Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Każdy, kto w jakikolwiek sposób zajmuje się marketingiem internetowym jest świadomy, że jednymi z fundamentalnych elementów, budujących content witryny, są zamieszczane na nich teksty. Należy zadbać o ich profesjonalizm, poprawność językową oraz wysoką jakość.
Jednak czy same teksty są w stanie zapewnić Twojej stronie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?
Niezupełnie. W przypadku tworzenia contentu bardziej liczy się jakość, niż ilość. Niezwykle ważne jest więc opracowanie strategii dystrybucji treści, która nie tylko sprawi, że nasza strona będzie atrakcyjna, ale także lepsza od konkurencji. To z kolei przyczyni się do zwiększenia widoczności Twojej witryny w sieci.
Przy tworzeniu contentu strony internetowej warto wykorzystać kilka metod przedstawienia oraz dystrybucji treści. Zwiększą one atrakcyjność podstrony i zachęcą użytkowników do udostępniania linków do niej, np. w mediach społecznościowych. To z kolei ma znaczny wpływ na proces pozycjonowania – wysokiej jakości content oraz duża liczba linków przychodzących sprawiają, że algorytmy Google lepiej oceniają daną witrynę.
Artykuły
Oczywiście głównym sposobem przedstawiania treści na dowolnej stronie internetowej jest standardowy artykuł. Aby przyciągnął on uwagę odbiorców i zachęcił do skorzystania z proponowanej oferty, powinien posiadać chwytliwy wstęp, ciekawą treść, odpowiednie formatowanie oraz solidne call to action. Na naszym blogu powstało już wiele artykułów, dotyczących tworzenia dobrych tekstów – warto więc zapoznać się z naszymi poradami.
E-booki
W ostatnim czasie powstaje coraz więcej narzędzi bądź aplikacji, które umożliwiają w krótkim czasie stworzenie atrakcyjnego wizualnie e-booka. Gotowy plik możesz umieścić na swojej stronie internetowej lub profilu społecznościowym. Warto dołączyć do danego posta link Twojej witryny. Poprzez udostępnianie materiału między użytkownikami, przyczynisz się do wzrostu linków przychodzących oraz ruchu na Twojej stronie.
Materiały audiowizualne
Marketing wideo nadal jest platformą niszową, gdzie konkurencja jest znacznie mniejsza, niż przy tekstach pisanych. Co ważne, algorytmy Google przedstawiają w wynikach wyszukiwania również materiały audiowizualne, zgodne z zapytaniem użytkownika.
Oznacza to, że tworzenie unikalnych, wysokiej jakości filmików odpowiadających na oczekiwania użytkowników mogą być świetnym sposobem na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Infografika
Wiele artykułów tematycznych lub poradników może być świetnym materiałem na stworzenie atrakcyjnej wizualnie infografiki. Przygotowanie tego typu propozycji, wbrew pozorom, nie jest dość skomplikowane. Istnieją bowiem specjalne narzędzia do łączenia treści z motywami graficznymi.
Należy jednak pamiętać, że aby odpowiednio nasycony tekst z infografiki miał wpływ na pozycjonowanie, trzeba zoptymalizować dany plik w taki sposób, by jego treść była widoczna dla robotów wyszukiwarek. Można to osiągnąć chociażby poprzez konwersję infografiki do pliku pdf, który jest odczytywany przez roboty Google – posiada on nawet osobny znacznik w wyszukiwarce:
Wysyłanie maili do potencjalnych lub obecnych klientów, jest niezwykle ważne w podtrzymywaniu relacji z użytkownikami. Trzeba jednak umiejętnie tworzyć treści wiadomości, wysyłanych na adresy osób, zapisanych m.in. przez newsletter.
Musisz zadbać o to, by wysyłane do użytkowników treści były przydatne i atrakcyjne. Jeśli będą one bowiem nudne i nie zainteresują adresata, po pewnym czasie zacznie ignorować wiadomości, przez co możesz stracić tę drogę kontaktu.
Platformy udostępniania treści
Najbardziej popularną stroną internetową tego typu na świecie jest Reddit, a w Polsce Wykop. Dzięki nim możesz umieszczać poszczególne linki do Twojej witryny w odpowiednich kategoriach wyszukiwania. Takie działanie pozwoli zwiększyć widoczność strony internetowej, a także popularność wśród użytkowników.
Pamiętaj tylko, aby linki, które umieszczasz, zawierały wysokiej jakości treści!
Sieci społecznościowe
Nie od dziś wiadomo, że portale społecznościowe są świetnym miejscem do prowadzenia kampanii reklamowej. Stworzenie profilu danej firmy pozwala na sprawną komunikację z konsumentami oraz udostępnianie linków do Twojej strony internetowej. Możesz również wstawiać wykonane zdjęcia, infografiki czy filmiki.
Jeśli w odpowiedni sposób zadbasz o prowadzenie fanpage’a, a zamieszczane na nim posty będą ciekawe, użytkownicy będą udostępniać Twoje posty (razem z linkami do Twojej witryny). A, jak już wiemy, większa liczba linków przychodzących to większe prawdopodobieństwo wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: