Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Wiedzą, co lubimy oglądać, jaka reklama może nas zachęcić, co przyciągnie naszą uwagę…. Cudotwórcy reklamy? Nie, twórcy reklamy behawioralnej.
Ta odmiana reklamy ma z założenia trafiać do tych odbiorców, którzy zostali uznani za idealny target przekazu na podstawie swojego zachowania w Internecie i preferencji odnośnie oglądanych stron. Jak można namierzyć takich użytkowników? Temu służą pliki cookies – programy rejestrujące to, co robimy w Sieci. Dzięki zebranym informacjom można personalizować koszyk zakupowy, obsługę logowania w serwisach. W efekcie – miłośniczka ciuchów zobaczy reklamę ubrań według najnowszych trendów, a pasjonat samochodów – super oferty na nowe auta albo reklamę magazynów motoryzacyjnych.
Według osób prowadzących takie kampanie, wyróżnia je niesamowita skuteczność i procent pozytywnej reakcji użytkowników – w końcu mają to, czego chcą.
Można powiedzieć, że jest to jeden z trafniejszych sposobów na pozyskanie zainteresowania konsumentów. Z drugiej jednak strony – czy badania oparte na donosach z plików cookies są rzeczywiście tak miarodajne? Czy fakt, iż odwiedzam regularnie na przykład serwisy na temat urody, mody i gotowania – sprawi, że natychmiast kupię reklamowany mi krem, buty albo książkę kucharską? Niekoniecznie, czasem i w sieci uprawiamy tzw. windowshoping – oglądanie zamiast kupowania.
Za to jeśli użytkownik sam się domaga jakichś treści, wpisując zapytanie – podanie mu oferty na tacy jest jak najbardziej strzałem w pierwszą dziesiątkę (najlepiej, jeśli to pierwsza dziesiątka wyników;) )
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: