Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 26.02.2009

Kilka odpowiedzi w kwestii linków – cz. 2

Kilka odpowiedzi w kwestii linków - cz. 2 Na co tak naprawdę będzie się wyświetlał mój link? Czy tylko na frazę „żaba”? Czy może też się wyświetlać na „żaba Warszawa”? I czy na każde, dowolne wyrażenie, można wyświetlać linki?

 

Ograniczenia i dopasowania

 

Zacznijmy od końca: nie na każdą frazę można wyświetlać linki. Nie można ich wyświetlać na frazy pozbawione sensu oraz słowa niepopularne wśród użytkowników. Krótko mówiąc, jeżeli niewiele osób na świecie wpisuje jako zapytanie „żaba”, to na tę frazę nie warto się reklamować? Bo dla kogo?

Inna kwestią jest umiejętne dopasowanie wyrażenia – czyli takie ustawienie frazy w kampanii, by powodowała wyświetlanie linku w określony sposób. W kampanii linków sponsorowanych Google AdWords możemy wybrać między dopasowaniem ścisłym, przybliżonym, do wyrażenia oraz wykluczającym.

Dopasowanie ścisłe powoduje, ze link będzie wyświetlał się tylko i wyłącznie na wskazaną frazę, czyli na „żaba”, ale już nie na „żaba Warszawa” na przykład.

Dopasowanie do wyrażenia powoduje wyświetlanie linku na zapytanie zawierające wybraną frazę, a więc „żaba Warszawa”, „co to jest żaba” itp. Dopasowanie przybliżone powoduje wyświetlanie się reklamy po wpisaniu jako zapytanie dowolnego zestawu słów zawierającego nasze słowo kluczowe.

Dopasowanie wykluczające pozwala zabezpieczyć link przed wyśiwetlaniem na przypadkowe frazy. Jesli sprzedajemy żaby, nie warto wyświetlać linku na zapytania „co to jest żaba”. W tej sytuacji w dopasowaniu wykluczającym ustawiamy słowa „co to jest”.

Różnice widać na przykładzie. Załóżmy, że zależy nam na frazie „żaba Warszawa”, które jest mało popularne i w dopasowaniu ścisłym nie powoduje wyświetlania linków. Popularna i wartościowa dla kampanii jest natomiast fraza „żaba”. W takiej sytuacji należy zastosować dopasowanie przybliżone: link wyświetli się dzięki obecności w zapytaniu fraza „żaba”.

Receptą na sukces w wyświetlaniu linków jest przemyślany dobór wyrażeń. Certyfikowani specjaliści potrafią zdiagnozować,c zy dana fraza umożliwi wyświetlanie reklamy, zastosują odpowiednie dopasowanie bądź zaproponują synonim o odpowiedniej popularności.

Ciąg dalszy nastąpi…

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55