Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:25 min Ikona 30.04.2010

Google nadal bezkonkurencyjne

Sektor technologii zdominował tegoroczny ranking najcenniejszych światowych marek. Na pierwszym miejscu, po raz trzeci z rzędu Google, z marką wartą 114 miliardów dolarów. Właśnie tyle, wedle wyliczeń, trzeba zapłacić, aby uzyskać prawa do znaku towarowego Google. Oczywiście przy założeniu, że obecni właściciele będą chcieli się pozbyć praw do marki. Koncern z Mountain Viev zanotował 14% wzrost wartości marki w porównaniu do roku ubiegłego. W tym kontekście nie dziwią informacje, że tylko w pierwszym kwartale 2010 roku Google zarobiło 6,77 miliarda dolarów – aż o 23% więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku. Wartość przychodów Google z linków sponsorowanych wzrosła w pierwszym okresie 2010 roku o 15 %, a sieci Google’a dzięki reklamie AdSense wygenerowały ponad 20 miliardów przychodu (wzrost o 24%). Na marginesie tych danych warto wspomnieć, że założyciele Google – Sergey Brin i Larry Page oraz szef koncernu – Eric Schmidt zarabiają… 1 dolara rocznie. Mimo tego cała trójka należy do grona najbogatszych ludzi świata. Pozycje te zawdzięczają posiadaniu akcji Google oraz.. zwrotom kosztów podróży i bonusom za wakacje. Wracając do rankingu BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands, który przygotowała firma MillwardBrown, warto wspomnieć, że poza Google w pierwszej piątce najważniejszych graczy w światowych biznesie znajdują się: IBM, Apple, Microsoft i Coca Cola. Każda z tych firm, poza Microsoftem, zanotowała wzrost wartości swojego brandu. A oto pierwsza 20 zestawienia wraz z szacowaną wartością marki, i porównaniem z rokiem 2009:

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55