Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 26.08.2009

Konsument offline i online: po dwóch stronach rzeczywistości

Kampania w wyszukiwarkach internetowych może i powinna być ważnym elementem wzmacniającym i utrwalającym kampanię reklamową offline. Powyższe założenie wynika z obserwacji zachowań konsumentów w Sieci i poza nią. Rekomendacja ta oparta jest również na przekonaniu, iż holistyczne, całościowe podejście do reklamy i promocji daje najlepsze, długofalowe skutki. Aby wyjaśnić kwestię integracji kampanii offline z promocją online, wyobraźmy sobie drogę do zakupu przeciętnego konsumenta. Kanały komunikacji marketingowej i zachowanie klienta:

Konsument offline i online

Etap 1. Konsument jest bombardowany informacjami promocyjnymi w różnych środkach przekazu. Zapamiętywalność przekazów jest niezadowalająca dla reklamodawców – dziś dotarcie do konsumentów staje się coraz trudniejsze. Konsumenci zapamiętują fragmenty informacji, do których wracają po jakimś czasie.

Etap 2. Konsument usiłuje odtworzyć fragmenty przekazów promocyjnych, które do niego/niej dotarły. Wykorzystuje do tego wyszukiwarki. Konsument łączy fragmenty zasłyszanych sloganów, nazw produktów z nazwami generycznymi (czyli ogólnymi, tj. kawa, samochód, książki etc.). Każdy z przekazów reklamowych w przestrzeni offline przejdzie potencjalnie przez sito wyszukiwania.

Etap 3. Odnalezienie poszukiwanego produktu usługi. Czy konsument z łatwością odnajdzie w wynikach wyszukiwania produkty, które jakiś czas temu objęte były promocją offline? Wszystko zależy od skutecznego wypozycjonowania odpowiednio dobranych fraz. Właśnie przy użyciu wyrażeń kluczowych konsument będzie szukał reklamowanego asortymentu lub usługi. Podczas konstruowania reklamy outdoorowej, telewizyjnej czy radiowej należy zaplanować również ostatnie ogniwo dotarcia do konsumenta z informacją handlową – czyli kampanię w wyszukiwarkach internetowych. Planując kampanię offline, uwzględnijmy również te przypadki, w których konsument przypomina sobie informacje promocyjne fragmentarycznie i korzysta z wyszukiwarek, aby dotrzeć do producenta. To „ostatnie ogniwo” kampanii sprawi, że inwestycja ogromnych środków finansowych będzie miała swoje przełożenie na wzrost sprzedaży, ponieważ nie utracimy potencjalnych klientów przez to, że trudno odnaleźć jest firmę czy produkt na pierwszej stronie wyszukiwania.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55