Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 05.11.2010

IAB: Internet się zmienia

Forum IAB, czyli najbardziej inspirująca konferencja e-marketingowa w Polsce, po raz kolejny przyciągnęła setki uczestników, chcących wysłuchać prelekcji specjalistów z wielu globalnych koncernów internetowych, takich jak m.in. Kaiser Kuo International Communication Director z Baidu.com z Chin, Blake Chandlee, Vice President Facebooka, a także Mike Walsh, światowy autorytet  w tematach związanych z cyfrową przyszłością.

 

Forum IAB

 

Uczestnicy spotkania podkreślali łatwy do zaobserwowania na co dzień fakt, że Internet ewoluuje, i to w ekspresowym tempie (ewolucja to więc czy permanentne rewolucje%u2026?). Zwracali uwagę na najszybciej rozwijające się rynki, jakimi są Brazylia, Rosja, Indie, Chiny, czyli kraje tzw. BRIC. Jako specyfikę tego obszaru podkreślali możliwość, że takie potęgi jak Google i Faceobook niekoniecznie muszą się tam tak dynamicznie rozwijać, jak w krajach anglosaskich czy też Europie Zachodniej i Środkowej. W Chinach najpopularniejsze wyszukiwarką pozostaje rodzime Baidu, Rosjanie głównie korzystają z Yandexa, mają swoje Odnoklasniki, Chińczycy wolą serwis QQ od Facebooka, a Brazylijczycy, który w skali globu najwięcej czasu spędzają w sieci, częściej niż Facebooka wybierają Orkuta.

Chris Dobson, Execetuive VP z BBC zwracał uwagę, że tradycyjna telewizja i prasa przetrwa, ale musi dać możliwość użytkownikowi wyboru, z jakiego medium (czy raczej jego nośnika) chce korzystać: czy chce oglądać telewizję na swojej komórce, IPadzie czy też na tradycyjnym 3D telewizorze. Ważne jest, by wyprzedzać pewne trendy i szukać urządzeń, które za moment mogą stać się niezwykle popularnymi. Jak twierdził, tak będzie z tabletami- BBC już przygotwuje aplikacje pod tym kątem. Chris Dobson podkreślił, że nie należy jednak zapominać, że każde urządzenie rządzi się swoimi prawami i treść  powinna być przygotowana adekwatnie do formy przekazu.

Często przewijającym się tematem był rozwój technologii mobilnej.Blake Chandlee zauważył na przykład, że blisko 200 mln z 500 mln użytkowników Facebooka korzysta z niego właśnie za pomocą telefonu komórkowego. Drugi dzień obfitował w dziesiątki różnych wykładów, warsztatów, prezentacji. Zdecydowanie bardziej skupiał się na tym, co jest dzisiaj, a nie na przyszłości. Różni prelegenci prezentowali case studies przeprowadzonych akcji marketingowych z zakresu reklamy bannerowej, SEM czy przy użyciu social media.

Podsumowując jednym zdaniem konferencję, warto zauważyć dominujące na niej przekonanie, że wszystkie media reklamowe tracą swój zasięg i siłę oddziaływania – za wyjątkiem reklamy w Internecie, która się zmienia tak bardzo, że należy skupiać się na indywidualizowaniu kampanii i proponowaniu naprawdę ciekawych rozwiązań. Forum odbyło się w dniach 3 i 4 listopada. Spółkę Sunrise System, jako aktywnego członka IAB, reprezentował Wiceprezes Zarządu Paweł Rybak oraz Maciej Borowiak, pełniący obowiązki Kierownika Działu Handlowego i doświadczony SEM menedżer.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55