Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Każdego stać na oszczędzanie, ale przedsiębiorców z pewnością nie stać na oszczędzanie… na reklamach – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Ad-ology Research. Zmniejszenie liczby reklam ma fatalny oddźwięk wizerunkowy i marketingowy: przekłada się na spadek zaufania konsumentów.
Dla przykładu: bank zmniejszający aktywność reklamową jest posądzany przez 48% swoich klientów o trudna sytuację, a przez 12% – o zniknięcie z rynku!
W przypadku tak newralgicznych usług, jakimi są usługi bankowo-finansowe przypuszczenie, że bank przeżywa trudności może spowodować niepożądane zachowania, na przykład w postaci wycofywania środków. To z kolei może przynieść efekt w postaci samospełniającej się przepowiedni.
I odwrotnie, gdy w kryzysowych czasach bank nie szczędzi środków na kampanie reklamowe, klienci aktualni i potencjalni nabierają przekonania, że mają do czynienia z dobrze prosperującą instytucją.
Podobną zależność obserwuje się w przypadku zwykłych sklepów. Jeżeli jakiś ogranicza dotychczasową strategię i słabiej zaznacza się w świadomości grupy docelowej, dla 56% klientów oznacza to słabszą kondycję sklepu, a dla 15% – bardzo złą, wręcz krytyczną.
Z kolei inwestowanie w promocję powoduje, że 47% konsumentów uważa reklamujący się sklep za zaangażowany w swoją działalność, 30% – za konkurencyjny, a 7% – za dobrze prosperujący. W tym wypadku to wydawanie pozwala więc zyskać.
Źródło: Dziennik Internautów
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: