Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Od momentu dostępu polskich internautów do narzędzia opartego na mapach Google – Centrum Firm Lokalnych, jeszcze łatwiej firmy mogą dotrzeć do internauty i jednocześnie ich potencjalnego klienta. Właściciele firm dzięki mapom Google mogą zamieścić dodatkowe informacje w wyszukiwarce na temat swojej działalności, aby być jeszcze łatwiej wyszukanym oraz zauważalnym. Oprócz samej nazwy firmy możemy wprowadzić takie informacje jak: godziny otwarcia naszej siedziby, zakres usług, formy płatności oraz atrakcyjne zdjęcia lub filmy. Obok nazwy firmy znajduje się duża mapa z pozaznaczanymi czerwonymi szpilkami wskazującymi lokalizację firmy.
Mapy w zależności od stopnia popularności frazy mogą przybrać formaty: widoku jednej firmy, trzech firm lub dziesięciu firm.
Aby firma znalazła się na Mapach Google, najpierw musi zostać dodana do Centrum Firm Lokalnych. Można to zrobić na dwa sposoby: ręcznie, kiedy właściciel firmy osobiście umieszcza wpis o swojej działalności lub automatycznie, kiedy firma została dodana z innego źródła, np. z
informacji opartych na danych w Panoramie Firm.
O wysokiej pozycji wpisu na Mapach Google decyduje kilka czynników. Głównie jest to odpowiednio przygotowany opis firmy, czyli: nazwa firmy
wraz z streszczeniem oferty oraz z zawartymi wyrażeniami kluczowymi. Istotne są również kategorie, do których jest przyporządkowana firma
(każda może być przyporządkowana do pięciu kategorii stanowiących dla niej jednocześnie newralgiczne słowa kluczowe). Kolejnym czynnikiem jest fizyczna lokalizacja firmy – położenie blisko centrum miasta, w powiązaniu, z którym chcemy się wyświetlać, ma dobry wpływ na pozycję w
wynikach.
Klientom Mapy Google służą do szybkiego wyszukiwania wskazówek dojazdu oraz adresów, więc warto być widocznym i sprawić aby droga do naszej siedziby była prosta i jeszcze łatwiejsza do odnalezienia.
Źródła: Biblioteczka Komputer Świata „Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu.” nr 04/2009
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: