Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 21.03.2016

Jak zdobywać fanów w social media?

Użytkownicy portali społecznościowych są aktywni w różnym stopniu. Jedni wykorzystują konta do komentowania i dzielenia się swoim zdaniem, inni tylko przeglądają aktualności nie pozostawiając po sobie śladu. Instagram czy Pinterest mogą cieszyć się sporą aktywnością użytkowników z powodu swojej specyfiki. Jako kanały wyznaczające trendy są popularne wśród osób zainteresowanych modą i lifestylem.

Ktoś, kto poszukuje codziennych inspiracji do bycia na czasie, siłą rzeczy będzie chciał odbierać wszystkie adresowane do niego treści. Pewną odrębną grupę stanowią również subskrybenci kanałów w serwisie YouTube. Oni poszukują treści dokładnie dopasowanych do ich zainteresowań i te chcą śledzić na bieżąco.

Niezależnie od tego, w jakim typie mediów społecznościowych nasza marka odnajdzie się najlepiej, kluczem do budowania silnej grupy fanów lub obserwatorów jest jakość prezentowanych treści.

Twórzmy zatem posty, które:

1. są przydatne użytkownikom,

2. spełniają wymagania grupy docelowej,

3. pokazują ofertę firmy nieinwazyjnie.

Tylko tyle i aż tyle. Dobry content marketing pozwala zbudować trwałą relację z klientem. Aktywny fan stanie się ambasadorem produktu lub usługi, również poza internetem. Oczywiście w prowadzeniu profili firmowych w mediach społecznościowych nie możemy zapomnieć o prawidłowej interakcji z użytkownikami. Moderator profilu powinien odpowiadać na wiadomości oraz komentarze.

 

70-20-10

 

To zasada tworzenia profesjonalnego fanpage’u. Prawidłowo prowadzone konto firmowe powinno zawierać 70 procent treści unikalnej i przydatnej dla klienta, 20 procent treści udostępnianych od innych użytkowników, a 10 procent treści poświęconych ofercie sprzedażowej firmy. Warto pisać posty związane z firmą lub branżą, bogate w ciekawostki lub dane, które będą chętnie udostępniane przez innych użytkowników. Pamiętajmy o dopasowaniu ich do grupy docelowej.

 

Komentuj, dziel się, udostępniaj – z głową

 

W budowaniu społeczności ważna jest przemyślana aktywność osoby prowadzącej konto. Warto komentować też na innych profilach i dzielić się z fanami poprzez udostępnianie treści. Trzeba jednak robić to z głową, by nie tworzyć czegoś, co przez innych nazywane jest spamem. Komentowanie poprzez „kopiuj-wklej” na pewno nie przysporzy nam nowych fanów ani nie zwiększy popularności.

Obecnie specjaliści od content marketingu są zgodni co do tego, że lepsze jest mniejsze grono zaangażowanych fanów, niż setki, a nawet tysiące fanów bezwartościowych dla fanpage’u marki. Dlatego nie polecamy możliwości kupna pakietu fanów na portalu aukcyjnym.

Tworząc treści na fanpage należy kierować się szczerością. Polecajmy strony, które rzeczywiście są powiązane z naszą branżą. Nie udostępniajmy wszystkiego, co się da, tylko po to, by za wszelką cenę zwiększyć swoją popularność. Skutek może być odwrotny do zamierzonego (np. skrypt do wirusowego udostępniania).

Źródła:

Nowymarketing.pl; Socjomania.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55