Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
To, że internet jako źródło informacji wyprzedził prasę codzienną nie jest niczym nowym. Zjawisko to utrzymuje się już od kilku lat, a media papierowe dążą do utrzymania popularności również poprzez rozwój swoich portali i publikowanie wydań elektronicznych. Internet wygrywa szybkością rozprzestrzeniania wiadomości. Jednak jeszcze do niedawna pod względem poprawności językowej i rzetelności treściom internetowym było do prasy daleko. Obecnie, gdy nawet najmniejsze lokalne dzienniki i czasopisma rozwijają swoje serwisy internetowe, poziom merytoryczny i dziennikarski tekstów w sieci wzrasta. Dziennikarze nie dzielą się już tylko na prasowych, radiowych i telewizyjnych. Do ich grona dołączyli bowiem także autorzy treści internetowych.
Jako części olbrzymich grup wydawniczych portale walczą o czytelników na równi z pozostałymi mediami. Spadek sprzedaży wydań papierowych nie oznacza jednak spadku czytelnictwa prasy w ogóle. Ubiegłoroczne badania Izby Wydawców Prasy z zakresu diagnozy zachowań czytelniczych wskazują, że w nadchodzących latach czytelnictwo prasy w Polsce ma wzrosnąć od kilku do kilkunastu procent. Przyczynia się do tego wzrost popularności wydań cyfrowych, w które inwestują zarówno gazety lokalne, jak i ogólnopolskie dzienniki, tygodniki opinii czy miesięczniki.
Tak więc nie chcąc tracić na popularności, portale internetowe nieposiadające swoich odpowiedników na papierze powinny dorównywać konkurencji pod względem jakości. W końcu pod pojęciem prasy prawo autorskie rozumie również internet. Takie zmiany na rynku medialnym zachęcają reklamodawców do inwestowania w ogłoszenia internetowe. Wykorzystując internet reklamodawca może dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców. Po za tym kampanie w sieci wciąż są tańsze aniżeli spoty telewizyjne czy wykupione moduły w prasie. Internet jest dziś dla nas podstawowym źródłem informacji. Towarzysząca mu reklama odnosi więc znacznie wyższą skuteczność od tej papierowej.
Czytamy coraz więcej, choć już częściej to co na ekranie niż na papierze. Połączenie wysokiej jakości treści dziennikarskich z umiejętnie wkomponowaną w nie promocją to najskuteczniejsze działanie marketingowe. W końcu lepiej zainwestować w reklamę, która towarzyszy treściom samodzielnie wyszukiwanym przez internautę, niż w kolorowe, ale odruchowo pomijane wzrokiem czytelnika gazetowe moduły.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: