Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Krótka historia mailowego spamu
Opublikowano: 04-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Jeśli na pocztę elektroniczną przychodzi informacja o tym, że ziemia nie jest okrągła, wiedz, że coś się dzieje. Spam to typ wiadomości oficjalnie obecnych w cyberprzestrzeni od niemal czterdziestu lat. Skąd właściwie się wziął? W jaki sposób do realizacji swoich celów wykorzystują go internetowi oszuści? I, a może przede wszystkim, co wspólnego ma z kinematografią?

Autor
Wojciech Michalski
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Android bezpieczny dla użytkowników? – Google kolejny raz podsumowuje ochronę systemu
Opublikowano: 28-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Użytkownicy Androida są łakomym kąskiem dla hakerów z całego świata. Dość regularnie słychać przecież, że znów jakiś wirus sieje spustoszenie na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system operacyjny należący do Google. Zastanawialiście się kiedyś, co dokładnie robi gigant z Mountain View, by ochronić użytkowników najsłodszej na rynku platformy? Jeśli tak, zachęcamy do zapoznania się z naszym krótkim podsumowaniem raportu Google o bezpieczeństwie Androida za rok 2015.

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Cyfryzacja muzyki - czekają nas zmiany?
Opublikowano: 27-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Coraz bardziej cenimy sobie wygodę, którą oferują nam nowoczesne technologie. O wiele łatwiej jest nam rozwijać swoje pasje, odnajdywać nowe hobby, poszerzać kolekcje czy nawiązywać kontakty z ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Pomiędzy tymi wszystkimi elementami znajduje się internet. To, jak zmienia nasze życie, widoczne jest również w branży muzycznej – niegdyś opartej przede wszystkim na wydawnictwach płytowych i organizacji koncertów, dzisiaj – na sprzedaży muzyki cyfrowej. Czy oznacza to, że ze sklepowych półek znikną tradycyjne CD? A może właśnie jesteśmy świadkami ciekawych przemian kulturowych?

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Insight, czyli prawda o kobiecie w świecie marketingu
Opublikowano: 25-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Z roku na rok coraz więcej marek kładzie nacisk na to, aby dogodzić kobiecie. Na sklepowych półkach możemy zauważyć produkty, które pozwolą jej „najlepiej o siebie zadbać”, na ekranach co i rusz pojawiają się reklamy czy spoty, mające podkreślać kobiece atuty, a potrzeby płci pięknej coraz częściej zaczynają grać pierwsze skrzypce w działaniach promocyjnych. Dlaczego? Badania marketingowe udowadniają, że dotarcie do kobiety pozwala uzyskać nadzwyczaj dobre rezultaty – takie, jakich nie daje żaden inny sposób reklamy. Tylko... jak do niej dotrzeć?

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Content a wyniki sprzedaży w sklepach internetowych
Opublikowano: 21-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Polacy coraz chętniej kupują w internecie. Liczba firm oferujących swoim klientom ten model zakupów nieustannie rośnie, a żeby dużo sprzedawać, trzeba się wyróżnić. Jedna strona medalu to rzetelny opis produktu, który pozwoli klientowi utwierdzić się w przekonaniu, że dokonał dobrego wyboru. Druga, to content marketing, czyli treść na tyle wartościowa dla użytkownika, by przekonać go do częstych odwiedzin strony i zbudowania dłuższej relacji. Jak zatem skutecznie zachęcić internautę do wejścia na stronę sklepu i zrobienia zakupów?

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Emoje – słowa to za mało czy za dużo?
Opublikowano: 20-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Po pracy umówiłam się z mężem na obiad na mieście. Jak zwykle upewniam się, że mówimy o tej samej restauracji. Godzina, miejsce i kilka ciepłych słów, a na końcu wiadomości, a jakżeby inaczej buźka ułożona w całusa. Po prostu nie mogłam się oprzeć. Nie zastępuję naturalnego języka obrazkowym pismem, ale przetykanie zdań emotikonami weszło mi w krew. Właściwie czemu? Czy słowa to za dużo, a może za mało, by  coś pokazać? Czy za pomocą niewielkich twarzyczek, ikonek gwiazd, chmur lub czegokolwiek innego łatwiej nam przekazać obecnie komunikat? Jak to jest z językiem emoji?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Product placement – jak tego nie robić
Opublikowano: 19-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Lokowanie produktu jest dzisiaj niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, którym promuje się wszystko – począwszy od przypraw, przez telefony i samochody, a skończywszy na olejach silnikowych. Każdy z nas, podczas oglądania filmu czy serialu, wielokrotnie zwrócił uwagę na wyeksponowaną nazwę znanego producenta czy nachalne reklamowanie produktu przez jednego z bohaterów. I pewnie na twarzy każdego z nas choć raz pojawił się w takiej sytuacji delikatny grymas, który był wyrazem niezadowolenia albo zażenowania. Bo product placement to narzędzie doskonałe, ale tylko w dobrych rękach.

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Zielone światło od Facebooka, czyli reklama natywna w publikowanych postach
Opublikowano: 15-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Mark Zuckerberg postanowił po raz kolejny wyciągnąć rękę do swoich partnerów biznesowych i zmienił politykę Facebooka, związaną z publikowanymi na portalu treściami. Chodzi o możliwość tworzenia postów w formie reklam natywnych. Czym jest ten rodzaj promocji i co odróżnia go od artykułu sponsorowanego? Jaki jest klucz do atrakcyjności reklam natywnych? Oto kilka przydatnych informacji.

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
3.40 - (5 głosów)
Ruch na stronach sklepów internetowych w statystykach, czyli SEO wciąż żywe
Opublikowano: 14-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Wygląda na to, że sklepy internetowe wciąż najwięcej zyskują dzięki wejściom bezpośrednim oraz wejściom z wyników wyszukiwania. Zgodnie z raportem opublikowanym przez SimilarWeb, skupiającym się na danych dotyczących urządzeń stacjonarnych, również organiczne wyniki wyszukiwania wciąż znacznie przewyższają te płatne. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że wbrew zapewnieniom niektórych – SEO nadal jest niezwykle ważne w promocji firmy online!

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Sieci jeszcze bardziej społecznościowe
Opublikowano: 13-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Przez samego Facebooka, Instagrama i WhatsAppa przewija się około dwóch miliardów zdjęć dziennie. Było więc kwestią czasu, że gigant z Mole Park zwróci uwagę również na tych użytkowników, którzy nie mogą zobaczyć dodawanych przez znajomych treści. Mowa o osobach niewidomych oraz niedowidzących, którzy stanowią niemały procent wszystkich miłośników publikowania postów.

Autor
Krystian Fred
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Pierwsze reakcje na Facebook Reactions
Opublikowano: 12-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

W roku 2009 Facebook wprowadził przycisk, który pozwalał użytkownikom za pomocą jednego kliknięcia informować o zainteresowaniu opublikowanymi przez osobę lub markę treściami. Po 7 latach udostępnionych zostało więcej opcji - Reakcji, skierowanych do zwolenników poglądu, że właściwie nie wszystko da się lubić.

Jakie były pierwsze reakcje na ich wprowadzenie i jak wygląda ich stosowanie po ponad miesiącu?

Autor
Monika Olszańska
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Polskie facebookowe fanpage’e, z których warto brać przykład (cz. 1)
Opublikowano: 11-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Firmowego fanpage’a warto prowadzić świadomie i wzorować się przy tym na najlepszych tego typu profilach. Prezentujemy osiem polskich stron facebookowych, których autorzy sztukę komunikacji z odbiorcą i nieustannego przyciągania jego uwagi poprzez wzbudzanie w nim zróżnicowanych stanów emocjonalnych opanowali do perfekcji. A skoro o przyciąganiu uwagi mowa – za jakiś czas pojawi się część druga.

Autor
Wojciech Michalski
Ocena artykułu
4.56 - (9 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się