Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:10 min Ikona 08.05.2013

Google vs. Komisja Europejska

Jak zwykle chodzi o pieniądze. Jeżeli Google nie dostosowuje się do wymagań KE, będzie musiało zapłacić ogromne kary finansowe. Nic dziwnego, że właściciele firmy  z Mountain View starają się znaleźć takie wyjście, aby i wilk był syty, i owca cała.

Pretensje pochodziły od największych światowych firm, wśród których znalazł się m.in. Microsoft. Dołączyli do niego twórcy porównywarek internetowych i wydawcy gazet. Jakie były ich zarzuty? Promowanie linków do własnych usług, wykorzystywanie treści zamieszczonych na prywatnych stronach, zmuszanie właścicieli witryn do umieszczania reklam Google – to najpoważniejsze z nich. To właśnie te firmy, którym nie podoba się działalność giganta, zadecydują o tym, czy wprowadzone przez niego propozycje w tym zakresie będą mogły wejść w życie.

Zmiany oferowane przez Google mają na celu udowodnienie, że jego działania są całkowicie uczciwe, z poszanowaniem konkurencji. Ich oficjalny spis znalazł się na stronie internetowej Komisji Europejskiej i ma na celu wypracowanie korzystnego kompromisu.

Google chce wprowadzić graficzne oddzielenie swoich usług w wynikach wyszukiwania od pozostałych, aby każdy użytkownik miał pełną świadomość tego, co wybierze.  Oferuje także możliwość wprowadzenia w widocznym miejscu trzech usług konkurencji.  W związku z zarzutami dotyczącymi reklam, właściciele firmy są w stanie zrezygnować z obarczania właścicieli serwisów dostarczania reklam autorstwa Google. Umożliwią także reklamodawcom prowadzenie kampanii na różnych platformach, a nie, jak do tej pory, tylko w obrębie Google.

Nie wiadomo, czy propozycje te spełnią oczekiwania konkurencji i spotkają się z aprobatą Komisji Europejskiej. Decyzja w sprawie Google zapadnie po wakacjach. Nie sądzę jednak, żeby pokrzywdzone firmy łatwo zgodziły się na propozycje giganta i dały mu zielone światło do dalszych działań.

Źródła: Wp.pl, Interaktywnie.com, Giznet.pl.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55