Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Czy kiedykolwiek ścigaliście kursorem myszki krzyżyk zamykający reklamę na stronie internetowej? Czy poziom Waszej irytacji rósł, gdy baner reklamowy zakrywał cały ekran komputera i w żaden sposób nie mogliście się go pozbyć? Jeśli w obu przypadkach odpowiadacie twierdząco, to… jesteście typowymi, statystycznymi użytkownikami Internetu. Nowe badanie rynku internetowego przeprowadzone przez Gemius S.A. przekonuje, że typowa, banerowa reklama w sieci jest odbierana przez internautów jako uciążliwa i irytująca. Takiego zdania jest 63% zapytanych przez Gemius użytkowników sieci. Jedynie 28% internautów uważa banery promocyjne za potrzebne i… konieczne. Użytkownicy Internetu twierdzą, że obecność reklam na stronie jest ceną jaką muszą zapłacić za darmowy dostęp do treści stron internetowych. Bowiem bez reklam owe witryny nie mogłyby funkcjonować. Statystycznie rzecz ujmując, dwie z trzech osób korzystających z Internetu ocenia konwencjonalną reklamę za zupełnie niepotrzebną. Zatem jeśli tak jednostronnie widziane są wyskakujące na stronie internetowej banery, to prowadzenie dyskusji o ich skuteczności nie ma najmniejszego sensu. Najpierw bowiem trzeba coś polubić, aby potem poślubić – można w ten sposób skomentować całą sytuację reklam w sieci. Warto również zwrócić uwagę na sposób odbierania stron z wyskakującym ni stąd nie zowąd reklamami. Gemius wskazuje, że najczęstszą reakcją badanych na stronę z banerami jest… szybka ucieczka ze strony, a następnie usunięcie owej witryny z zakładki „ulubione”. Poniższy wykres demonstruje ogólne nastawienie wobec reklam internetowych: Skoro typowa reklama nie spełnia swojej roli, bowiem jedynie zniechęca do swojej treści, to jak skutecznie promować się w Internecie? Odpowiedź może być jedynie taka: naturalne wyniki wyszukiwania Google.pl, z której korzysta codziennie kilkanaście milionów potencjalnych klientów, i nikt się dotąd nie skarżył.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: