Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Na co tak naprawdę będzie się wyświetlał mój link? Czy tylko na frazę „żaba”? Czy może też się wyświetlać na „żaba Warszawa”? I czy na każde, dowolne wyrażenie, można wyświetlać linki?
Zacznijmy od końca: nie na każdą frazę można wyświetlać linki. Nie można ich wyświetlać na frazy pozbawione sensu oraz słowa niepopularne wśród użytkowników. Krótko mówiąc, jeżeli niewiele osób na świecie wpisuje jako zapytanie „żaba”, to na tę frazę nie warto się reklamować? Bo dla kogo?
Inna kwestią jest umiejętne dopasowanie wyrażenia – czyli takie ustawienie frazy w kampanii, by powodowała wyświetlanie linku w określony sposób. W kampanii linków sponsorowanych Google AdWords możemy wybrać między dopasowaniem ścisłym, przybliżonym, do wyrażenia oraz wykluczającym.
Dopasowanie ścisłe powoduje, ze link będzie wyświetlał się tylko i wyłącznie na wskazaną frazę, czyli na „żaba”, ale już nie na „żaba Warszawa” na przykład.
Dopasowanie do wyrażenia powoduje wyświetlanie linku na zapytanie zawierające wybraną frazę, a więc „żaba Warszawa”, „co to jest żaba” itp. Dopasowanie przybliżone powoduje wyświetlanie się reklamy po wpisaniu jako zapytanie dowolnego zestawu słów zawierającego nasze słowo kluczowe.
Dopasowanie wykluczające pozwala zabezpieczyć link przed wyśiwetlaniem na przypadkowe frazy. Jesli sprzedajemy żaby, nie warto wyświetlać linku na zapytania „co to jest żaba”. W tej sytuacji w dopasowaniu wykluczającym ustawiamy słowa „co to jest”.
Różnice widać na przykładzie. Załóżmy, że zależy nam na frazie „żaba Warszawa”, które jest mało popularne i w dopasowaniu ścisłym nie powoduje wyświetlania linków. Popularna i wartościowa dla kampanii jest natomiast fraza „żaba”. W takiej sytuacji należy zastosować dopasowanie przybliżone: link wyświetli się dzięki obecności w zapytaniu fraza „żaba”.
Receptą na sukces w wyświetlaniu linków jest przemyślany dobór wyrażeń. Certyfikowani specjaliści potrafią zdiagnozować,c zy dana fraza umożliwi wyświetlanie reklamy, zastosują odpowiednie dopasowanie bądź zaproponują synonim o odpowiedniej popularności.
Ciąg dalszy nastąpi…
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: