Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Polityczna poprawność czy poprawność wyszukiwania? Google mierzy się z oskarżeniami o rasizm
Opublikowano: 13-07-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Czy pod sympatycznymi nazwami algorytmów kryją się rasiści? Chociaż trudno w to uwierzyć, gigant z Mountain View musiał w zeszłym miesiącu zmierzyć się z podobnymi zarzutami. Jak zwykle w tego typu kwestiach, rozgorzała dyskusja na temat politycznej poprawności i granic wolności słowa. A może problem nie leży w Google, a w samych użytkownikach wyszukiwarki?

Autor
Krystian Fred
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Snapchat wprowadza Memories i zmienia User Experience
Opublikowano: 11-07-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Tym, czym Snapchat wyróżnia się na tle innych portali społecznościowych jest ulotność prezentowanych treści, która przekłada się na ich większą autentyczność. Znikające po odtworzeniu zdjęcia czy filmy stanowią unikalny zapis chwili, naturalny i spontaniczny. Jednak po wprowadzonych w ostatnich dniach zmianach, wszystko to stało się w znacznym stopniu nieaktualne.

Autor
Monika Olszańska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Jak tworzyć efektywną reklamę wideo w Internecie?
Opublikowano: 06-07-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Technologia szybko idzie do przodu, a wraz z nią zmieniają się odbiorcy reklam. Dlatego właśnie coraz więcej firm przywiązuje uwagę do wykorzystania w promocji marki najróżniejszych portali, jednocześnie zmieniając formę dotarcia do użytkowników. W tym celu tworzą reklamy o wiele ciekawsze, bardziej kreatywne, a przede wszystkim przyciągające uwagę odbiorców.

Autor
Marta Boniecka
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Kolor w marketingu ma znaczenie
Opublikowano: 30-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Tworzysz kampanię reklamową. A może dopiero zastanawiasz się nad powołaniem do życia nowej firmy? Pamiętaj, że myśląc o biznesie, musisz myśleć o odbiorcach – Twoich aktualnych i przyszłych klientach. A jeżeli myślisz o nich – pomyśl też o kolorze, który wyróżni Twoją markę i sprawi, że konsumenci będą z jeszcze większym entuzjazmem sięgać po Twoje produkty i usługi. Tak – kolor ma znaczenie!

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Licencja na teksty piosenek - Google i LyricFind podejmują współpracę
Opublikowano: 29-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Informacja, która z pewnością zainteresuje fanów muzyki zwracających uwagę na teksty piosenek. Pod koniec czerwca 2016 Google i LyricFind rozpoczęły współpracę. W efekcie autorzy oraz wydawcy otrzymają za każde wyświetlenie tekstu piosenki w wynikach wyszukiwania i w Google Play Music odpowiednią kwotę. Jak na razie umowa objęła obszar Stanów Zjednoczonych, jednak wnioskując z komentarzy najprawdopodobniej jej zasięg będzie globalny.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Przekonująca historia = zainteresowanie i działanie czytelników
Opublikowano: 28-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Co budowanie narracji może mieć wspólnego z poprawą współczynnika konwersji? Jak pisać, aby nie tylko zainteresować użytkowników, ale również doskonale zrozumieć ich potrzeby i pomóc im w rozwiązaniu problemu? Przekonujące treści potrafią nie tylko przykuć uwagę, ale także skłonić do działania. Oto kilka kroków, o których musisz pamiętać tworząc tekst na swoją stronę internetową.

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Jakaś dolegliwość? Zapytaj dra Google…
Opublikowano: 23-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Wielu z lekką dozą ironii wypowiada się o Google w kontekście medycyny. Jest to spowodowane tym, iż często sięgamy po pomoc dra Google jeśli nie czujemy się dobrze. Z reguły wyszukiwanie objawów i powiązanych z nimi chorób kończy się w jeden sposób, co niepotrzebnie stresuje i denerwuje użytkowników. Google postanowiło to zmienić i zmodyfikowało sposób wyświetlania wyników dla zapytań związanych ze zdrowiem.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Pierwsze kroki na Facebooku
Opublikowano: 22-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

„Nie ma cię na Facebooku, więc nie istniejesz” - choć to tylko slogan, to w marketingowym ujęciu niesie sporo prawdy. Z portalu korzysta regularnie aż 14 milionów Polaków. Trudno więc znaleźć inne miejsce w sieci, w którym można byłoby równie prosto skupić swoją grupę docelową i komunikować się z nią. Jeżeli więc prowadzisz własną stronę internetową, bloga lub firmę i chcesz skuteczniej promować się w sieci, powinieneś mieć także swój profil na Facebooku. Dziś przedstawiamy garść praktycznych wskazówek dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z Social Media.

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Google uruchamia oddział badawczy do spraw SI
Opublikowano: 21-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Prace nad sztuczną inteligencją, które już od dłuższego czasu pochłaniają wielu inżynierów Google, wkraczają w kolejny etap – tym razem gigant z Mountain View ogłosił uruchomienie nowego oddziału badawczego w Zurychu. Jego celem będzie rozwój systemów uczących się, które powoli stają się ważną częścią naszego życia, a w perspektywie kilku lat mają zrobić prawdziwą furorę i wkroczyć również do naszych domów.

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Co robić, gdy brakuje Ci pomysłów na nowy tekst?
Opublikowano: 20-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Trudności z tworzeniem nowych i ciekawych treści na swoją stronę dotykają nawet najbardziej doświadczonych specjalistów. Borykają się z tym wszystkie osoby, którym zależy na przygotowaniu tekstów interesujących, świeżych, dobrych i wciągających. Nie sposób uniknąć jednak kryzysu twórczego. Blokada dopada każdego – prędzej czy później. Skąd więc czerpać inspiracje? Jak nie poddać się rutynie? Gdzie znaleźć pomysł? Oto kilka sugestii, które warto rozważyć.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Słowo ma moc, czyli jak wpłynąć na zmysły odbiorcy
Opublikowano: 17-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Zmysły mają dla człowieka ogromne znaczenie – to właśnie one kreują naszą rzeczywistość. Odbierane z otoczenia bodźce wpływają na nasze samopoczucie, stymulują do działania lub wyciszają, są przyjemne bądź odrzucające. Bez względu na ich kierunek jedno jest pewne – wzrok, słuch, węch, smak i dotyk są nieodłącznymi czynnikami kształtującymi naszą rzeczywistość. To właśnie dzięki nim pozyskiwane w styczności ze światem informacje możemy potraktować jako spójne i pewne, a co za tym idzie – dokonać ich oceny.

Autor
Anna Dubielewska
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Reklama na FB - koniec zasady 20%
Opublikowano: 15-06-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Kilka dni temu pojawiła się zaskakująca informacja na temat zmian dotyczących grafik reklamowych wyświetlanych w portalu Facebook. Do tej pory obowiązywała prosta, wydawałoby się, reguła "20%" (tyle maksymalnie powierzchni grafiki mógł zajmować umieszczony na niej tekst), która jednak powodowała sporo zamieszania i w praktyce była dla reklamodawców raczej kłopotliwa. Nic więc dziwnego, że zapowiadana rezygnacja z tak jednoznacznie sformułowanego ograniczenia spowodowała spore poruszenie wśród osób prowadzących kampanie reklamowe na Facebooku.

Autor
Monika Olszańska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się