Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Google ponownie rozwinął funkcjonalność panelu AdWords, a tym samym ponownie umożliwił skuteczniejszą reklamę dla użytkowników linków sponsorowanych. Dokładnie dotyczy to reklamy kontekstowej zamieszczanej w sieci partnerskiej Google.
Funkcją tą jest remarketing. Cóż to oznacza? Najlepiej pokazać to na przykładzie. Załóżmy, że sprzedajemy artykuły turystyczne, między innymi namioty. Klient poszukujący odpowiedniej oferty trafił na naszą stronę dzięki wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce Google. Już miał dokonać zakupu, jednak rozmyślił się, gdyż cena wydała się zbyt wysoka. W takiej sytuacji powrót Klienta do naszego sklepu jest raczej wątpliwy. Zapamiętał nas jako „drogich”.
Być może straciliśmy klienta, a my właśnie wpadliśmy na pomysł zrobienia szybkiej promocji, obniżki, krótkiej wyprzedaży. Klient już zniechęcił się, nie wróci do nas sam z siebie. Jak poinformować klienta o naszej nowej promocji? Do powrotu do naszego sklepu? Można do tego użyć ogromnych możliwości optymalizacji kampanii AdWords i zmienić parametry pojawiania się wyświetlanych reklam.
Efektem uruchomienia tej funkcjonalności będzie możliwość wyświetlenia specjalnej reklamy z promocyjną ofertą wszystkim tym klientom, którzy byli już na naszej stronie, nie dokonali zakupu, a aktualnie przeglądają stronę należącą do sieci partnerskiej Google. Tą metodą można w prosty sposób dotrzeć ponownie z treścią reklamową do klientów, którzy wcześniej nie zainteresowali się naszą ofertą.
Według Google, remarketing warto zastosować w przypadku firm, których klienci dobrze reagują na jej treści reklamowe oraz na oferty specjalne. Można w ten sposób promowaćsię też dla internautów ponownie odwiedzających nasz sklep, którzy już dokonali zakupu, albo kliknęli w wybrany przez nas produkt (np. konkretny model namiotu).
Źródło: AdWords Blogspot
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: