Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jedną z największych zalet kampanii linków sponsorowanych Google AdWords jest maksymalne zindywidualizowanie oferty reklamowej. Przypomnijmy: wpisanie do wyszukiwarki Google.pl wyrażenia – dajmy na to – „meble kuchenne” niesie za sobą ofertę firm z sektora meblarskiego, które w swoich bogatym asortymencie posiadają „meble kuchenne”. To szalenie ułatwia poszukiwania firm w sieci.
Przy tak sprofilowanym przekazie reklamowym linków sponsorowanych, reklama konwencjonalna (TV, radio, prasa) nie ma szans. Google AdWords nie irytuje reklamą proszku do prania, gdy poszukujemy firm gotowych wyposażyć naszą łazienkę. Jednak żeby zwycięstwo (posłużymy się językiem komentatora sportowego) Google AdWords nad spotami reklamowymi było okazalsze (wręcz bliskie pogromu), Google doprowadziło do jeszcze poważniejszego zindywidualizowania przekazu reklamowego.
Kierowanie kontekstowe Google AdWords – bo o nim mowa – nie dość, że pozwala reklamować produkty i usługi w najpopularniejszych serwisach w sieci (m.in. yellowpages.pl, wp.pl, wyborcza, interia.pl, onet.pl czy nasza-klasa.pl), to jeszcze dostosowuje przekaz merytoryczny reklamy do treści strony, na której wyświetla się link sponsorowany. Posłużymy się przykładem. Na stronie gotowanie.onet.pl znajdują się linki sponsorowane bliskie tematyce strony. Są to reklamy dotyczące restauracji, publikacji kucharskich, sprzętu AGD, kawy czy… odchudzania. W kierowaniu kontekstowym nie ma miejsca na zbędny przekaz reklamowy, wszystko ma swój cel. A cel jest jeden – skuszenie zainteresowanego klienta.
Kampania za pośrednictwem kierowanie kontekstowego może być rozliczana w dwojaki sposób. Pierwsze to – dobrze nam znane z reklamy na stronie wyników wyszukiwania – CPC (koszt za kliknięcie w reklamę), drugie to CPM (koszt za każde z tysiąca wyświetleń linku sponsorowanego).
Kierowanie kontekstowe urasta do miana idealnego sposobu kreowania reklam internetowych. Link sponsorowany widoczny jest na stronie często odwiedzanej przez internautów, a reklama nie irytuje swoją formą, trafia bowiem do zainteresowanego klienta. I żeby tego było mało to linki sponsorowane są po prostu nieprzyzwoicie tanią reklamą w Internecie. Na bok spoty telewizyjne, linki sponsorowane nadchodzą z potężną siłą skuteczności!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: