Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Forum IAB, czyli najbardziej inspirująca konferencja e-marketingowa w Polsce, po raz kolejny przyciągnęła setki uczestników, chcących wysłuchać prelekcji specjalistów z wielu globalnych koncernów internetowych, takich jak m.in. Kaiser Kuo International Communication Director z Baidu.com z Chin, Blake Chandlee, Vice President Facebooka, a także Mike Walsh, światowy autorytet w tematach związanych z cyfrową przyszłością.
Uczestnicy spotkania podkreślali łatwy do zaobserwowania na co dzień fakt, że Internet ewoluuje, i to w ekspresowym tempie (ewolucja to więc czy permanentne rewolucje%u2026?). Zwracali uwagę na najszybciej rozwijające się rynki, jakimi są Brazylia, Rosja, Indie, Chiny, czyli kraje tzw. BRIC. Jako specyfikę tego obszaru podkreślali możliwość, że takie potęgi jak Google i Faceobook niekoniecznie muszą się tam tak dynamicznie rozwijać, jak w krajach anglosaskich czy też Europie Zachodniej i Środkowej. W Chinach najpopularniejsze wyszukiwarką pozostaje rodzime Baidu, Rosjanie głównie korzystają z Yandexa, mają swoje Odnoklasniki, Chińczycy wolą serwis QQ od Facebooka, a Brazylijczycy, który w skali globu najwięcej czasu spędzają w sieci, częściej niż Facebooka wybierają Orkuta.
Chris Dobson, Execetuive VP z BBC zwracał uwagę, że tradycyjna telewizja i prasa przetrwa, ale musi dać możliwość użytkownikowi wyboru, z jakiego medium (czy raczej jego nośnika) chce korzystać: czy chce oglądać telewizję na swojej komórce, IPadzie czy też na tradycyjnym 3D telewizorze. Ważne jest, by wyprzedzać pewne trendy i szukać urządzeń, które za moment mogą stać się niezwykle popularnymi. Jak twierdził, tak będzie z tabletami- BBC już przygotwuje aplikacje pod tym kątem. Chris Dobson podkreślił, że nie należy jednak zapominać, że każde urządzenie rządzi się swoimi prawami i treść powinna być przygotowana adekwatnie do formy przekazu.
Często przewijającym się tematem był rozwój technologii mobilnej.Blake Chandlee zauważył na przykład, że blisko 200 mln z 500 mln użytkowników Facebooka korzysta z niego właśnie za pomocą telefonu komórkowego. Drugi dzień obfitował w dziesiątki różnych wykładów, warsztatów, prezentacji. Zdecydowanie bardziej skupiał się na tym, co jest dzisiaj, a nie na przyszłości. Różni prelegenci prezentowali case studies przeprowadzonych akcji marketingowych z zakresu reklamy bannerowej, SEM czy przy użyciu social media.
Podsumowując jednym zdaniem konferencję, warto zauważyć dominujące na niej przekonanie, że wszystkie media reklamowe tracą swój zasięg i siłę oddziaływania – za wyjątkiem reklamy w Internecie, która się zmienia tak bardzo, że należy skupiać się na indywidualizowaniu kampanii i proponowaniu naprawdę ciekawych rozwiązań. Forum odbyło się w dniach 3 i 4 listopada. Spółkę Sunrise System, jako aktywnego członka IAB, reprezentował Wiceprezes Zarządu Paweł Rybak oraz Maciej Borowiak, pełniący obowiązki Kierownika Działu Handlowego i doświadczony SEM menedżer.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: