Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 27.02.2009

Kilka odpowiedzi w kwestii linków – cz. 3

Pytanie o koszty należy do pierwszych w przypadku rozważania o podjęciu jakiejkolwiek kampanii reklamowej. W przypadku linków sponsorowanych Google AdWords pierwszym i najważniejszym komunikatem jest: reklamodawca płaci za kliknięcia stawkę zwaną CPC – Cost Per Click.

 

Jak działa CPC?

 

CPC nie jest sztywne – wynika to z istoty rzeczy działania linków sponsorowanych: reklamy konkurują ze sobą na zasadzie licytacji. Załóżmy, że firma A, zgodnie ze wskazaniem ze strony Google, ustawi stawkę na poziomie np. 0,23 zł i wyświetli swój link na 2. pozycji wśród wyników sponsorowanych. Firma B, chcąc znaleźć się wyżej, niż firma A, musi zaproponować co najmniej 0,24 zł za kliknięcie. A i B mogą się licytować do woli. Zazwyczaj jednak zawsze pojawia się reklamodawca C, i kolejni, zmiany w stawkach są więc czymś normalnym, niemal permanentnym. Jedynie w sytuacji, gdy reklamodawcy są zadowoleni z pozycji i chcą zachować status quo, stawki się nie zmieniają przez długi czas – dopóki inny reklamodawca nie zalicytuje agresywniej.

Te czynniki powodują, że CC zawsze jest szacunkowe – ale realny poziom nie musi być wcale dużo wyższy, bo żadnemu reklamodawcy nie zależy przecież, by podrażać kwotę za wyrażenie bardziej, niż mu się to opłaca.

Jednocześnie zawsze mamy kontrolę nad kosztami – można powiedzieć: „chcę płacić tyle a tyle za kliknięcie”. Dopóki to wystarcza, by wyświetlać się wśród linków, taka strategia oszczędnościowa sprawdza się w praktyce doskonale.

Innym pojęciem okołofinansowym jest budżet dzienny – to kwota, jaką dziennie chcemy wydawać na kliknięcia. Ustalenie tego poziomu zabezpiecza przed nadmiernie szybkim wyczerpaniem salda środków na kliknięcia. Wyjaśnia też, dlaczego o godz. 22 nasz link przestaje się wyświetlać – po prostu budżet dzienny został „wyklikany”. Można go podnieść, można go zmniejszyć – to kolejna narzędzie kontroli nad wydatkami.

Ciąg dalszy nastąpi…

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55