Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Google o krok przed Yandeksem. Przełom w Runecie?
Opublikowano: 08-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Pierwszy raz w dziejach Internetu, liczba rosyjskich użytkowników Google’a przewyższyła rodzimy Yandex. Tak, Drodzy Państwo, ten sam wszędobylski Google, gigant z  Mountain View, niekwestionowany monopolista na rynku europejskim  potrzebował kilkunastu lat, aby przegnać wyszukiwarkę z Moskwy.  Ale co to jest ten Yandex? Czym różni się od Google? Jak na rosyjską wyszukiwarkę przystało, postaram się odpowiedzieć przy pomocy niedźwiedzi.

Autor
Krystian Fred
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Znajdź telefon z Google!
Opublikowano: 06-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Od dzisiaj nikt już nie musi się martwić, że jego telefon zaginął w tajemniczych okolicznościach. Wystarczy skorzystać z narzędzia „Znajdź telefon” w usłudze Moje Konto, aby szybko znaleźć swojego ukochanego smartfona. Przydatne zarówno dla tych, którzy zostawiają urządzenie w najmniej spodziewanych miejscach, jak i w przypadkach kradzieży komórki.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Celebrowana żenada sposobem na… sukces marketingowy?
Opublikowano: 06-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Chcąc dotrzeć ze swoim przekazem marketingowym do dużej grupy odbiorców można wybrać dwie drogi. Z jednej strony – opracować staranną, dokładną i bardzo kompetentną treść, licząc na to, że uda nam się z nią przebić i zaintrygować osoby potencjalnie zainteresowane. Z drugiej zaś… istnieje opcja sięgnięcia po narrację prowokacyjną, która, choć jakościowo najczęściej bardzo słaba, z pewnością zaangażuje odbiorcę. Kilka przykładów takich właśnie działań znajdziecie w niniejszym tekście.

Autor
Wojciech Michalski
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Miliony wyszukiwań na minutę czyli niesamowite liczby Google
Opublikowano: 03-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Historia najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie wynosi już niespełna 20 lat, gdyż według wszelkich dostępnych źródeł Google powstał wczesną jesienią 1997 roku. W ostatnich latach spółka nie ma w zwyczaju dzielenia się z użytkownikami szczegółowymi danymi dotyczącymi ilości dziennych, miesięcznych oraz rocznych wyszukiwań. Jednak na podstawie niedawno podanej przez Google informacji można dokonać pewnych szacunków. Wyniki robią wrażenie.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
4.75 - (4 głosy)
Transport publiczny w Mapach Google w kolejnym polskim mieście
Opublikowano: 01-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Wrocław jest kolejnym polskim miastem, prócz Warszawy czy Szczecina, w którym wprowadzona została funkcja Transportu publicznego. Dzięki tej opcji możliwe jest szybkie wyszukanie połączenia autobusowego czy tramwajowego, które dowiezie nas we wskazane miejsce. Dodatkowo, aplikacja pokaże nam, jak długo zajmie nam przejazd i oznaczy drogę, którą będziemy się poruszać.

 

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Przyczyny zaniżonej oceny firmy w Mapach Google
Opublikowano: 30-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

„Szanowny Google! Dlaczego wizytówka mojej firmy w Mapach Google ma ocenę 4.6, podczas gdy wszystkie opinie mają wartość 5? Z poważaniem – sfrustrowany właściciel firmy”. Brzmi znajomo? Rzeczywiście, stosunkowo często można zauważyć rozbieżności w ogólnej ocenie firmy na Mapach Google, a średnią ocen wystawianych przez użytkowników bezpośrednio z poziomu konta Google. Dlaczego tak się dzieje?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Cała prawda o #hashtagu?
Opublikowano: 23-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Moda na „hasztagowanie” galopuje. Krzyżyk tu i krzyżyk tam. Post bez niego traci na wartości. I to właściwie podwójnie. Wpada w czeluść Internetu i nie jest „modny”. Nikt na niego nie trafia, nikt go nie czyta, nikt nie podziwia przebłysku geniuszu w ciągu znaków poprzetykanych gdzieniegdzie krzyżykami. Jaki jest jednak prawdziwy sens używania hasztaga? Gdzie ma to sens? I po co to robić?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Nadchodzi Asystent Google, czyli twój wirtualny pomocnik
Opublikowano: 20-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Sztuczna inteligencja rozwija się w błyskawicznym tempie, a kolejnym krokiem do podniesienia jej poziomu ma być Google Assistant – wirtualny pomocnik, który ma udzielać nam odpowiedzi na różne pytania, załatwiać za nas wiele spraw i... stać się naszym codziennym towarzyszem. Nowa koncepcja została zaprezentowana na corocznej konferencji dla deweloperów, organizowanej przez Google w Mountain View w Kaliforni. Czego możemy się spodziewać?

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Gdzie Ci mężczyźni, czyli o tym, jak reklama spłaszcza obraz męskości
Opublikowano: 20-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Reklama. Od lat pokazuje nam wyidealizowane obrazy twierdząc, że tak właśnie możemy żyć. Co gorsza – wmawia nam, że tego właśnie chcemy. Reklama pokazuje codzienność jako pasmo cudownych zdarzeń, które w przypadku ewentualnych niepowodzeń łatwo można naprawić sięgając po dany produkt lub usługę. Jak jest w rzeczywistości? I czy tak naprawdę chcemy ścigać się z tym perfekcyjnym w każdym calu wzorem? A może wolimy być szczęśliwi w swoim nieidealnym życiu? Może chcemy robić wszystko po swojemu – nawet kosztem braku „perfekcji”?

Autor
Anna Dubielewska
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Marketing na Snapchacie?
Opublikowano: 19-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 5:40 min

Snapchat początkowo był aplikacją mobilną, przeznaczoną do tworzenia, personalizowania i przesyłania innym użytkownikom zdjęć czy krótkich filmików. Obecnie to również komunikator internetowy i portal społecznościowy. Co go wyróżnia na tle innych? Przede wszystkim ulotność przekazywanych treści - nie ma tu możliwości przesłania wcześniej wykonanych i obrobionych zdjęć, a tylko takie zrobione tu i teraz. Poza tym znikają one niemal natychmiast po odtworzeniu.

Autor
Monika Olszańska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Mobilne aplikacje do kart lojalnościowych
Opublikowano: 18-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Jako konsumenci kochamy, gdy sprzedawcy kuszą nas promocjami, nagrodami, łechcąc nasze ego "Stałego Klienta". Na każdym kroku sklepy i punkty usługowe oferują udział w programach lojalnościowych. Nęceni wizją przyszłych korzyści zgadzamy się chętnie, po to, by później chodzić z portfelem wypchanym bynajmniej nie pieniędzmi, ale stosem kart do zbierania punktów. Jedne są elektroniczne, na drugie zbieramy pieczątki by dostać coś gratis, a jeszcze inne po prostu się gubią i punkty przechodzą nam koło nosa. Na szczęście jest na to sposób.

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.08 - (12 głosów)
Co może dać Twojej marce influencer?
Opublikowano: 17-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Jeśli zależy nam na wypromowaniu marki, produktu lub po prostu na zdobyciu bardzo dobrej reputacji wśród innych użytkowników Internetu, powinniśmy wykorzystać w celu odniesienia sukcesu różne taktyki, a jeśli to możliwe – połączyć je. Jedną z interesujących opcji może być zbudowanie relacji z influencerem, dzięki któremu dotrzemy z naszym contentem do znacznie szerszej grupy odbiorców.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się