Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:20 min Ikona 30.01.2018

Kilka propozycji przedstawiania i dystrybucji treści

Każdy, kto w jakikolwiek sposób zajmuje się marketingiem internetowym jest świadomy, że jednymi z fundamentalnych elementów, budujących content witryny, są zamieszczane na nich teksty. Należy zadbać o ich profesjonalizm, poprawność językową oraz wysoką jakość.

Jednak czy same teksty są w stanie zapewnić Twojej stronie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?

Niezupełnie. W przypadku tworzenia contentu bardziej liczy się jakość, niż ilość. Niezwykle ważne jest więc opracowanie strategii dystrybucji treści, która nie tylko sprawi, że nasza strona będzie atrakcyjna, ale także lepsza od konkurencji. To z kolei przyczyni się do zwiększenia widoczności Twojej witryny w sieci.

Przy tworzeniu contentu strony internetowej warto wykorzystać kilka metod przedstawienia oraz dystrybucji treści. Zwiększą one atrakcyjność podstrony i zachęcą użytkowników do udostępniania linków do niej, np. w mediach społecznościowych. To z kolei ma znaczny wpływ na proces pozycjonowania – wysokiej jakości content oraz duża liczba linków przychodzących sprawiają, że algorytmy Google lepiej oceniają daną witrynę.

 

 

 

Jak PRZEDSTAWIAĆ treści?

 

Artykuły

Oczywiście głównym sposobem przedstawiania treści na dowolnej stronie internetowej jest standardowy artykuł. Aby przyciągnął on uwagę odbiorców i zachęcił do skorzystania z proponowanej oferty, powinien posiadać chwytliwy wstęp, ciekawą treść, odpowiednie formatowanie oraz solidne call to action. Na naszym blogu powstało już wiele artykułów, dotyczących tworzenia dobrych tekstów – warto więc zapoznać się z naszymi poradami.

 

E-booki

Jest to świetny sposób stworzenia nowych treści, jak również ich recyklingu. Jeśli na przykład przez pewien czas na swoim blogu umieszczałeś poradniki o pielęgnacji ogrodu podczas kolejnych pór roku, możesz stworzyć e-booka „Pielęgnacja ogrodu przez cały rok”, wzbogacając go chociażby o dodatkowe zdjęcia czy wykresy.

W ostatnim czasie powstaje coraz więcej narzędzi bądź aplikacji, które umożliwiają w krótkim czasie stworzenie atrakcyjnego wizualnie e-booka. Gotowy plik możesz umieścić na swojej stronie internetowej lub profilu społecznościowym. Warto dołączyć do danego posta link Twojej witryny. Poprzez udostępnianie materiału między użytkownikami, przyczynisz się do wzrostu linków przychodzących oraz ruchu na Twojej stronie.

 

Materiały audiowizualne

Marketing wideo nadal jest platformą niszową, gdzie konkurencja jest znacznie mniejsza, niż przy tekstach pisanych. Co ważne, algorytmy Google przedstawiają w wynikach wyszukiwania również materiały audiowizualne, zgodne z zapytaniem użytkownika.

Oznacza to, że tworzenie unikalnych, wysokiej jakości filmików odpowiadających na oczekiwania użytkowników mogą być świetnym sposobem na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Infografika

Wiele artykułów tematycznych lub poradników może być świetnym materiałem na stworzenie atrakcyjnej wizualnie infografiki. Przygotowanie tego typu propozycji, wbrew pozorom, nie jest dość skomplikowane. Istnieją bowiem specjalne narzędzia do łączenia treści z motywami graficznymi.

Należy jednak pamiętać, że aby odpowiednio nasycony tekst z infografiki miał wpływ na pozycjonowanie, trzeba zoptymalizować dany plik w taki sposób, by jego treść była widoczna dla robotów wyszukiwarek. Można to osiągnąć chociażby poprzez konwersję infografiki do pliku pdf, który jest odczytywany przez roboty Google – posiada on nawet osobny znacznik w wyszukiwarce:

 

Źródło: Blog Google

 

Jak PRZEKAZYWAĆ treści?

 

E-mail

Wysyłanie maili do potencjalnych lub obecnych klientów, jest niezwykle ważne w podtrzymywaniu relacji z użytkownikami. Trzeba jednak umiejętnie tworzyć treści wiadomości, wysyłanych na adresy osób, zapisanych m.in. przez newsletter.

Musisz zadbać o to, by wysyłane do użytkowników treści były przydatne i atrakcyjne. Jeśli będą one bowiem nudne i nie zainteresują adresata, po pewnym czasie zacznie ignorować wiadomości, przez co możesz stracić tę drogę kontaktu.

Jeżeli chcesz zwiększyć zasięg wysyłanych przez siebie wiadomości, możesz też skorzystać z usług innych firm, oferujących dystrybucję wiadomości w ramach partnerstwa biznesowego. W takim przypadku firma ta może udostępnić Twoją wiadomość na swojej liście dystrybucyjnej.

Platformy udostępniania treści

Najbardziej popularną stroną internetową tego typu na świecie jest Reddit, a w Polsce Wykop. Dzięki nim możesz umieszczać poszczególne linki do Twojej witryny w odpowiednich kategoriach wyszukiwania. Takie działanie pozwoli zwiększyć widoczność strony internetowej, a także popularność wśród użytkowników.

Pamiętaj tylko, aby linki, które umieszczasz, zawierały wysokiej jakości treści!

 

Sieci społecznościowe

Nie od dziś wiadomo, że portale społecznościowe są świetnym miejscem do prowadzenia kampanii reklamowej. Stworzenie profilu danej firmy pozwala na sprawną komunikację z konsumentami oraz udostępnianie linków do Twojej strony internetowej. Możesz również wstawiać wykonane zdjęcia, infografiki czy filmiki.

Jeśli w odpowiedni sposób zadbasz o prowadzenie fanpage’a, a zamieszczane na nim posty będą ciekawe, użytkownicy będą udostępniać Twoje posty (razem z linkami do Twojej witryny). A, jak już wiemy, większa liczba linków przychodzących to większe prawdopodobieństwo wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

A więc… Do dzieła!

 

Niezależnie od branży, w jakiej działasz, warto jest tworzyć różnorodny content, który przyciągnie uwagę użytkowników. Pamiętaj, że to, co jest dobre dla użytkowników, jest również dobre dla robotów wyszukiwarek. Dlatego też wszystkie działania, mające na celu stworzenie witryny przyjaznej użytkownikowi mogą mieć wpływ na pozycjonowanie Twojej strony.
Zachęcamy więc do tego, by poeksperymentować nieco z poszczególnymi strategiami dystrybucji treści. Być może któraś z nich stanie się świetnym sposobem na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55