Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Gdzie Twoja firma prowadzi sprzedaż lub oferuje usługi? Kto należy do Twojej grupy docelowej? Odpowiedź na te pytania to podstawa efektywnego marketingu. Nabiera znaczenia szczególnie w przypadku linków sponsorowanych. Google ma zasięg globalny, ale firma spod Łodzi nie będzie kierować linku sponsorowanego reklamującego jej ofertę na użytkowników Internetu w Niemczech czy Indiach.
Google AdWords daje możliwość nakierowania kampanii linków sponsorowanych ze względu na obszar – można nakierować reklamę na:
Kierowanie na regiony i miejscowości to najlepszy wybór w przypadku firm o zasięgu regionalnym. Dzięki temu reklamodawca dociera do określonego segmentu populacji i zyskuje więcej pożądanych kliknięć. Kampania staje się dzięki temu bardziej efektywna – link jest klikany jedynie przez użytkowników uznanych za potencjalnych klientów. Dzięki geograficznemu dookreśleniu grupy docelowej, można utworzyć tekst reklamy i strony docelowe poświęcone specjalnym promocjom lub cenom lepiej dostosowane do grupy docelowej. Jak to działa? Nakierowując kampanię na określony obszar, system AdWords lokalizuje pożądanego użytkownika. Następnie wyświetla wybrany region lub wybraną miejscowość w ostatnim wierszu tekstu reklamy (aby odróżnić je od reklam kierowanych na kraj i terytorium). W niektórych krajach i na niektórych terytoriach, np. w Hiszpanii, Japonii, Korei Południowej i Brazylii, brakuje infrastruktury umożliwiającej ustalenie lokalizacji użytkownika. Aby dotrzeć do użytkowników na takich obszarach, należy utworzyć dwie kampanie ze słowami kluczowymi oraz tekstem reklamy powiązanymi z lokalizacją:
W tym celu w słowach kluczowych należy użyć nazw regionów i miejscowości docelowych, np. „restauracja w Paryżu” i „restauracje w Paryżu”. Reklama wyświetli się wtedy użytkownikom z Francji, którzy wpiszą określone słowa kluczowe. W wykluczających słowach kluczowych trzeba użyć nazw regionów i miejscowości, na które kampania ma nie być kierowana. Na przykład, jeśli Twoja grupa reklam zawiera słowo kluczowe „restauracje” dopasowane w przybliżeniu, dodaj „-Rzym” jako wykluczające słowo kluczowe (z łącznikiem), aby zapobiec wyświetlaniu reklamy w wynikach wyszukiwania hasła „restauracje Rzym”. W samym tekście reklamy należy użyć nazwy regionów i miejscowości, aby podkreślić lokalny charakter produktu lub usługi. Dzięki temu, jeśli reklama zostanie wyświetlona użytkownikowi niezainteresowanemu docelowym regionem, nie zostanie przez niego kliknięta. Dla przykładu dla właściciela paryskiej restauracji należy stworzyć dwie kampanie Kampania 1: Region i miejscowość Kierowanie na lokalizację: Paryż Kampania 2: Kraj i terytorium Kierowanie na lokalizację: Francja Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe w kampanii nakierowanej na miejscowość:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: