Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 01.04.2008

Geograficzne nakierowanie kampanii linków sponsorowanych

Gdzie Twoja firma prowadzi sprzedaż lub oferuje usługi? Kto należy do Twojej grupy docelowej? Odpowiedź na te pytania to podstawa efektywnego marketingu. Nabiera znaczenia szczególnie w przypadku linków sponsorowanych. Google ma zasięg globalny, ale firma spod Łodzi nie będzie kierować linku sponsorowanego reklamującego jej ofertę na użytkowników Internetu w Niemczech czy Indiach.

 

Kierowanie reklamy na obszar

 

Google AdWords daje możliwość nakierowania kampanii linków sponsorowanych ze względu na obszar – można nakierować reklamę na:

  • określone terytorium,
  • konkretny kraj,
  • konkretny region,
  • konkretną miejscowość.

Kierowanie na regiony i miejscowości to najlepszy wybór w przypadku firm o zasięgu regionalnym. Dzięki temu reklamodawca dociera do określonego segmentu populacji i zyskuje więcej pożądanych kliknięć. Kampania staje się dzięki temu bardziej efektywna – link jest klikany jedynie przez użytkowników uznanych za potencjalnych klientów. Dzięki geograficznemu dookreśleniu grupy docelowej, można utworzyć tekst reklamy i strony docelowe poświęcone specjalnym promocjom lub cenom lepiej dostosowane do grupy docelowej. Jak to działa? Nakierowując kampanię na określony obszar, system AdWords lokalizuje pożądanego użytkownika. Następnie wyświetla wybrany region lub wybraną miejscowość w ostatnim wierszu tekstu reklamy (aby odróżnić je od reklam kierowanych na kraj i terytorium). W niektórych krajach i na niektórych terytoriach, np. w Hiszpanii, Japonii, Korei Południowej i Brazylii, brakuje infrastruktury umożliwiającej ustalenie lokalizacji użytkownika. Aby dotrzeć do użytkowników na takich obszarach, należy utworzyć dwie kampanie ze słowami kluczowymi oraz tekstem reklamy powiązanymi z lokalizacją:

  • kierowaną na kraje i terytoria,
  • kierowaną na region.

W tym celu w słowach kluczowych należy użyć nazw regionów i miejscowości docelowych, np. „restauracja w Paryżu” i „restauracje w Paryżu”. Reklama wyświetli się wtedy użytkownikom z Francji, którzy wpiszą określone słowa kluczowe. W wykluczających słowach kluczowych trzeba użyć nazw regionów i miejscowości, na które kampania ma nie być kierowana. Na przykład, jeśli Twoja grupa reklam zawiera słowo kluczowe „restauracje” dopasowane w przybliżeniu, dodaj „-Rzym” jako wykluczające słowo kluczowe (z łącznikiem), aby zapobiec wyświetlaniu reklamy w wynikach wyszukiwania hasła „restauracje Rzym”. W samym tekście reklamy należy użyć nazwy regionów i miejscowości, aby podkreślić lokalny charakter produktu lub usługi. Dzięki temu, jeśli reklama zostanie wyświetlona użytkownikowi niezainteresowanemu docelowym regionem, nie zostanie przez niego kliknięta. Dla przykładu dla właściciela paryskiej restauracji należy stworzyć dwie kampanie Kampania 1: Region i miejscowość Kierowanie na lokalizację: Paryż Kampania 2: Kraj i terytorium Kierowanie na lokalizację: Francja Słowa kluczowe:

  • przytulna restauracja
  • romantyczna restauracja
  • kolacja

Słowa kluczowe w kampanii nakierowanej na miejscowość:

  • Paryż
  • przytulna restauracja Paryż
  • romantyczna restauracja Paryż
  • kolacja Paryż
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55