
O swoich ludzi w terenie należy dbać. Z taką myślą realizowany jest bardzo udany projekt – Google dla Agencji. Całoroczną współpracę firm SEM z Google podsumowują spotkania, na których nasze myśli nie tylko orbitują wokół wyniku jakości, maksimum konwersji i minimum cpc, ale również przy tej okazji możemy wymienić się swoimi doświadczeniami i spojrzeć prosto w oczy pracownikom Google przy grillowanym łososiu.

O tym, że kampania AdWords skuteczna jest, nie muszę chyba nikogo przekonywać. O tym jednak, że można dzięki linkom sponsorowanym promować w zasadzie wszystko, pewnie nie każdy jeszcze wie. Zatem oddajmy głos faktom, czyli kampaniom typowym w wymiarze efektów po stronie wejść i wyświetleń, nietypowym w sferze tematyki i sposobu promocji produktów, usług i wydarzeń.

Kampanie Google AdWords to nie tylko stała licytacja miejsc w rankingu reklam sponsorowanych, to także praca nad doskonaleniem umiejętności, przyczynek do pojedynków i ogólnoświatowej rywalizacji grup studenckich. W trakcie przygotowań do czwartej edycji międzynarodowego konkursu - Google Online Marketing Challenge - mieliśmy okazję i przyjemność wesprzeć swoją wiedzą i doświadczeniem studentów poznańskich uczelni.

Top - 3 linków sponsorowanych coraz bardziej przypomina wyniki naturalne Google. Wydłużona pierwsza linijka tekstu wsparta została dodatkową promocją adresu strony. Wszystko po to, aby jeszcze mocniej skupić oko internauty na pierwszych reklamach w rankingu reklam. Rozwiązanie testowane obecnie przez Google może pomóc również w promocji... wejść bezpośrednich na stronę internetową.

Pojawiające się w ostatnim czasie informacje jakoby Google - poprzez narzędzia automatyczacji - dążyło do wyeliminowania agencji SEM okazały się mocno przedwczesne. Wprowadzenia instrumentów usprawniających optymalizację kampanii to właściwie codzienność. Zmiany motywowane są raczej ogólnym celem Google - reklamodawcy powinni wydawać więcej i lepiej. Specjaliści AdWords mogą więc spać spokojnie.

Nie jest tajemnicą, że linki sponsorowane można kierować na wybrane kraje, województwa, miasta, dzielnice i ulice. Motywacja może być róźna: ograniczenia budżetowe, działalność jedynie lokalna czy świadomość różnic portfela potencjalnych klientów, np. z Polski A i B. Google te ograniczenie traktowało mimo wszystko z pewnym dystansem. Obecnie dystans ten, dzięki nowym metodom kierowania, można wykluczyć.

Linki sponsorowane z pozycji 1-3 zdominowały wyniki wyszukiwania Google. Reklamy z top-3 są najlepiej widoczne, podświetlone i zgodne z... ruchem gałek ocznych na stronie internetowej. Google, faworyzując najlepsze reklamy płatne, ustawiło wysoko poprzeczkę dla reklamodawców. Gra idzie o właściwie gwarantowane wejścia na stronę potencjalnych klientów. Stawka jest zatem bardzo wysoka.

Zapowiadana od dawna - już jest - automatyzacja działań optymalizacyjnych w kontach AdWords. Tworzenie różnorodnych reguł, w postaci warunków ("jeżeli zaistnieje dana sytuacja, zmień parametr na..."), pozwala zabezpieczyć kampanię przed nagłymi zmianami w rankingu reklam, nagłym spadkiem istotnych wartości (np. współczynnika klikalności) i utratą kontroli nad miejscami reklam.

Analyze Competition, dostarczający informacji o skuteczności linków sponsorowanych w sieci oraz porównaniu jej do efektów konkurencji, jest jednym z podstawowych narzędzi Google Adwords. Dzięki wprowadzonym przez koncern zmianom, panel ten umożliwia właścicielom witryn osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów promocyjnych i reklamowych.

Prowadzenie kampanii Google AdWords składa się nie tylko ze stałej optymalizacji widoczności linków sponsorowanych. To także praca nad objaśnieniami mniej lub bardziej skomplikowanych mechanizmów rządzących reklamami Google. Część z tych zagadnień można określić mianem „mitów AdWords”. Oto kilka - najczęściej omawianych - problemów kampanii.

Wnioski z badań eye-tracking'owych oraz obserwacje dotyczące klikalności reklam AdWords skłoniły Google wprowadzenie innowacji w sposobie formułowania nagłówków w lickach sponsorowanych. Odkryto, że reklamy o dłuższych nagłówkach, mających formę pełnych zdań, są częściej klikane przez użytkowników. Modyfikacja ma wejść do globalnego kanonu pisania tekstów reklamowych w programie AdWords. Oczekuje się, że zwiększy ona współczynnik CTR reklam, a co za tym często idzie - konwersje i zysk z reklamy dla reklamodawcy.

Przyzwyczajony do standardowo nie zapowiadanych przez Google testów funkcjonalności obwieściłem możliwe nowości w wyświetlanych reklamach Google. Nic takiego nie miało jednak miejsca. Za błędne wyniki AdWords odpowiada expanded broad match - nieco zapomniane dopasowanie przybliżone na podstawie sesji w wyszukiwarce. Na czym polega to dopasowanie?