Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Poeta mawia: „idzie o to, aby było pięknie / aby było pięknie, wszystko jedno jak” – ale to nie jedyne wymogi, jakie stoją przed twórcami grafiki reklamowej. Idzie o to, aby było skutecznie. Dlatego przedstawiam pierwszą część zasad związanych z reklamami graficznymi istotnymi w prowadzeniu kampanii w Google.
Oczywiście, najważniejsza jest estetyka – to walory grafiki przyciągają uwagę internautów i stanowią motywację do zainteresowania się ofertą i – a o to przecież chodzi – zakupów. Jednakże pewne standardy wymagają także specyfikacji jakości i treści publikowanych reklam. By powiodła się kreacja atrakcyjnego przekazu, należy:
• zadbać o stworzenie warstwy tekstowej zgodnie z wymogami medium przekazu, a więc wyszukiwarek
• pamiętać, że reklamy graficzne są dostępne w różnych wersjach językowych
• wziąć pod uwagę fakt, iż reklamy graficzne – w odróżnieniu od tekstowych – nie znajdą się na stronach z wynikami wyszukiwania, lecz na stronach partnerskich Google
• grafika musi być przejrzysta, czytelna – po prostu świetnej jakości
• tekst musi być zrozumiały, a cel przekazu – jasny
• grafika reklamowa musi zająć cały określony obszar – tylko w rozmiarach adekwatnych do obszaru reklamowego grafiki będą dobrze wyglądać po umieszczeniu na stronie
• grafika nie może być odwrócona ani stworzona w formie lustrzanego odbicia
• jedna grafika może prezentować jedną reklamę
• treść musi być odpowiednia dla osób w każdej grupie wiekowej, w tym nieletnich • treść i grafika nie mogą przedstawiać ani sugerować treści erotycznych albo propagujących zakazane działania, używki, itp.
Google nie dopuszcza żadnych nielegalnych metod ani prób obejścia zasad Programu AdWords. Niedozwolone są zatem:
• fałszywe animowane funkcje, czyli funkcje działające niezgodnie z pierwotnym wrażeniem użytkownika, a więc na przykład fałszywe pola wyszukiwania
• fałszywe okna dialogowe i komunikaty o błędach Internet w dobie Web 2.0 to okazja do obopólnej wymiany przekazów i opinii.
Użytkownik widzący reklamę może przekazać Google komentarz na temat wyświetlanej reklamy. Możliwość taką daje adres URL wyświetlany na pasku użytkownika.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: