Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 6:15 min Ikona 06.03.2019

Jak wypromować swojego bloga?

To niezwykle przydatne narzędzie dla firm, na którym pracownicy mogą zamieszczać fachowe treści, porady, udzielać informacji na zadawane pytania. Prowadzenie takiego bloga może również pomóc w pozycjonowaniu naszej strony, umożliwia on naturalny sposób wykorzystania fraz długiego ogona oraz umieszczenia cennych dla firmy wyrażeń. Dopracowany i unikalny tekst na blogu to doskonały sposób na dobre pozycjonowanie i budowanie wiarygodności naszej strony.

Tworzyć treści potrafi wielu z nas problem pojawia się w momencie kiedy tekst zostanie opublikowany, a my nie wiemy, co zrobić, żeby ktoś chciał go przeczytać. W dzisiejszych czas odbiorcę trzeba nie tylko zainteresować, ale przede wszystkim podsunąć mu tekst pod nos i pilnować, żeby go nie przeoczył.



Zacznijmy od podstaw:

1. Promuj treści wśród znajomych i nie tylko

To oczywiste, że tworząc bloga od razu chcesz pokazać go swoim znajomym. Stanowią oni grupę, która jest dla Ciebie łatwo dostępna, dlatego często wydaje Ci się że nie musisz już szukać innych odbiorców. Jednak to nie takie proste, oczywiście rozpowszechniaj treści wśród znajomych, ale poszerz tę grupę o nowych odbiorców.  A jak ich znaleźć?

Po prostu wejdź na fora tematyczne związane z tematyką Twojego bloga, wdaj się w dyskusje, udzielaj porad. Zjednaj sobie osoby o podobnych do Twoich zainteresowaniach, a później promuj wśród nich swoje treści.

2.    Nie ograniczaj się do Facebooka

Oczywiście Facebook jest bardzo przydatny jeśli chodzi o tworzenie reklam, ale to nie jedyny popularny wśród odbiorów portal.

Do Twojej dyspozycji jest wiele innych kanałów komunikacji, jak, np. Instagram, na który możesz wrzucić zdjęcie z krótkim opisem zachęcającym do przeczytania artykułu.

Możesz także wykorzystać Instastory, na którym umieścisz odnośnik do artykułu, wystarczy, że użytkownik przeciągnie palcem po ekranie i znajdzie się na Twoim blogu. Zaćwierkaj też na Twitterze niech świat się dowie, że powstał nowy wpis.

Umieszczanie wpisów na różnych portalach ma szansę zwiększyć ich widoczność, a co za tym idzie dotrzeć do większej grupy odbiorców, a o to przecież chodzi, prawda?

3. Postaw na SEO

Pozycjonowanie daje ogromne możliwości, dzięki którym strona ma szansę znaleźć się jeszcze wyżej w wynikach wyszukiwania.
Dlatego nie zwlekaj! Jak to zrobić?

Wypróbuj keyword research, który pomoże Ci znaleźć słowa powiązane z wybranym tematem. Wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz wybraną frazę, a Google podpowie Ci, jakie inne związane z nią wyrazy były najczęściej wyszukiwane.

Załóżmy, że prowadzisz blog o zdrowym żywieniu, jakich fraz użyjesz? Najlepiej takich, które są bezpośrednio związane z tą tematyką, będą to, np. zdrowie, żywność, żywność ekologiczna, dieta, żywność bio.

No dobrze, a co w przypadku bloga o turystyce górskiej? Znowu wybierz powiązane słowa: wakacje w górach, turystyka górska, wycieczka w góry, bieszczady z dziećmi, wyjście w tatry zimą. Jak widać to wcale nie jest takie trudne.

Pamiętaj, że to tylko podstawy, które są maciupeńkim fragmentem profesjonalnych działań SEO, dlatego prawdopodobnie nie podniosą znacznie rankingu Twojej strony, ale przynajmniej dowiesz się jakich słów używać w tworzonych tekstach.

Pierwsze kroki masz już za sobą, teraz czas na coś dla zaawansowanych

1. Reklamuj się

Promocja wpisów na Facebooku wymaga inwestycji, ale jest warta swojej ceny. Jeśli jednak chcesz przeprowadzić ją odpowiednio powinieneś pamiętać o 3 podstawowych elementach:

  • Określ swój cel: w czym ma Ci pomóc zamieszczenie wybranej reklamy. Czy chcesz za jej pomocą zwiększyć swoją rozpoznawalność? Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży? Zastanów się nad tym i stwórz własny cel.
  • Określ odbiorców: promocja reklamy wymaga odpowiedniego targetu. W tym przypadku znowu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Do kogo ma dotrzeć Twoja reklama? Odbiorcami są kobiety, mężczyźni, a może wszyscy? W jakim są wieku?
  • Określ, co ma przedstawiać promowany post: wybierz dobrą (nie stockową) grafikę oraz chwytliwy nagłówek, za pomocą którego przekażesz ważne informacje, ale również wymusisz kliknięcie w reklamę.

2. Postaw na SEO, ale użyj profesjonalnych narzędzi

Najprostszy sposób wykorzystania SEO został przedstawiony na początku tekstu. Jednak będąc coraz bardziej zaawansowanym użytkownikiem warto korzystać ze specjalnych narzędzi, które pomogą Ci jeszcze lepiej promować i pozycjonować blog. Jak to zrobić?
  • Użyj platformy Google Search Console stanowi ona doskonałe narzędzie dla wszystkich administratorów stron internetowych. Pozwala na analizę widoczności strony w wynikach wyszukiwania oraz  poprawia jej optymalizację. Daje Ci również możliwość przeglądu statystyk oraz stanu indekwsowania witryny przez roboty Google.
  • Sprawdź Google Analytics to narzędzie pomoże Ci śledzić ruch na stronie. Podpowie, jak ją udoskonalić, żeby zaspokoić potrzeby użytkowników. Za pomocą Google Analytics dowiesz się również, jakie treści na Twoim blogu są popularne oraz ilu użytkowników odwiedza Twój blog.
Istnieje wiele innych sposobów oraz narzędzi, które możesz wykorzystać do pozycjonowania swojej strony, a jeśli posiadasz odpowiednie środki warto powierzyć te działania profesjonalistom.

3. Poproś o pomoc influencerów
Wypromowanie bloga wcale nie jest takie proste zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz. W takiej sytuacji warto poprosić o pomoc influencerów. Jeśli chcesz zrobić to skutecznie, to przede wszystkim musisz zainteresować ich swoją treścią. Przejrzyj ich blogi sprawdź o czym piszą i to o czym jeszcze nie pisali. Na swoim blogu porusz kwestie, które mogą ich zainteresować.
Wyślij do nich swoje unikalne teksty, poproś o udostępnienie albo chociaż o komentarz i opinię na ich temat. Ważne, żeby stworzona przez Ciebie treść była dla nich interesująca i poruszała kwestie związane z konkretną branżą. Wtedy Twoje szansę na promocje poprzez influencerów znacznie wzrosną.

Znajdź grupy, fora, albo media społecznościowe za pomocą, których komunikują się z fanami
wybrani influencerzy. Wejdź z nim w dyskusję, zainteresuj ich swoją osobą. Pamiętaj żeby nie umieszczać nachalnie linku do swojego bloga, ani nie zasypywać ich wiadomościami.



I na koniec

Jak widać promowanie treści zamieszczonych na blogu ma współcześnie bardzo duże znaczenie. Szeroki wybór narzędzi za pomocą, których możesz zwiększyć popularność treści jest coraz większy. Warto zacząć powoli, udostępniając posty wśród znajomych, następnie poszukać grup tematycznych zainteresowanych Twoją treścią.
Kiedy już zdobędziesz kilkunastu odbiorców idź dalej, postaw na SEO, znajdź słowa kluczowe, które pomogą Ci się lepiej pozycjonować. Postaw na profesjonalne narzędzia, jak np. Google Search Console, czy Google Analytics. Dobrym pomysłem jest także skorzystanie z pomocy influencerów – dzięki nim możesz zyskać nowych odbiorców. Jak widzisz sposobów jest mnóstwo, a wybór należy do Ciebie.

Źródła: Ahrefsbog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55