Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Patriotyzm konsumencki – trend czy świadomy wybór?
Opublikowano: 13-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Minęły już czasy kiedy produkt z metką  „made in Poland” uznawało się za tandetny, mniej wartościowy czy też zwyczajnie obciachowy. Obecnie coraz częściej mamy do czynienia z tak zwanym patriotyzmem konsumenckim – wybieramy wyroby wyprodukowane w Polsce oraz angażujemy się w lokalne akcje, promujące polskość lub krajowych przedsiębiorców. Przejściowa moda? A może rosnąca świadomość konsumentów?

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Etykiety w Mapach Google
Opublikowano: 12-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Męczy Cię wpisywanie w wyszukiwarkę Map Google pełnych danych Twojej ulubionej restauracji, żeby otworzyć jej wizytówkę lub wyznaczyć trasę np. z nowego miejsca zamieszkania? A może zdarzyło Ci się bezskutecznie szukać wizytówki firmy, którą znalazłeś na Mapach parę dni temu, a jej nazwa i adres jak na złość wyleciała Ci z głowy? Od teraz to żaden problem! Od dziś na Mapach Google możemy dodawać własne etykiety i oznaczać miejsca jako prywatne!

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Jak publikować posty z podróży i nie zrażać do siebie ludzi?
Opublikowano: 10-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min

Nie po to człowiek jedzie taki kawał drogi, żeby potem nie pokazać wszem i wobec, kogo widział i gdzie bywał. Jak jednak dobierać fotografie, żeby wzbudzić zainteresowanie u followersów? Przedstawiam krótki poradnik, dzięki któremu Wasi znajomi będą oczekiwali kolejnych postów, a nie tego, kiedy w końcu wrócicie do domu i przestaniecie spamować ich tablicę.

Autor
Krystian Fred
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Finan$e mediów społecznościowych
Opublikowano: 09-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Jak sama nazwa wskazuje zostały one stworzone dla ludzi. Ułatwiają komunikację ze znajomymi, dają szansę na poznawanie nowych osób, a także dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na ważkie tematy, czy też umiejętnością gotowania lub zrobienia dobrego makijażu. Po jakimś czasie jednak każde z nich, Facebook, Twitter, Snapchat czy Instagram, staje się również platformą dla reklamodawców. Platformą, która przynosi zyski. Duże zyski. Jak duże? Przekonajmy się o tym.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Tweetup, czyli jak spotykają się ćwierkający użytkownicy Twittera
Opublikowano: 05-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Użytkownicy Twittera wychodzą poza Internet! Coraz częściej organizowane są spotkania nazywane przez wszystkich tweetupami, czyli nieformalnymi spotkaniami „ćwierkających” użytkowników. Są one coraz częściej organizowane w różnych miastach Polski, a także wykorzystywane jako narzędzie marketingowe. Dzięki nim wirtualni znajomi mogą w końcu spotkać się również w realnym świecie.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Krótka historia mailowego spamu
Opublikowano: 04-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Jeśli na pocztę elektroniczną przychodzi informacja o tym, że ziemia nie jest okrągła, wiedz, że coś się dzieje. Spam to typ wiadomości oficjalnie obecnych w cyberprzestrzeni od niemal czterdziestu lat. Skąd właściwie się wziął? W jaki sposób do realizacji swoich celów wykorzystują go internetowi oszuści? I, a może przede wszystkim, co wspólnego ma z kinematografią?

Autor
Wojciech Michalski
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Android bezpieczny dla użytkowników? – Google kolejny raz podsumowuje ochronę systemu
Opublikowano: 28-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Użytkownicy Androida są łakomym kąskiem dla hakerów z całego świata. Dość regularnie słychać przecież, że znów jakiś wirus sieje spustoszenie na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system operacyjny należący do Google. Zastanawialiście się kiedyś, co dokładnie robi gigant z Mountain View, by ochronić użytkowników najsłodszej na rynku platformy? Jeśli tak, zachęcamy do zapoznania się z naszym krótkim podsumowaniem raportu Google o bezpieczeństwie Androida za rok 2015.

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Cyfryzacja muzyki - czekają nas zmiany?
Opublikowano: 27-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Coraz bardziej cenimy sobie wygodę, którą oferują nam nowoczesne technologie. O wiele łatwiej jest nam rozwijać swoje pasje, odnajdywać nowe hobby, poszerzać kolekcje czy nawiązywać kontakty z ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Pomiędzy tymi wszystkimi elementami znajduje się internet. To, jak zmienia nasze życie, widoczne jest również w branży muzycznej – niegdyś opartej przede wszystkim na wydawnictwach płytowych i organizacji koncertów, dzisiaj – na sprzedaży muzyki cyfrowej. Czy oznacza to, że ze sklepowych półek znikną tradycyjne CD? A może właśnie jesteśmy świadkami ciekawych przemian kulturowych?

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Insight, czyli prawda o kobiecie w świecie marketingu
Opublikowano: 25-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Z roku na rok coraz więcej marek kładzie nacisk na to, aby dogodzić kobiecie. Na sklepowych półkach możemy zauważyć produkty, które pozwolą jej „najlepiej o siebie zadbać”, na ekranach co i rusz pojawiają się reklamy czy spoty, mające podkreślać kobiece atuty, a potrzeby płci pięknej coraz częściej zaczynają grać pierwsze skrzypce w działaniach promocyjnych. Dlaczego? Badania marketingowe udowadniają, że dotarcie do kobiety pozwala uzyskać nadzwyczaj dobre rezultaty – takie, jakich nie daje żaden inny sposób reklamy. Tylko... jak do niej dotrzeć?

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Content a wyniki sprzedaży w sklepach internetowych
Opublikowano: 21-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Polacy coraz chętniej kupują w internecie. Liczba firm oferujących swoim klientom ten model zakupów nieustannie rośnie, a żeby dużo sprzedawać, trzeba się wyróżnić. Jedna strona medalu to rzetelny opis produktu, który pozwoli klientowi utwierdzić się w przekonaniu, że dokonał dobrego wyboru. Druga, to content marketing, czyli treść na tyle wartościowa dla użytkownika, by przekonać go do częstych odwiedzin strony i zbudowania dłuższej relacji. Jak zatem skutecznie zachęcić internautę do wejścia na stronę sklepu i zrobienia zakupów?

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Emoje – słowa to za mało czy za dużo?
Opublikowano: 20-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Po pracy umówiłam się z mężem na obiad na mieście. Jak zwykle upewniam się, że mówimy o tej samej restauracji. Godzina, miejsce i kilka ciepłych słów, a na końcu wiadomości, a jakżeby inaczej buźka ułożona w całusa. Po prostu nie mogłam się oprzeć. Nie zastępuję naturalnego języka obrazkowym pismem, ale przetykanie zdań emotikonami weszło mi w krew. Właściwie czemu? Czy słowa to za dużo, a może za mało, by  coś pokazać? Czy za pomocą niewielkich twarzyczek, ikonek gwiazd, chmur lub czegokolwiek innego łatwiej nam przekazać obecnie komunikat? Jak to jest z językiem emoji?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Product placement – jak tego nie robić
Opublikowano: 19-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Lokowanie produktu jest dzisiaj niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, którym promuje się wszystko – począwszy od przypraw, przez telefony i samochody, a skończywszy na olejach silnikowych. Każdy z nas, podczas oglądania filmu czy serialu, wielokrotnie zwrócił uwagę na wyeksponowaną nazwę znanego producenta czy nachalne reklamowanie produktu przez jednego z bohaterów. I pewnie na twarzy każdego z nas choć raz pojawił się w takiej sytuacji delikatny grymas, który był wyrazem niezadowolenia albo zażenowania. Bo product placement to narzędzie doskonałe, ale tylko w dobrych rękach.

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się