Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 17.07.2009

Jesteśmy na widoku

Jesteśmy na widoku Różnorodność aktywności podejmowanych przez nas w Internecie powoduje, że w wielu różnych miejscach sieciowych zostawiamy skrawki informacji o sobie. Tu imię i nazwisko, tam informacja o edukacji, tu i ówdzie o karierze zawodowej. Dodając do tego entuzjastyczną chęć do dzielenia się fotkami z prywatnych wydarzeń, a więc i wizerunkami bliskich nam osób, aktualnych dziewczyn, można śmiało powiedzieć, że większość z nas odkrywa w Sieci wszystkie ważne informacje na swój temat. Ma to wpływ na postrzeganie nas przez znajomych, to oczywiste, i po to (w przypadku serwisów społecznościowych) dzielimy się swoim życiem, żeby jakoś się wykreować.

Ale ta kreacja trafia także do pracodawców – aktualnych i przyszłych, o ile szperają w Internecie w intencji znalezienia jakichś nowinek o danej osobie. Coraz powszechniejszym zjawiskiem wśród rekruterów jest sprawdzanie osób aplikujących do pracy nie tylko na Golden Line itp., lecz również na Naszej Klasie. Ta wiadomość powinna być inspiracją do rachunku sumienia: czy to, co tam pokazałem/pokazałam powinien na pewno oglądać mój szef??

Na zlecenie Polskie Badania Internetu przeprowadzono badania nad stopniem upublicznienia informacji o sobie przez polskich internautów. Okazało się, że tylko 2% spośród użytkowników Sieci nie ujawniło o sobie żadnych informacji. Aż 90% umieszcza imię, nazwisko i datę urodzenia. Dwie trzecie internautów zamieściło w Sieci swoje zdjęcia, 43% ujawnia przebieg kariery zawodowej, 10% podaję nazwę aktualnego pracodawcy, jedna trzecia ujawnia też swój prywatny numer telefonu.

Olbrzymia większość, bo aż 90% z internautów ma konto pocztowe, a 89% ma konto w serwisie społecznościowym. Co więcej, już 30% użytkowników ma profil nawet na pięciu różnych serwisach społecznościowych. Wielu z nas, internautów, nie usuwa także swoich kont z serwisów, z których przestali korzystać. Dodatkowo, każdy z nas zostawia po sobie trwały ślad w historii wyszukiwania rejestrowanej przez wyszukiwarki. Anonimowość dziś to pojęcie naprawdę nieprecyzyjne.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55