Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:00 min Ikona 17.01.2011

Internauci są mobilni

Coraz więcej użytkowników internetu na świecie stawia na szerokopasmowy mobilny dostęp do sieci. Jak podaje serwis Interaktywnie.com, powołujący się na szacunki Ericssona – liczba użytkowników szerokopasmowego mobilnego internetu na świecie jeszcze w tym roku może przekroczyć miliard. To dwukrotny wzrost w stosunku do roku 2010. Podczas pozycjonowania strony internetowej warto już teraz mieć świadomość zmian zachodzących w tym sektorze.

Bez wątpienia jest on związany z pojawianiem się sieci, które oferują coraz większa przepustowość łącza. Nie mniejszy wpływ ma dynamiczny rozwój rynku smartfonów, tabletów i laptopów z funkcją łączności.

 

Mobilni użytkownicy na świecie

 

Według szacunków w obecnym roku najwięcej nowych użytkowników skorzysta z oferty mobilnego dostępu do sieci na Bliskich Wschodzie, będzie to około 400 milionów. Natomiast w Europie Zachodniej i Ameryce przybędzie około 200 milionów użytkowników.

 

Mobilni użytkownicy w Polsce

 

W naszym kraju szacuje się, że z oferty mobilnego internetu korzysta około 15 procent internautów. Odbiorcami tego typu usługi są najczęściej młodzi mężczyźni pochodzący z dużych miast, którzy radzą sobie z obsługą nowych technologii.

Mobilny Internet najczęściej wykorzystują do kontaktu ze znajomymi i słuchania muzyki.

Polskiemu użytkownikowi mobilny internet kojarzy się z nowoczesnością i niezależnością, szybkim i łatwym dostępem do rozrywki, oraz nadal z wysoką ceną i limitami transferu danych.

Niezależnie jednak od ograniczeń można przewidywać, że rynek mobilny będzie stale rosnąć. W rezultacie również pozycjonowanie stron internetowych musi powoli zacząć skupiać się na użytkownikach, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. I dostosować swoje działania SEO do ich oczekiwań.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55