Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:05 min Ikona 09.06.2008

Google dba o oryginalność – procedury dotyczące praw autorskich

Łatwość zamieszczania w sieci dowolnych praktycznie treści ma swoją wadę: nie możemy być pewni, czy nasz tekst nie spodoba się komuś tak bardzo, że zamieści on go dla własnego użytku i korzyści w innym serwisie. Ponieważ jest to zwykłe naruszenie praw autorskich, Google bacznie zwraca uwagę na wszelkie sygnały odnośnie takiego nieuczciwego postępowania. Prawa autorskie – osobiste oraz majątkowe – to przysługujące twórcom i współtwórcom prawa do sygnowania swoim nazwiskiem, publikacji, produkcji, sprzedaży, dystrybucji wszelkich dzieł o charakterze utworu.

Google za objęte prawami autorskimi uważa treści publikowane w witrynach: reklamy, posty w grupach dyskusyjnych i chroni je zgodnie z amerykańską ustawą Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Na jej mocy właściciel praw autorskich może przedstawić korporacji formularz z zażaleniem i jego uzasadnieniem, a Google podejmuje postępowanie wyjaśniające i jeżeli zarzuty się sprawdzą, usuwa treści naruszające parwa autorskie innego podmiotu.

Procedura wnoszenia zażalenia wygląda następująco:

właściciel praw musi w podpisanym liście na papierze firmowym podać następujące informacje:

1. Określić odpowiednio dokładnie dzieło, do którego prawa autorskie zostały jego zdaniem naruszone.
2. Wskazać materiał, który jego zdaniem narusza prawa autorskie do chronionego dzieła wymienionego powyżej. Oznacza to konieczność podania zapytania (słów kluczowych) użytego do wyszukiwania oraz adres URL każdego wyniku wyszukiwania, który przypuszczalnie narusza prawa.
3. Podać informacje dostatecznie umożliwiające firmie Google kontakt z nim (najlepiej adres e-mailowy).
4. Jeżeli to możliwe, podać informacje dostatecznie umożliwiające firmie Google powiadomienie właściciela lub administratora witryny zawierającej przypuszczalnie nielegalne materiały (najlepiej również adres e-mailowy).
5. Załączyć następujące oświadczenie: ,,Wyrażam w dobrej wierze przekonanie, że wykorzystanie wskazanych powyżej materiałów chronionych prawem autorskim na stronach internetowych podejrzanych o naruszanie praw odbywa się bez upoważnienia właściciela praw autorskich bądź jego przedstawiciela lub niezgodnie z prawem”.
6. Załączyć następujące oświadczenie: ,,Oświadczam, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, że informacje w zawiadomieniu są prawdziwe oraz że jestem właścicielem praw autorskich lub mam upoważnienie do działania na rzecz właściciela wyłącznego prawa, które zostało przypuszczalnie naruszone”.
7. Podpis.

Jeżeli administrator witryny, w której zamieszczono rzekomo owe naruszające treści nie zgodzi się z zarzutami i oprotestuje usunięcie treści, może złożyć kontrzawiadomienie – w formie pisemnej z uwzględnieniem przedstawionych poniżej punktów.

1. Wskazać konkretne adresy URL materiałów usuniętych przez Google lub do których firma Google zablokowała dostęp.
2. Podać swoje imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mailowy oraz oświadczenie, że wyraża się zgodę na jurysdykcję właściwego sądu okręgowego, a także przyjąć powiadomienie o postępowaniu sądowym od osoby, która dostarczyła powiadomienie na mocy podpunktu (c)(1)(C), lub jej przedstawiciela.
3. Załączyć następujące oświadczenie: „Wyrażam w dobrej wierze, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, przekonanie, że wszystkie wskazane powyżej wyniki wyszukiwania lub wiadomości zostały usunięte lub zablokowane wskutek pomyłki lub błędnej identyfikacji materiału podlegającego usunięciu lub blokadzie”.
4. Podpis.

Jeżeli powyższe formalności przerażają osobę wnoszące zawiadomienie bądź kontrzawiadomienie, specjaliści Google służą naturalnie wszelką pomocą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55