele firm nie wyobraża sobie swojej działalności. Zmiana podejścia oraz rosnąca konkurencja sprawiły, że social media powoli przestają być darmowym uzupełnieniem działań marketingowych, a coraz częściej niezbędne jest poczynienie znacznych inwestycji w płatną reklamę.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Ćwierkanie po polsku, czyli aktywność marek na Twitterze
Opublikowano: 07-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Mimo że Twitter jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie i możemy z niego korzystać już od dobrych kilku lat, w Polsce nadal cieszy się stosunkowo niewielką popularnością. Większość polskich internautów postrzega go przede wszystkim jako narzędzie komunikacji polityków z dziennikarzami,  nie zdając sobie sprawy z tego, że Twitter kryje sobie także duży potencjał marketingowy dla firm.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Facebook rządzi w Turcji i na Węgrzech!
Opublikowano: 04-04-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Czy zastawialiście się kiedyś jak kształtuje się profil przeciętnego użytkownika Facebooka w Polsce i na świecie? Dzięki badaniom przeprowadzonym przez firmę Gemius mamy szansę dokonać analizy demograficznej fanów portali społecznościowych, którzy najczęściej korzystają z serwisu Marka Zuckerberga. Największą popularnością cieszy się on na Węgrzech oraz w Turcji, gdzie aż 86% internautów odwiedza Facebooka.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się