Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Użytkownicy portali społecznościowych są aktywni w różnym stopniu. Jedni wykorzystują konta do komentowania i dzielenia się swoim zdaniem, inni tylko przeglądają aktualności nie pozostawiając po sobie śladu. Instagram czy Pinterest mogą cieszyć się sporą aktywnością użytkowników z powodu swojej specyfiki. Jako kanały wyznaczające trendy są popularne wśród osób zainteresowanych modą i lifestylem.
Ktoś, kto poszukuje codziennych inspiracji do bycia na czasie, siłą rzeczy będzie chciał odbierać wszystkie adresowane do niego treści. Pewną odrębną grupę stanowią również subskrybenci kanałów w serwisie YouTube. Oni poszukują treści dokładnie dopasowanych do ich zainteresowań i te chcą śledzić na bieżąco.
Niezależnie od tego, w jakim typie mediów społecznościowych nasza marka odnajdzie się najlepiej, kluczem do budowania silnej grupy fanów lub obserwatorów jest jakość prezentowanych treści.
Twórzmy zatem posty, które:
1. są przydatne użytkownikom,
2. spełniają wymagania grupy docelowej,
3. pokazują ofertę firmy nieinwazyjnie.
Tylko tyle i aż tyle. Dobry content marketing pozwala zbudować trwałą relację z klientem. Aktywny fan stanie się ambasadorem produktu lub usługi, również poza internetem. Oczywiście w prowadzeniu profili firmowych w mediach społecznościowych nie możemy zapomnieć o prawidłowej interakcji z użytkownikami. Moderator profilu powinien odpowiadać na wiadomości oraz komentarze.
To zasada tworzenia profesjonalnego fanpage’u. Prawidłowo prowadzone konto firmowe powinno zawierać 70 procent treści unikalnej i przydatnej dla klienta, 20 procent treści udostępnianych od innych użytkowników, a 10 procent treści poświęconych ofercie sprzedażowej firmy. Warto pisać posty związane z firmą lub branżą, bogate w ciekawostki lub dane, które będą chętnie udostępniane przez innych użytkowników. Pamiętajmy o dopasowaniu ich do grupy docelowej.
W budowaniu społeczności ważna jest przemyślana aktywność osoby prowadzącej konto. Warto komentować też na innych profilach i dzielić się z fanami poprzez udostępnianie treści. Trzeba jednak robić to z głową, by nie tworzyć czegoś, co przez innych nazywane jest spamem. Komentowanie poprzez „kopiuj-wklej” na pewno nie przysporzy nam nowych fanów ani nie zwiększy popularności.
Obecnie specjaliści od content marketingu są zgodni co do tego, że lepsze jest mniejsze grono zaangażowanych fanów, niż setki, a nawet tysiące fanów bezwartościowych dla fanpage’u marki. Dlatego nie polecamy możliwości kupna pakietu fanów na portalu aukcyjnym.
Tworząc treści na fanpage należy kierować się szczerością. Polecajmy strony, które rzeczywiście są powiązane z naszą branżą. Nie udostępniajmy wszystkiego, co się da, tylko po to, by za wszelką cenę zwiększyć swoją popularność. Skutek może być odwrotny do zamierzonego (np. skrypt do wirusowego udostępniania).
Źródła:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: