Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 26.10.2016

Jak pisać dla „skanującego” czytelnika?

Nie widzę nic ciekawego, idę dalej
Na zdobycie zaufania czytelnika i zapewnienie go, że znajdzie na naszej stronie coś ciekawego, mamy tylko 8 sekund. To mało. Dlatego warto zdać sobie sprawę z kilku zasad, które wypracowali internauci:
 
– tradycyjne przeszukiwanie encyklopedii w celu znalezienia odpowiedzi na pytanie trwało może dłużej, ale czytanie wydrukowanego tekstu jest o 25% szybsze niż w wersji elektronicznej – dlatego czytanie z ekranu wymaga zmniejszenia liczby użytych słów, aby wyrównać czas przyswajania wiedzy;
kilka źródeł z pewnością bardziej przekona czytelnika niż jedno – rozdziela on czas poświęcony na czytanie na wiele stron, przez co na nasz tekst zostaje kilka chwil;
współczesny czytelnik to aktywny czytelnik – oznacza to, że lubi gdy coś się dzieje, pozostanie na jednej stronie zaczyna go nudzić, brakuje nowych bodźców.

Porady dla piszącego – nasycenie i prostota
Stawiaj więc na zwięzłe komunikaty, nasycone treścią przyswajalną za jednym spojrzeniem. W ten sposób czytelnik może zapamiętać kilka ważnych haseł w krótkim czasie. Pisząc jakikolwiek tekst, warto pamiętać o trzech głównych zasadach:

1. Zwięzłość
Im bardziej skompresowany tekst, tym lepiej. Niekoniecznie oznacza to, że powinien być krótki. Poruszany temat należy wyczerpać! Ale pamiętaj – zbyt dużo informacji i szczegółów zniechęca do zapoznania się z treścią. Na koncentrację czytelnika ma również wpływ używany język. Prostota zawsze była w cenie, dlatego stosowanie imiesłowów, przysłówków czy strony biernej utrudnia przekaz (np. czytający, przeczytawszy, czy nadmierne stosowanie dużo, mało, nieco, czasem itp.).

2. Obiektywizm
Staraj się przedstawić temat bez wyrażania swojej opinii – pozostaw to czytelnikowi. Jeśli piszesz tekst reklamowy unikaj sztampowych sformułowań – działają „jak płachta na byka” i odstraszają internautę, który szuka rzetelnej wiedzy. „Najlepszy produkt”, „wysoka jakość” nie robią już wrażenia, a kojarzą się nie najlepiej.

 
 
3. Przyciąganie uwagi
Last but not least w naszym mini-dekalogu. Wzrok kieruje się najpierw na wyróżnione treści, dlatego stosuj pogrubienia, podkreślenia czy kursywę. Dawaj odpocząć oczom i ułatw przekaz przez stosowanie wyliczeń. Twórz krótkie zdania i akapity oraz dziel tekst na segmenty – morze liter nie jest interesujące.

Podsumowanie
Dobry tekst to zwięzła (niekoniecznie krótka!), odpowiednio sformatowana treść. Informacje wprowadzone bez zbędnych i przydługich wstępów oraz zastosowane techniki przyciągania uwagi mogą spowodować, że zainteresujemy czytelnika. Musimy zapewnić mu rozrywkę, nieustannie pobudzać do działania, aby nie czuł, że stoi w miejscu, wciąż na tej samej stronie. Dlatego dzielmy teksty na krótsze segmenty i twórzmy treść, która porusza interesujące zagadnienia możliwe do zrozumienia w kilka chwil.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55