Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Tworzyć treści potrafi wielu z nas problem pojawia się w momencie kiedy tekst zostanie opublikowany, a my nie wiemy, co zrobić, żeby ktoś chciał go przeczytać. W dzisiejszych czas odbiorcę trzeba nie tylko zainteresować, ale przede wszystkim podsunąć mu tekst pod nos i pilnować, żeby go nie przeoczył.
Zacznijmy od podstaw:
1. Promuj treści wśród znajomych i nie tylko
To oczywiste, że tworząc bloga od razu chcesz pokazać go swoim znajomym. Stanowią oni grupę, która jest dla Ciebie łatwo dostępna, dlatego często wydaje Ci się że nie musisz już szukać innych odbiorców. Jednak to nie takie proste, oczywiście rozpowszechniaj treści wśród znajomych, ale poszerz tę grupę o nowych odbiorców. A jak ich znaleźć?
Po prostu wejdź na fora tematyczne związane z tematyką Twojego bloga, wdaj się w dyskusje, udzielaj porad. Zjednaj sobie osoby o podobnych do Twoich zainteresowaniach, a później promuj wśród nich swoje treści.
2. Nie ograniczaj się do Facebooka
Oczywiście Facebook jest bardzo przydatny jeśli chodzi o tworzenie reklam, ale to nie jedyny popularny wśród odbiorów portal.
Do Twojej dyspozycji jest wiele innych kanałów komunikacji, jak, np. Instagram, na który możesz wrzucić zdjęcie z krótkim opisem zachęcającym do przeczytania artykułu.
Możesz także wykorzystać Instastory, na którym umieścisz odnośnik do artykułu, wystarczy, że użytkownik przeciągnie palcem po ekranie i znajdzie się na Twoim blogu. Zaćwierkaj też na Twitterze niech świat się dowie, że powstał nowy wpis.
Umieszczanie wpisów na różnych portalach ma szansę zwiększyć ich widoczność, a co za tym idzie dotrzeć do większej grupy odbiorców, a o to przecież chodzi, prawda?
3. Postaw na SEO
Pozycjonowanie daje ogromne możliwości, dzięki którym strona ma szansę znaleźć się jeszcze wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlatego nie zwlekaj! Jak to zrobić?
Wypróbuj keyword research, który pomoże Ci znaleźć słowa powiązane z wybranym tematem. Wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz wybraną frazę, a Google podpowie Ci, jakie inne związane z nią wyrazy były najczęściej wyszukiwane.
Załóżmy, że prowadzisz blog o zdrowym żywieniu, jakich fraz użyjesz? Najlepiej takich, które są bezpośrednio związane z tą tematyką, będą to, np. zdrowie, żywność, żywność ekologiczna, dieta, żywność bio.
No dobrze, a co w przypadku bloga o turystyce górskiej? Znowu wybierz powiązane słowa: wakacje w górach, turystyka górska, wycieczka w góry, bieszczady z dziećmi, wyjście w tatry zimą. Jak widać to wcale nie jest takie trudne.
Pamiętaj, że to tylko podstawy, które są maciupeńkim fragmentem profesjonalnych działań SEO, dlatego prawdopodobnie nie podniosą znacznie rankingu Twojej strony, ale przynajmniej dowiesz się jakich słów używać w tworzonych tekstach.
Pierwsze kroki masz już za sobą, teraz czas na coś dla zaawansowanych
1. Reklamuj się
Promocja wpisów na Facebooku wymaga inwestycji, ale jest warta swojej ceny. Jeśli jednak chcesz przeprowadzić ją odpowiednio powinieneś pamiętać o 3 podstawowych elementach:
2. Postaw na SEO, ale użyj profesjonalnych narzędzi
I na koniec
Źródła: Ahrefsbog
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: