Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 18.11.2009

Forum IAB – podsumowanie

Konferencja Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, która odbyła się w dniach 4 – 5 listopada, w każdej minucie zapowiadała rewolucję, która stanie się udziałem mediów, marketerów, reklamodawców, a przede wszystkim – konsumentów, klientów, odbiorców, Internautów.

Powiew nowości odczuwalny był najbardziej w pierwszym dniu konferencji – wtedy to zagraniczni goście opowiadali i prezentowali możliwości związane z augmented reality (która w przełożeniu na praktykę pozwala Internaucie przymierzać rzeczy w wirtualnym sklepie i urządzać pokój wirtualnymi meblami), nowy, telewizyjny format 21:9 a także case study portalu społecznościowego Hi5, którego sukces międzynarodowy można porównać z polską success story strony społecznościowej Nasza Klasa.

Następne panele nie były już tak wizjonerskie, ale poruszały zagadnienia praktyczne związane z marketingiem w Internecie. PricewaterhouseCoopers podsumowało wydatki na reklamę internetową w Polsce w I półroczu 2009 r. oraz prognozy rozwoju rynku w Polsce i na świecie. Łączna wartość wydatków na reklamę online w I półroczu 2009 zaraportowana przez 31 uczestników badania wyniosła 658 mln zł. W czasie gdy cały rynek reklamy w Polsce notuje w I półroczu dwucyfrowy spadek, dwucyfrowy wzrost (o 12 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2008) osiąga reklama internetowa. Prezentacja porównała rynek polskiej e-reklamy do tej z dojrzałego rynku brytyjskiego. Nie da się nie zauważyć zupełnej odwrotności w nakładach budżetowych:


źródło: PwC 2009

Wśród 30 prezentacji ponad 800 gości mogło poszerzyć swoją wiedzę na temat konwergencji mediów. Łączenie kampanii reklamowych w mediach offline (w tym głównie w telewizji) z reklamą internetową to na świecie bardzo rozbudowane zjawisko – uświadamiał zebranych Norm Johnston, global digital leader w Mindshare Worldwide.

Forum IAB „Punkt zwrotny” to niezwykle ciekawe przedsięwzięcie, po którym możliwości, jakie Internet może zaoferować klientom, stają się jeszcze bardziej oczywiste. Kiedy jednak konfrontuję to z naszym doświadczeniem współpracy z klientami z różnych branż, widzę, jak odległe są te wizje od rzeczywistości. Jeśli w Polsce dużym problemem jest to, że wiele firm nie czuje potrzeby utrzymywania strony w Internecie, to jak możemy wyobrażać sobie rychłe królowanie augmentem reality? Polska to wyjątkowy rynek – niektóre ze światowych trendów okażą się tu ogromnym sukcesem, jednak wiele z nich pozostanie tylko nowinką, jakich wiele w ostatnim czasie. Polski klient to ogromny indywidualista, w dodatku dość nieufny. Chcemy utrzymywać więzi z bliskimi nam osobami – pokazała to Nasza Klasa, jednak wciąż mocno cenimy sobie swoją prywatność i prawo do zachowania anonimowości. Polski internauta jest również bardzo samodzielny, a więc głuchy i odporny na narzucane mu treści reklamowe. Wzrost wydatków na kampanie w wyszukiwarkach pokazuje, że marketerzy odnaleźli w Search Engine Marketing sposób na polskiego odbiorcę – a jest nim marketing typu PULL, czyli ten, który podsuwa rozwiązania dokładnie w tym momencie, w którym klient ich potrzebuje – wcześniej zaś stara się nie epatować go natrętnymi reklamami, bo to tylko strata czasu i pieniędzy – mówi Paweł Rybak, Wiceprezes Zarządu Sunrise System oraz gość Forum IAB i dodaje: Forum IAB pozwala na umiejscowienie rzeczywistości rynkowej w Polsce na tle światowych trendów. Jesteśmy ostrożni i wybieramy tylko te taktyki, które wróżą leady i konwersje, a więc konkretne zachowania zakupowe klientów. Wierzę, że właśnie do tego się to wszystko sprowadza, że przyszłość reklamy tkwi w maksymalizowaniu jej skuteczności i dostarczaniu firmom rozwiązań, które ułatwią im codzienne starania o dotarcie ze swoimi produktami i usługami do klientów w odpowiednim miejscu i czasie, z właściwą odpowiedzią na ich potrzebę zakupową.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55