
Popularyzacja urządzeń mobilnych wpłynęła w znaczny sposób na sposób przeglądania stron internetowych. Coraz częstszym zjawiskiem stały się przypadkowe kliknięcia w reklamy, które nie tylko obciążają reklamodawców, nie przynosząc jednocześnie efektu w postaci konwersji, ale również irytują Internautów. Czas zatem na zmiany.

Podstawą skuteczności każdej kampanii jest precyzyjny dobór grupy docelowej. Im lepiej poznamy naszych potencjalnych klientów – ich płeć, wiek, preferencje, zainteresowania – tym łatwiej będzie nam osiągnąć zamierzone cele marketingowe. Google wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom opracowało zupełnie nowy system reklamowy. Kampanie GSP kierowane są na konta pocztowe Gmail. Stanowią one zupełnie nową formę promocji i są szansą na dotarcie do sprecyzowanego grona odbiorców w oparciu o kilka metod kierowania, w tym między innymi słowa kluczowe, wiek, płeć, czy zainteresowania.

Zapewne znacie już YouTubeRewind: Turn Down for 2014 czy Zeitgeist Google. Tropem tych podsumowań poszliśmy również i my – Specjaliści AdWords Sunrise System. Przygotowaliśmy krótkie zestawienie najciekawszych fraz kluczowych, po których pojawiły się linki sponsorowane z naszych kampanii. Oto „AdWords od kuchni 2014".

Konferencja Google w Budapeszcie pozostawiła wiele pozytywnych wrażeń. Ciekawe wystąpienia, charyzmatyczni specjaliści, dzielący się swoją pasją oraz doświadczeniami, urokliwe miasto. Na tegoroczne spotkanie stawiło się przeszło 250 osób z większości krajów Europy Środkowo - Wschodniej. Najliczniejszą grupę stanowili pracownicy polskich agencji, dlatego mimo lokalizacji, język polski był dosyć popularny.

Kampania w Zakupach Google opiera się na przygotowaniu pliku xml i sformułowaniu podstawowych priorytetów działań reklamowych. Czy reklamujemy tylko wybrane produkty, a może określoną markę lub kategorię w sklepie? A możemy przyjmujemy model udziału w kampanii wszystkich dostępnych produktów? Koncepcje mogą być różne. Po wskazaniu strategii przystępujemy do analizy danych, w której kluczową kwestią jest: czy nasza kampania sprzedaje, a jeśli tak, to w jakim wymiarze? W kampanii Google Shopping nie innego kryterium oceny działań jak finalizację zakupów osób trafiających do strony.

W AdWords nie ma miejsca na zachowawcze strategie. Wygrywa ten, kto szuka swojego miejsca na polu konkurencji, długą frazę śląc za plecy rywala, aby ostatecznie powalić przeciwników, gdy ci ledwo trzymają się prawej strony wyników wyszukiwania. AdWords wymaga agresywnej metody poszukiwania większej liczby kliknięć i lepszego jakościowo ruchu. Kto nie ryzykuje i dopasowań nie używa, ten szampana nie pije.

Google przyzwyczaiło nas do wprowadzania zmian, mających na celu skrócenie poszukiwania odpowiedniego produktu, jaki chcemy zakupić. Product Listing Ads poszerza także pole dla reklamodawców, chcących skutecznie promować się za pośrednictwem wyszukiwarki. Zapraszamy do zapoznania się z filmem instruującym, w jaki sposób zintegrować konta w celu uzyskania większej efektywności prowadzonych działań reklamowych.

Najnowsze zmiany ogłoszone na oficjalnym blogu Google AdWords znacząco podnoszą rangę funkcji, jaką są – wciąż bagatelizowane przez niektórych reklamodawców – rozszerzenia reklam. Nie są to już wyłącznie atrakcyjne dodatki, zwiększające w bliżej nieokreślonym stopniu widoczność reklamy, ale czynnik mający realny wpływ na jej ranking, a więc pozycję w stosunku do reklam konkurencyjnych.

Od 1 października 2013 roku polski oddział Google wprowadził istotną zmianę w programach certyfikacji agencji specjalizujących się w prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords. Poprzedni system Certyfikowanych Partnerów Google (dobrze znana nazwa: "Google AdWords Certified Partner") zastąpił nowy Program: Google Partners.

Reklamodawcy decydujący się na skorzystanie z AdWords do promocji swojej działalności bardzo często podchodzą do linków sponsorowanych jako do narzędzia czysto sprzedażowego, nastawiając się wyłącznie na pozyskanie użytkowników już zdecydowanych na zakup oferowanego przez nich produktu lub usługi. Nie wyczerpuje to jednak potencjału AdWords, jak też z czasem powodować może stopniowy odpływ klientów do konkurencji.

Jednym z elementów optymalizacji kampanii jest śledzenie realnie wpisywanych do wyszukiwarki fraz kluczowych, gdy w grupach reklam stosujemy dopasowania inne niż ścisłe. Z racji, że obecnie Google pyta się już o właściwie wszystko, to również reklamy mogą być wyświetlane po dość zastanawiających wpisach internautów do wyszukiwarki.

Spotkania branży sem z Google przekraczają granice. Tegoroczny event nie był skierowany jedynie do polskich agencji sem. Tym razem Warszawę odwiedziło również kilkadziesiąt firm z branży marketingu internetowego z kilkunastu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Tematem spotkania był szeroko pojęty eksport, integracja rozwiązań reklamowych i… koniec Programu Google dla Agencji.