Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jeśli więc mówimy o słońcu zaraz pojawiają się w naszej głowie odpowiednie skojarzenia. Myślimy również o cieple oraz o tym, że słońce jest przyjazne. Kojarzy się nam ono również z wakacjami, czyli z czasem spędzonym na słodkim lenistwie. Słońce zasłużyło sobie na takie konotacje w sposób naturalny. Jak jest z budowaniem skojarzeń dotyczących marki?
W języku reklamy zjawisko budowania pola konotacyjnego dla marki lub produktu nazywa się brandingiem. Budowanie świadomości marki jest procesem długotrwałym, ponieważ polega na nawiązaniu pozytywnych relacji z odbiorcami. Należy więc przygotować narzędzia, które umożliwią tę komunikację. Oczywiście warto zacząć od stworzenia logo i wybrania odpowiedniego, przewodniego hasła, które należy konsekwentnie utrwalać w świadomości odbiorców. Jednak jest to dopiero początek pracy brandingowej. Konieczne jest również wybranie docelowej grupy odbiorców do których będzie kierowany przekaz brandingowy. Pozwoli to mówić ich językiem i odpowiadać na konkretne potrzeby. Następnie warto zacząć prowadzić działania informacyjno-promocyjne. Można więc stworzyć bloga firmowego, na którym będą publikowane treści przydatne dla klientów i użytkowników.
Warto również wykorzystywać media społecznościowe, dzięki którym klienci i sympatycy będą szybko otrzymywali świeże informacje dotyczące najnowszych usług oraz promowanych towarów. Branding opiera się na systematycznej pracy. Wszystkie działania powinny być więc skoordynowane tak, by przekaz, który otrzymują odbiorcy był spójny, przyjazny i atrakcyjny. Dzięki temu klienci dobrze nas poznają i staną się ambasadorami naszej marki, którzy chętnie dzielą się przekazywanymi przez nas informacjami.
Źródło: Marketing Przy Kawie
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: