
Nieodzownym elementem AdWords są testy nowych funkcjonalności. W pierwszej kolejności w Stanach, potem w Europie wprowadzane są zmiany mające na celu usprawnienie systemu reklamowego Google. Jak dotąd wszystko szło sprawnie. Obecny test ma jednak wszystkie znamiona błędu w sytemie. Albo odwrotnie - błąd, który dostrzegamy jest po prostu testem. Tak czy inaczej sytuacja jest co najmniej dziwna.

Internauta rzadko kiedy wyszukuje wedle zasad słownika języka polskiego. Zapytania do wyszukiwarki zbudowane są z wielu fraz, mają postać zdań, ciągów wyrazów, często z błędami i pomyłkami. Aby ustrzec saldo konta przed stratami warto zadbać o długą listę słów wykluczających. Od dziś jedną dla całego konta i wszystkich kampanii AdWords.

Nieprawidłowe kliknięcia są elementem prawie każdej kampanii AdWords. I niestety nie możemy zrobić nic, żeby się ich skutecznie ustrzec. Jednak w trosce o najwyższą jakość kampanii - Google odfiltrowuje setki, tysiące, miliony podejrzanych kliknięć z kont swoich klientów. Wszystko po to, aby reklamodawca był zadowolony, a zysk Google dynamicznie rósł.

Wprowadzone we wrześniu Google Instant nie doprowadziło do wzrostu cen w kampaniach AdWords. Zmienił się jednak czas wpisywania fraz do wyszukiwarki z średnio dziewięciu do siedmiu i mniej sekund. To na pewno sukces Google, wyszukujemy szybciej, czyli więcej. Narzędzie przez wielu uważane za rewolucyjne, przez innych za irytujące, nie przyniosło większych zmian w kampaniach AdWords.

Certyfikat Qualified Google Advertising Professional uzyskują osoby zawodowo zajmujące się obsługą kampanii linków sponsorowanych Google AdWords, po zdaniu kilkuetapowych egzaminów w Google. Uzyskanie statusu specjalisty wymaga nie tylko znajomości teorii, ale przede wszystkim - dużej wiedzy o praktycznych zastosowaniach programu oraz umiejętności efektywnego zarządzania kampaniami.

Google udostępni użytkownikom w najbliższych czasie nowe narzędzie AdWords, ułatwiające kierowanie reklam na strony partnerskie. Narzędzie kierowania kontekstowego (Contextual targeting tool), wskaże słowa kluczowe warte zastosowania w kampaniach na stronach z treścią. Ułatwi to rozróżnienie kampanii w wyszukiwarce z tą prowadzoną na stronach partnerskich.

W jaki sposób działają kampanie AdWords? Dlaczego w trakcie ich trwania czasem zdarza się, że reklamy nie są widoczne - mimo tego, że prowadzona kampania jest aktywna? Powodów takiej sytuacji może być kilka. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny niewyświetlania się reklam AdWords, a także możliwe sposoby rozwiązania zaistniałego problemu.

Prowadząc kampanię AdWords warto - a wręcz trzeba - być na bieżąco ze wszelkimi aktualizacjami mającymi miejsce w panelu obsługi. Aktualnie mamy do czynienia ze zmianą miejsca, w którym umieszczone są wszelkie statystyki i raporty związane z kampanią. Sprawdź gdzie obecnie znajdziesz wszystkie raporty oraz inne kluczowe dane, związane reklamami AdWords.

Google nie próżnuje i co jakiś czas postanawia zaskoczyć czymś swoich użytkowników. Tym razem nowe zasady skierowane są do reklamodawców korzystających z kampanii AdWords. Chodzi o zmiany związane z używaniem słownych znaków towarowych, a dokładniej o możliwość ich zastosowania w wyrażeniach kluczowych. Jaki wpływ będą miały nowe zasady na prowadzenie kampanii reklamowych? Przekonamy się gdy ogłoszone zmiany zaczną obowiązywać.

Ekscytujące nowości w AdWords! Modyfikator dopasowania przybliżonego jest już prawie dostępny. Dlaczego prawie? Ponieważ pomimo tego, co mówi Google, póki co możemy korzystać tylko z trzech dopasowań – ścisłego, do wyrażenia i przybliżonego. Dzisiaj opowiadamy o tym, czym charakteryzuje się każde z nich, a kiedy funkcja będzie już całkowicie dostępna nie omieszkamy napisać Wam o naszych spostrzeżeniach!

Google jak zwykle wpada na nowe i coraz lepsze pomysły. Co tym razem? Interaktywne wideo, które będzie pełniło funkcję nowoczesnej reklamy! Jego forma będzie zbliżona do małego serwisu internetowego, który będzie znajdował się w dowolnym miejscu na danej stronie internetowej. Czy to się sprawdzi? Przeczytaj więcej na ten temat i wyrób sobie własne zdanie.

Firmy, które zdecydowały się na rozpoczęcie kampanii AdWords oraz osoby zarządzające taką kampanią reklamową, powinny zapoznać się z wszelkimi opcjami, umożliwiającymi jej prowadzenie. Tym razem piszemy o czterech poziomach dostępu do konta, wyjaśniamy różnice pomiędzy nimi oraz wyjaśniamy w jakim stopniu umożliwiają one śledzenie prowadzonych kampanii.