Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 19.03.2009

Internet na wokandzie

Google i dostawcy Internetu mówią „nie”, ale eurodeputowani coraz intensywniej myślą nad ostrymi przepisami przeciwko praktyce „dzielenia się” plikami przez użytkowników – wszystko po to, by powstrzymać lawino narastające piractwo internetowe.

Motywacją do zaostrzania przepisów jest prawo autorskie i potrzeba ochrony dóbr osobistych i majątkowych twórców publikujących muzykę, teksty, filmy czy zdjęcia w Sieci. Do tego dochodzą w coraz większym stopniu także wymierne – i rosnące – straty gospodarcze wynikające z kopiowania plików przez internautów, korzystania z nich bez stosownych uprawnień.

Wyrazem bardziej stanowczej polityki przeciwko piratom internetowym – a więc wszystkim użytkownikom korzystającym np. z sieci typu p2p (peer to peer) – ma być tzw. raport Mediny, rezolucja projektująca zdelegalizowanie p2p oraz wprowadzenie opłat za tworzenie kopii plików chronionych prawem autorskim.

Już teraz widać, ze rządy biorą się za piractwo sieciowe na poważnie. We Francji planowana jest kara w postaci odcięcia dostępu do Internetu, w Wielkiej Brytanii i Szwecji za piractwo ma grozić zmniejszenie przepustowości łącza. Czy to racjonalne? Czy media internetowe, utożsamiane z anonimowością, demokracją i wolnością, też muszą zostać obwarowane przepisami, a praktyki, które – nie ukrywajmy – wielu użytkownikom weszły w krew jako naturalne – zostaną zesłane do podziemia? W końcu Google staje właśnie w obronie tej wolności, protestując przeciwko odcinaniu obywatelom dostępu do Internetu bez wyroku sądowego.

Mimo takich skojarzeń, korzystanie z Internetu musi być ufundowane na przejrzystych zasadach. Twórcy mają prawo do niebycia okradanymi… Biorąc pod uwagę fakt, że – jak szacuje International Intellectual Property Alliance – piraci spowodowali w 2008 roku 538 mln dolarów strat dla polskiej gospodarki, jest o co walczyć. Gospodarka w coraz większym stopniu opiera się na Internecie. Biznes staje się e-biznesem. Bez reguł w biznesie mamy szarą strefę, bez reguł w e-biznesie spodziewać się możemy tylko wielkich wpadek i braku zaufania dla kanału komunikacji.

Źródło: Wnp.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55