Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
1. Zwięzłość
Im bardziej skompresowany tekst, tym lepiej. Niekoniecznie oznacza to, że powinien być krótki. Poruszany temat należy wyczerpać! Ale pamiętaj – zbyt dużo informacji i szczegółów zniechęca do zapoznania się z treścią. Na koncentrację czytelnika ma również wpływ używany język. Prostota zawsze była w cenie, dlatego stosowanie imiesłowów, przysłówków czy strony biernej utrudnia przekaz (np. czytający, przeczytawszy, czy nadmierne stosowanie dużo, mało, nieco, czasem itp.).
2. ObiektywizmStaraj się przedstawić temat bez wyrażania swojej opinii – pozostaw to czytelnikowi. Jeśli piszesz tekst reklamowy unikaj sztampowych sformułowań – działają „jak płachta na byka” i odstraszają internautę, który szuka rzetelnej wiedzy. „Najlepszy produkt”, „wysoka jakość” nie robią już wrażenia, a kojarzą się nie najlepiej.
Podsumowanie
Dobry tekst to zwięzła (niekoniecznie krótka!), odpowiednio sformatowana treść. Informacje wprowadzone bez zbędnych i przydługich wstępów oraz zastosowane techniki przyciągania uwagi mogą spowodować, że zainteresujemy czytelnika. Musimy zapewnić mu rozrywkę, nieustannie pobudzać do działania, aby nie czuł, że stoi w miejscu, wciąż na tej samej stronie. Dlatego dzielmy teksty na krótsze segmenty i twórzmy treść, która porusza interesujące zagadnienia możliwe do zrozumienia w kilka chwil.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: