Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Dawno, dawno temu… czyli o sile storytellingu
Opublikowano: 23-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 4:35 min

Powoli, z lekkim ociąganiem, może i niedowierzaniem dociera do nas wszystkich informacja o ogromnej sile warstwy tekstowej w reklamie. Content is King! Hasło, które po wprowadzaniu przez Google algorytmu Pingwin 3.0, pojawiało się w e-marketingu nieśmiało, dziś powtarzane jest przez każdą ceniącą się agencję jak mantra. Skoro więc wszyscy już o tym wiedzą, jak zdobyć przewagę na rynku? Jak wyróżnić się w tłumie?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (9 głosów)
WhoSay – sprawdź się w roli paparazzi
Opublikowano: 22-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 4:50 min

Już od kilku lat papierowe tabloidy przestały cieszyć się tak wysoką popularnością i zainteresowaniem, jakim poszczycić się mogły jeszcze kilkanaście lat temu. Co jest tego powodem? Zmieniający się profil czytelników, którzy dzisiaj bardziej są użytkownikami Internetu niż tylko czytelnikami gazet. Cenią sobie przede wszystkim świeżość informacji, a tę zapewniają im portale plotkarskie. W ich przestrzeni zdjęcia z prywatnego życia gwiazd nadal wzbudzają emocje i są najbardziej pożądanym „produktem” na rynku. Wydawałoby się więc, że zawód paparazzi pozostanie na topie. Jednak i tutaj, wraz z biegiem lat, zachodzą odczuwalne zmiany. Gdzie szukać sprawcy obecnej sytuacji? Facebook, Twitter, Instagram – to główni winowajcy. Jednak na horyzoncie widoczny jest także niedoceniany w Polsce, ale cieszący się ogromną popularnością na zachodzie portal WhoSay…

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Z przymrużeniem oka
Opublikowano: 08-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

1 kwietnia. Prima Aprilis. Dzień celowego wprowadzania w błąd. Obyczaj obchodzony nie tylko wśród przyjaciół i znajomych, ale także w szkołach, firmach, a nawet mediach. Podczas tegorocznego Prima Aprilis nabrali nas między innymi: Google, Microsoft, YouTube, Fanpage Poprawna Polszczyzna i wielu innych. Zobaczcie jakie psikusy zostały nam spłatane i ile osób dało się nabrać!

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
O marketingu w blogosferze
Opublikowano: 08-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Internetowi twórcy, a więc blogerzy i youtuberzy, dysponują ogromną siłą oddziaływania i z roku na rok docierają do coraz większego grona użytkowników, bez względu na dziedzinę, w której się specjalizują. A możliwość dotarcia do dużej liczby osób to szansa na spory zarobek – nie tylko dla nich samych, ale również firm. Współpraca biznesowa pomiędzy przedsiębiorcami a blogerami jest coraz bardziej powszechna, a potencjał blogów, kanałów czy fanapage'y dostrzegany jest przez coraz większą liczbę biznesmenów.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Facebook inwestuje w wyszukiwarkę zakupową TheFind
Opublikowano: 07-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Przez długi czas Facebook wydawał się być daleki do inwestycji w rozwiązania e-commerce.  Od momentu nabycia sturtupa Stripe – umożliwiającego, zakup produktów bezpośrednio z poziomu postu ta polityka zaczęła ulegać zmianie. Kolejnym „nabytkiem” Facebooka jest wyszukiwarka zakupowa TheFind.  Co portal zyska dzięki niej i jakie wprowadzi rozwiązania? Zapewnie niebawem się o tym przekonamy.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Facebook Messenger bardziej biznesowy
Opublikowano: 03-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Konferencja F8 po raz kolejny przyciągnęła uwagę specjalistów od mediów społecznościowych i marketingu w Internecie. Dlaczego? Mark Zuckerberg zaprezentował na niej wizję rozwoju aplikacji Facebook Messenger, która nie ma co ukrywać - nie należy do ulubionych produktów użytkowników tego serwisu. Jej funkcjonalność ma być jednak mocno rozszerzona, między innymi o możliwość wykonywania przelewów czy integracji ze sklepami internetowymi i ich działami obsługi klienta. Twórca Facebooka chce, żeby było sprawniej, wygodniej i jeszcze bardziej "social".

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Wirtualny portfel w smartfonie
Opublikowano: 02-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Wkrótce za pośrednictwem facebookowego komunikatora Messenger będzie można przesyłać pieniądze szybkim przelewem swoim znajomym. Dzięki nowoczesnym technologiom już nie tylko smartfon z aplikacją tzw. cyfrowego portfela, ale nawet portal społecznościowy może posłużyć nam do dokonania płatności za zakupy i usługi. Czy rzeczywiście, tak jak szacują eksperci, za pięć lat płacenie urządzeniami mobilnymi stanie się powszechne? I czy digital wallets faktycznie gwarantują bezpieczeństwo dokonywanych transakcji?

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Kto ufa reklamom w Internecie?
Opublikowano: 01-04-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Każda reklama posiada swoją grupę docelową, którą ogranicza płeć, status społeczny, a także wiek. Najnowsze badania ujawniają jednak, że na zaufanie i zainteresowanie odbiorcy ma wpływ nie tylko reklamowany produkt czy wizerunek marki, ale przede wszystkim sposób i miejsce wyświetlania reklamy. Najskuteczniejszą formą promocji jest rekomendacja znajomych osób, najmniejszym zaufaniem cieszą się zaś materiały przesyłane w mailach. Wszystko zależy jednak od wieku odbiorców, którzy zwracają uwagę na zupełnie inne formy przekazu.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Instagram - lider wśród mediów społecznościowych
Opublikowano: 26-03-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Przestrzeń mediów społecznościowych oferuje swoim użytkownikom coraz większy wybór. Można nawet powiedzieć, że robi się w tym – bądź co bądź – niewielkim światku coraz ciaśniej. Jest przecież poczciwy i wiekowy już Facebook, królujący bardziej na zachodzie niż rodzimym rynku Twitter, cały czas zbyt mało popularne Google+, nieustannie odkrywany Thumbl, jak i Pinterest – do którego polscy internauci cały czas mają zbyt małe przekonanie.  Taka różnorodność i dynamika to również ogromne wyzwanie dla twórców poszczególnych serwisów społecznościowych, którzy nieustannie walczą o sympatię użytkowników. Na ringu „social-zmagań” nie sposób pominąć czarnego konia tego wyścigu, którym – zgodnie z najnowszymi badaniami – pozostaje Instagram.

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Wpis firmy w Mapach Google: FAQ
Opublikowano: 25-03-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Jak połączyć stronę Google+ z wpisem w Mapach Google? Jak usunąć wpis mojej firmy? Czy mogę ukryć dokładny adres firmy? Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące tworzenia i zarządzania wpisem firmy w Mapach Google oraz Google Moja Firma.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Google Science Fair 2015
Opublikowano: 24-03-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Pamiętacie nasz zeszłoroczny artykuł o Google Science Fair 2014? Pytania zadawane w zeszłym roku to między innymi: „Jeśli mógłbyś coś zmienić, co by to było?”, „Komu byś pomógł?” „Co mógłbyś zrobić lepiej?” natomiast w tej edycji widnieje tylko jedno pytanie: „Czego dokonasz?”. Ruszyła kolejna edycja globalnego konkursu dającego szansę młodym na polepszenie warunków panujących na świecie – Google Science Fair 2015.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Biała plama w europejskim Street View
Opublikowano: 23-03-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Street View tak mocno wpisało się w naszą rzeczywistość, że do znalezienia konkretnego miejsca, do którego zamierzamy się udać, używamy właśnie tego niewielkiego, żółtego ludzika, który czeka na nas w prawym, dolnym rogu Map Google. Wielu z nas nie wyobraża sobie już sprawdzania lokalizacji, planowania wyjazdów, czy też całej trasy bez panoramicznych zdjęć ulic, które robione są przez dobrze wszystkim znane samochody Google. Wybierając się na wycieczkę do Niemiec lub Austrii możemy mieć z tym jednak nie mały problem.

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.83 - (6 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się